Skip to main content

Maandag jongstleden had ik Hadia aan de lijn met betrekking tot overweging om Digitenne uit te proberen. Met de verwijzing naar en in overeenstemming met deĀ forumpagina bad zeĀ mij het abonnement kosteloos aan. Hier heb ik haar uitdrukkelijk gevraagd of er nog wijzigingen doorgevoerd zullen worden in het huidige abonnement (iTV + Pluspakket, kosteloos in de looptijd van mijn internet & televisie abonnement ). Hierop gaf zijĀ het expliciete antwoord van: ā€œNee, er komen geen wijzigingen in het huidige abonnement en de digitenne krijgt u er gratis bijā€. Verder vraag ik specifiek of zij hetgeen besproken is met de e-mail kan bevestigen waarop bevestigend geantwoordĀ wordt. NaderhandĀ ontvang ik eenĀ e-mail (noreply@kpn zonder naam afzender) waarin de volgendeĀ wijziging wordt doorgevoerd, te weten:

ā€œ

Toegevoegde dienst(en) of apparatuur

Ā 

- Digitenne Basis Insteekkaart

Ā 

Verwijderde dienst(en) of apparatuur

Ā 

- Pluspakket
- Interactieve TV met 1 tv-ontvanger

ā€œ

Ā 

Naar aanleiding van dit gebeuren sprak ik zojuist Lisa van de klantenservice. Hierbij maak ik de bovenstaande situatie kenbaar, dat onder meer de toezegging niet strookt met (de wijzigingen in) de overeenkomst en dat ik het Digitenne abonnement wil ontbinden zodat de oude situatie weer hersteld wordt. Allereerst kon zij het gesprek niet terugvinden in het systeem, het laatste gesprek met KPN zou ik gevoerd hebben in november omdat het gesprek mogelijk niet als klantvraag is geregistreerd.

Inhoudelijk komt Lisa enkel toe aan de verwijdering van het Digitenne abonnement en mocht ik de iTV en Pluspakket weer willen hebben zal ik daar voor moeten betalen. Voor de klacht hierover word ik doorverwezen naar kpn.com/klacht en ook hier merk ik op dat er niet snelĀ geschakeld kan worden naar een contactformulier of een e-mailadres voor deze klacht. Mijns inziens allemaal bemoeilijkt. Vandaar deze route.Ā 

In het geval dat KPN de primaireĀ toezegging niet na kan of wil komen en evenmin risicoverantwoordelijkheid over de toezeggingen van haarĀ werknemers neemt,Ā Ā volgt hier hetĀ verzoek tot rechtsherstel, terugwerkend naar de situatie voor deĀ voorgaandeĀ wijziging (toevoeging Digitenne en verwijderen Pluspakket en iTV) van de overeenkomst.Ā 

Kortom, KPN zegt A toe, doet B en wordt er ten nadele van klantĀ geweken.Ā  Vervolgens beroept klant op primair deĀ toezeggingĀ en subsidiair het herroepingsrecht.

Aan de toezegging komt KPN niet toe want niet te herleiden, behalveĀ als het gesprek door een leidinggevendeĀ beluisterdĀ zalĀ worden en het gewenste (rechtmatige) gevolg hieraan wordt gegeven.Ā 

Aan de herroeping wordt ook niet toegekomen want oplossing bestaat uitĀ optie C:Ā verwijdering van de meestĀ recente toevoeging.

Dus: klant begint met internet en tv van KPN en eindigt met alleen internet voor dezelfde prijs.

Sterker nog wordt systematisch verondersteld dat ik als klant tweeĀ losse handelingen (verzoeken tot wijziging in het systeem)Ā heb gepleegd waarvan de wijziging als beoogd door klant wordt weergegeven en verondersteld.

Het eerste verzoek ziet enkel op de toevoeging van een dienst, echter bevat dit ook een verwijdering van een andere dienst.

Het tweede verzoek doelt op herroeping/ongedaanmakingĀ van de meest recente koop op afstand (zoals het systeem weergeeft), echter ziet dit enkel op de verwijdering van de meest recentelijke toevoeging.

Wat is de volgende stap?

-Ja, maar meneer, u heeft het zo gewild. Dus we kunnen niets aan de situatie veranderen dan dat u extra moet betalen.

Is het zo moeilijk voor een grote speler als KPN om aan haar toezeggingen dan wel het uitoefenen van het herroepingsrecht van haar klanten toe te komen?

Derhalve,

in het geval dat KPN de primaireĀ toezegging niet na kan of wil komen en evenmin risicoverantwoordelijkheid over de toezeggingen van haarĀ werknemers neemt,Ā Ā volgt hier hetĀ verzoek tot rechtsherstel, terugwerkend naar de situatie voor deĀ voorgaandeĀ wijziging (toevoeging Digitenne en verwijderen Pluspakket en iTV) van de overeenkomst.Ā 

Ā 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ā 

Geachte relatie,Ā 

Maandag jongstleden had ik Hadia aan de lijn met betrekking tot overweging om Digitenne uit te proberen. Met de verwijzing naar en in overeenstemming met deĀ forumpagina bad zeĀ mij het abonnement kosteloos aan. Hier heb ik haar uitdrukkelijk gevraagd of er nog wijzigingen doorgevoerd zullen worden in het huidige abonnement (iTV + Pluspakket, kosteloos in de looptijd van mijn internet & televisie abonnement ). Hierop gaf zijĀ het expliciete antwoord van: ā€œNee, er komen geen wijzigingen in het huidige abonnement en de digitenne krijgt u er gratis bijā€. Verder vraag ik specifiek of zij hetgeen besproken is met de e-mail kan bevestigen waarop bevestigend geantwoordĀ wordt. NaderhandĀ ontvang ik eenĀ e-mail (noreply@kpn zonder naam afzender) waarin de volgendeĀ wijziging wordt doorgevoerd, te weten:

ā€œ

Toegevoegde dienst(en) of apparatuur

- Digitenne Basis Insteekkaart

Verwijderde dienst(en) of apparatuur

- Pluspakket
- Interactieve TV met 1 tv-ontvanger

ā€œ

Naar aanleiding van dit gebeuren sprak ik zojuist Lisa van de klantenservice. Hierbij maak ik de bovenstaande situatie kenbaar, dat onder meer de toezegging niet strookt met (de wijzigingen in) de overeenkomst en dat ik het Digitenne abonnement wil ontbinden zodat de oude situatie weer hersteld wordt. Allereerst kon zij het gesprek niet terugvinden in het systeem, het laatste gesprek met KPN zou ik gevoerd hebben in november omdat het gesprek mogelijk niet als klantvraag is geregistreerd.

Inhoudelijk komt Lisa enkel toe aan de verwijdering van het Digitenne abonnement en mocht ik de iTV en Pluspakket weer willen hebben zal ik daar voor moeten betalen. Voor de klacht hierover word ik doorverwezen naar kpn.com/klacht en ook hier merk ik op dat er niet snelĀ geschakeld kan worden naar een contactformulier of een e-mailadres voor deze klacht. Mijns inziens allemaal bemoeilijkt. Vandaar deze route.Ā 

In het geval dat KPN de primaireĀ toezegging niet na kan of wil komen en evenmin risicoverantwoordelijkheid over de toezeggingen van haarĀ werknemers neemt,Ā Ā volgt hier hetĀ verzoek tot rechtsherstel, terugwerkend naar de situatie voor deĀ voorgaandeĀ wijziging (toevoeging Digitenne en verwijderen Pluspakket en iTV) van de overeenkomst.Ā 

Kortom, KPN zegt A toe, doet B en wordt er ten nadele van klantĀ geweken.Ā  Vervolgens beroept klant op primair deĀ toezeggingĀ en subsidiair het herroepingsrecht.

Aan de toezegging komt KPN niet toe want niet te herleiden, behalveĀ als het gesprek door een leidinggevendeĀ beluisterdĀ zalĀ worden en het gewenste (rechtmatige) gevolg hieraan wordt gegeven.Ā 

Aan de herroeping wordt ook niet toegekomen want oplossing bestaat uitĀ optie C:Ā verwijdering van de meestĀ recente toevoeging.

Dus: klant begint met internet en tv van KPN en eindigt met alleen internet voor dezelfde prijs.

Sterker nog wordt systematisch verondersteld dat ik als klant tweeĀ losse handelingen (verzoeken tot wijziging in het systeem)Ā heb gepleegd waarvan de wijziging als beoogd door klant wordt weergegeven en verondersteld.

Het eerste verzoek ziet enkel op de toevoeging van een dienst, echter bevat dit ook een verwijdering van een andere dienst.

Het tweede verzoek doelt op herroeping/ongedaanmakingĀ van de meest recente koop op afstand (zoals het systeem weergeeft), echter ziet dit enkel op de verwijdering van de meest recentelijke toevoeging.

Wat is de volgende stap?

-Ja, maar meneer, u heeft het zo gewild. Dus we kunnen niets aan de situatie veranderen dan dat u extra moet betalen.

Is het zo moeilijk voor een grote speler als KPN om aan haar toezeggingen dan wel het uitoefenen van het herroepingsrecht van haar klanten toe te komen?

Ā 

Derhalve,

in het geval dat KPN de primaireĀ toezegging niet na kan of wil komen en evenmin risicoverantwoordelijkheid over de toezeggingen van haarĀ werknemers neemt,Ā Ā volgt hier hetĀ verzoek tot rechtsherstel, terugwerkend naar de situatie voor deĀ voorgaandeĀ wijziging (toevoeging Digitenne en verwijderen Pluspakket en iTV) van de overeenkomst.Ā 
Ā 

Zie ook:Ā ā€œCombineer je Digitenne metĀ Internet en TV van KPNĀ ? Dan is het Digitenne abonnement gratis en zijn alle ontvangers of insteekkaarten betaald. ā€œĀ 

Ā 

Admin: naar je eigen topic verplaatst. Het is niet nodig om hetzelfde 2 keer te plaatsen


HalloĀ @CNKYĀ ,

De gewenste wijziging is niet juist verwerkt in de administratie. Daar heb je een punt mee.Ā 
Ā 

Echter, het is niet zo dat je Digitenne gratis erbij krijgt. Je betaalt vijf euro huur voor de insteekkaart. KPN schrijft wel dat het abonnement gratis is als je ook Interactieve TV afneemt, maar dat is wat verwarrend. Tenslotte moet je wel vijf euro huur betalen voor een ontvanger of CI+-module (insteekkaart).Ā 
Ā 

Mijn advies is om vandaag nog een keertje rustig met de klantenservice contact op te nemen om het goed voor elkaar te krijgen.Ā 
Ā 

Dat kan op zaterdag telefonisch of per chat tot 17.00. Zondag gesloten en doordeweeks tussen 8.00 en 20.00.

KPN is hiervoor dus gewoon bereikbaar perĀ telefoon : 0800 - 0402.Ā 

Ā 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief. Ā 

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
Ā 

Kies een onderwerp.

Tik danĀ op Ā : Ik heb een andere vraagĀ 

(en danĀ helemaal naar beneden scrollen)Ā 

Ā 


Wil je dat niet? En benĀ je van mening dat jij in je recht staat?Ā Dan kun je een klacht indienen.

Een klacht kun je gewoon via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Ā 

Ā 


Goedemorgen @NoordzeeĀ ,

Dank voor uw bericht. Dit is wel een typische antwoord. Aangegeven wordtĀ allereerst dat de wijziging verkeerd is doorgevoerd en verder dat KPN zelf voorschrijft dat het abonnement gratis is.

Als u dit nou in het licht van de consument plaatst die naar aanleiding van de genoemde informatie het een en ander wil uitsluiten en vervolgens een bestelling met de specifieke toezeggingĀ plaatst, waarom is het dan zo moeilijk voor KPNĀ zichĀ te houdenĀ aan hetgeen dat toegezegd wordt?

Er worden fouten gemaakt en toch wordt er ten nadele van het consument geweken. KPN wil zich niet aan haar toezegging houden, bovendien sluit zij een adequate uitoefening van het herroepingsrechtĀ uit. Dit is wettelijk niet toegestaan.

Ā 

Ā 


Ook Goedemorgen @CNKYĀ ,

Het staat je natuurlijk vrij om bezwaar te maken. Ā  Maak dan gebruik van het klachtenformulier via de link dieĀ onderin mijn eerste reactie is geplaatst.Ā 


Beste @CNKY, welkom! Begrijpelijk dat je je beklag op het forum doet. Als je te horen krijgt dat er niets verandert en vervolgens een heel ander mailtje krijgt, is dat natuurlijk niet handig.. Het klopt wat hierboven gezegd wordt: annuleren mag altijd binnen 14 dagen maar doorgaans betekent dat dan dat het deel wat je niet meer wilt, opgezegd wordt en niet dat het teruggedraaid wordt. Heb je inmiddels een klacht ingediend? Ik kijk anders ook graag met je mee. Normaliter zijn dit juist dingen die je telefonisch gemakkelijk bespreekt. Het forum is meer voor interactie met andere klanten en een reactie van een moderator laat meestal even op zich wachten, zoals je merkt. Mocht je willen dat ik er naar kijk, vul dan je forumprofiel aan met je adres en klantnummer en laat hier even weten dat je dat gedaan hebt.Ā 


BesteĀ @Marcia_Ā ,

Ā 

Ik citeer:

ā€œHet klopt wat hierboven gezegd wordt: annuleren mag altijd binnen 14 dagen maar doorgaans betekent dat dan dat het deel wat je niet meer wilt, opgezegd wordt en niet dat het teruggedraaid wordt.Ā 

Wat bedoelt u met

BesteĀ @Marcia_Ā ,

Ā 

Ik citeer:

ā€œHet klopt wat hierboven gezegd wordt: annuleren mag altijd binnen 14 dagen maar doorgaans betekent dat dan dat het deel wat je niet meer wilt, opgezegd wordt en niet dat het teruggedraaid wordt.Ā 

Wat bedoelt u met het laatste zinsdeel?

Ā 

de het laatste zinsdeel?


Stel dat je na 5 dagen denkt: ik wil toch niet het zenderpakket wat ik gekozen heb, dan is het niet zo dat de bestelling geannuleerd word, maar deze wordt dan gewoon opgezegd.Ā