Skip to main content
Ik heb KPN Compleet met gratis Digitenne voor op de boot. Bij het vernieuwde digitenne moet ik opeen 5 euro per maand extra betalen Dit kan toch niet …..



Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Met het nieuwe Digitenne gaan er wat veranderingen plaatsvinden. De prijsverhoging is zeker geen goede verandering. Maar de beeldkwaliteit gaat jou wel blij maken.



Lees alles over de veranderingen van Digitenne in dit topic:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Met het nieuwe Digitenne gaan er wat veranderingen plaatsvinden. De prijsverhoging is zeker geen goede verandering. Maar de beeldkwaliteit gaat jou wel blij maken.



Lees alles over de veranderingen van Digitenne in dit topic:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235




Hoi Bernard, welkom op het forum! Ik maak uit je bericht op dat je ook interactieve tv van ons hebt. Want dan is een Digitenne abonnement voor erbij inderdaad gratis. Dan heb je daarnaast nog een apparaat nodig om aan je tv verbinden, En ik vermoed dat dit in jouw geval een kooptuner of insteekkaart was. Dat leveren, en ondersteunen, we al lange tijd niet meer. Bij de vernieuwde Digitenne ga je dan ook over naar een huurontvanger. Daar betaal je dan inderdaad €5 per maand voor.



Meer informatie kun je vinden in het topic dat Noordzee al linkt. Als je nog meer vragen hebt, stel ze vooral 🙂
Is het allemaal duidelijk zo @Bernard du Mont ❓
Ja, dit is duidelijk. Maar ik stop nu dus met Digitenne
Dan heb ik nog een advies voor jou. Je kan op de boot gebruik blijven maken van je huidige antenne.



Want je kunt NPO 1/2/3 en twee regionale zenders gratis blijven bekijken via een FTA-ontvanger. Zo'n FTA-ontvanger kan je voor ongeveer 30 euro kopen op de website amazon.de Zoek daar op DVB-T receivers. Goede ontvangers vind je daar van merken als Strong, XORO, Technisat en Philips. Sommige ontvangers zijn aan te sluiten op 12 volt.



Dan heb je i.i.g. TV aan boord!
Goede tips, Noordzee! Bernard, je kunt via je MijnKPN de Digitenne ontvanger verwijderen. Je krijgt dan een retourdoos om de nieuwe ontvanger mee terug te sturen. Mocht je daar hulp bij willen hebben, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.Dan kan ik dit voor je doen.
@Bernard du Mont Bernhard, ik was ook onaangenaam verrast door de 5 euro. Dat was iets anders dan ze hadden laten doorschemeren. Wat heb je aan een Digitenne abonnement zonder ontvanger. Niets, helemaal niets dus.



Kennelijk had KPN toen ze de eerste brief verstuurden nog niet in de gaten wat ze aanboden want het was achteraf, ik heb de brief nog even nagelezen toch echt gratis Digitenne.



Digitenne was een van de redenen dat ik nog bij KPN zou blijven terwijl e-fiber hier een glasvezelnetwerk aanlegt .



De keus wordt nu wel erg makkelijk gemaakt. een verhoging van de abonnementskosten en de € 5 voor de digitenne ontvanger. Een nieuwe aanbieder via glasvezel is inmiddels (mede dankzij deze verhoging € 13 goedkoper dan mijn huidige KPN abonnement. Daarbij inbegrepen is dan een Canal Digital abonnement en dat biedt heel wat mogelijkheden om ook buitenshuis TV te gaan kijken met wat creativiteit. Voor die ca 155 euro per jaar kan ik eenmalig heel wat trucjes uithalen om TV te kijken op de boot of camping.
@Janbers



Ook voor jou dan dit advies: Je kan op de boot (of camping) gebruik blijven maken van je huidige antenne.



Want je kunt NPO 1/2/3 en twee regionale zenders gratis blijven bekijken via een FTA-ontvanger. Zo'n FTA-ontvanger kan je voor ongeveer 30 euro kopen op de website amazon.de Zoek daar op DVB-T receivers. Goede ontvangers vind je daar van merken als Strong, XORO, Technisat en Philips. Sommige ontvangers zijn aan te sluiten op 12 volt.



Dan heb je i.i.g. TV aan boord of op de camping!