Skip to main content

Wie kan mij helpen. 
 

wij hebben Digitenne op de camping. Nu valt elke keer na 22.00 uur volledig het signaal weg en hebben we geen Digitenne meer.

 

heeft iemand hier nog meer last van en hoe kan ik dit probleem verhelpen. Heb dit nog nooit gehad (altijd Digitenne gehad).

 

ik hoor graag van jullie.

 

Groetjes Sharone

Admin: afgesplitst van originele topic

Gaat de Digitenne ontvanger uit of schakelt de TV zichzelf uit? Wat moet je weer aanzetten om beeld te krijgen, alleen het Digitenne kastje?

 

Op onze TV zit een bescherming dat als de TV te lang aan staat er een melding komt en we even moeten bevestigen dat we nog steeds aan het kijken zijn :-)

In het Digitenne menu zit volgens mij ook ergens een timer verstopt. Je zou hem eens naar fabrieksinstellingen terug kunnen zetten en dan opnieuw zenders zoeken.

 


Het is dat het gehele Digitenne signaal wegvalt van 100% naar 0%.

Beeld van tv blijft branden dus het is niet iets met een timer of iets dergelijks.

kan het zijn dat het signaal verstoord word door iets waardoor het inene het signaal wegvalt ??

 

wie heeft nog meer ideeën??

 

 


wij hebben Digitenne op de camping. Nu valt elke keer na 22.00 uur volledig het signaal weg en hebben we geen Digitenne meer.

Dit blijft dan zo de rest van de nacht? Vanaf welk moment gaat het weer werken?

Misschien wil de campinghouder om 10 uur gewoon iedereen naar bed toe hebben ... 🤔


Ja, hett lijkt erop dat er na 22:00 uur een stoorzender aan gaat ergens op de camping.

Hebben meer mensen op de camping met Digitenne hier last van?


@Sharone . Ben je al wat meer te weten gekomen? Stoort er iets in de omgeving? 


@Erwin_ ee hebben een vermoeden dat het door de straat verlichting komt maar weten niet of dat überhaupt mogelijk is


Zie onderstaande site @Sharone en @Erwin_  en @waltervl en @Nick83 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/zonnig-weer-veroorzaakt-storing-satelliet-digitenne-en-radio/


@Erwin_ ee hebben een vermoeden dat het door de straat verlichting komt maar weten niet of dat überhaupt mogelijk is

@Sharone 

Het is sowieso een externe storingsbron. Mogelijk kun je het oplossen door de antenne en/of de ontvanger een stukje te verplaatsen. 
 

Wat voor type antenne gebruik je? 


De antenne zo hoog en zo ‘vrij’ mogelijk plaatsen.  Ik hoop dat je daar de mogelijkheden voor hebt. 


Dit komt mij voor als een bekend probleem. Ik had het persoonlijk ook in december als de buurman buiten de kerstverlichting aanzette. Was echt een raadsel. Tot het moment dat ik erachter kwam dat het altijd gebeurde als die verlichting aan stond.

Wat bleek het geval te zijn. De buurman had de kerstverlichting bij een bekende Chinese marktplaats gekocht. En de ledjes gaven op veel frequenties waaronder ook die voor Digitenne worden gebruikt een stoorsignaal door. Het vervangen van de kerstverlichting voor een iets duurdere variant dat wel de Europese goedkeuring heeft, zorgde ervoor dat de storing direct verdwenen was.

Dus waarschijnlijk gebruikt de camping in de lantaarnpalen Chinese led-verlichting. Wat kan je er zelf aan doen? Indrdaad spelen met de antenne. Plaats deze zover als mogelijk is van de lantaarnpaal vandaan. Gebruik je nu een buitenantenne, probeer het dan of met een binnenantenne wel beeld mogelijk is. Het signaal zal zeker zachter en onstabieler zijn in vergelijk met de buitenantenne maar wellicht wordt zo de storing van de verlichting ook tegengehouden en kan je wel televisie kijken. En als dit niet werkt dan kan je de campingeigenaar vragen of hij de lamp in de lantaarnpaal wil vervangen.
 

 


Digitenne signaal kan volgens de berichten van forum gebruikers gestoord worden door:

  • Led verlichting
  • langsrijdende brommers/auto’s/tractors/vrachtwagens
  • Buitenthermometer met binnenstation
  • Windmolens
  • etc etc

Het kunnen dus ook de buren zijn die op de camping hun lamp aanzetten.


@Erwin_ ee hebben een vermoeden dat het door de straat verlichting komt maar weten niet of dat überhaupt mogelijk is

@Sharone

Het is sowieso een externe storingsbron. Mogelijk kun je het oplossen door de antenne en/of de ontvanger een stukje te verplaatsen. 
 

Wat voor type antenne gebruik je? 

@Sharone 

Is het verplaatsen gelukt? Graag hoor ik nog wat voor type antenne je gebruikt? Mogelijk is het nog en oud type antenne (zoals bv de haaienvin) en kan een nieuwe antenne de storingen verhelpen. 


Dit is de antenne welke we hebben. Het vreemde is dat het echt pas na een bepaalde tijd gebeurd ook als de lantaarns soms al branden.


De antenne is prima. Mogelijk kun je de plaats van de antenne en de ontvanger wat verschuiven? Misschien iets verder van de verlichting vandaan? 
De storing kan ook van een ander apparaat komen. 


Ik heb dat zelf ook gehad dat na tienen de ontvangst heel slecht was. Alles geprobeerd en de oplossing was een rebox ontvanger.

Je kan kan ook een Xoro ontvanger die noordzee heeft kopen, maar dat kost je wel geld.

Het is toch niet van deze tijd dat een ontvanger die de kpn levert zo gevoelig is voor externe storingsbronnen.


@Hakuin bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp wordt die Rebox niet ondersteunt door kpn klopt dat?

 

antenne op meerdere plekken gezet. Op de locatie waar de antenne nu staat heeft ie tot nu toe t beste signaal wat hij oppakt.

 

 


De Rebox wordt wel door KPN ondersteunt. Maar die ontvanger is maar beperkt leverbaar. Mogelijk kan moderator Erwin dat voor jou regelen? 


Als het echt om een bepaalde tijd gebeurd dan denk ik aan een apparaat wat inschakelt.

Het is toch niet van deze tijd dat een ontvanger die de kpn levert zo gevoelig is voor externe storingsbronnen.

Dat hangt er vanaf, als die storing op een andere frequentie zit dan zou de ontvanger daar geen last van moeten hebben maar als de stoor-bron (ook) op de bedoelde frequentie voor digitenne uitzend dan kan de kpn-ontvanger daar niets mee.


De Rebox wordt wel door KPN ondersteunt. Maar die ontvanger is maar beperkt leverbaar. Mogelijk kan moderator Erwin dat voor jou regelen? 

@Erwin_ , 

Lukt het jou om een Rebox te regelen? 


Neen. Dat kan niet.

Buiten, zo hoog mogelijk en met ‘vrij zicht’ de antenne plaatsen is hopelijk de oplossing.

Als we het idee krijgen dat deze stuk is (dat idee heb ik nog niet) kan ik 'm alleen maar omruilen. Ik heb geen enkele invloed op dat proces. 

 


Vallen alle kanalen uit ? Er zijn meerdere zendfrequenties met meerdere programma’s per frequentie.

Ja, straatverlichting is goed mogelijk als stoor-bron, hou die tijd in de gaten, die gaan nu al weer vroeger aan (als het goed is).

Helpt het richten en/of verplaatsen van de antenne nog ?

Of is je camping seizoen al weer over ?  :-/

Wij stonden ook op een camping onlangs, met een een DSC550 antenne en een XORO ontvanger, 100% signaal maar een tikkie tegen de antenne en dan geen beeld meer, zeer kritisch dus, en dan stonden we hoog in een open veld.


Neen. Dat kan niet.

Buiten, zo hoog mogelijk en met ‘vrij zicht’ de antenne plaatsen is hopelijk de oplossing.

Als we het idee krijgen dat deze stuk is (dat idee heb ik nog niet) kan ik 'm alleen maar omruilen. Ik heb geen enkele invloed op dat proces. 

 

@Sharone

Ik adviseer je om nu eerst dan maar een omruil van jouw ontvanger te proberen zoals @Erwin_ voorgesteld heeft.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.