Skip to main content

Na telefonisch kontakt werd mij een nieuw kastje toegestuurd. Inmiddels aangesloten en blijft nu hangen op 0% voor een software-update. Ik heb dus nog geen zenders kunnen zoeken en kan dus ook niet in het menu komen. De “ANT”-functie werkt dus ook niet . Geen signaal ??? Of is er een andere truc om die software-update te omzeilen?

Hallo @Paul Lanfermeijer ,

Vermoedelijk is de antenne niet goed aangesloten. Haal even de stroom eraf en maak de antennekabel stevig vast. 

Dan de stroom er weer op. 

Werkt het niet? Dan maar weer een nieuwe ontvanger….. 

 


Ik heb 2 ontvangers met 2 TV’s en ben er inmiddels achter dat :

Antenne wisselen geen oplossing biedt: probleem blijft.

Ontvanger wisselen : probleem verplaatst naar andere TV.

Oftewel …. lekker zo’n nieuw kastje. Zag melding “ E83” voorbij flitsen. Kan ik via deze weg weer een nieuwe ontvanger krijgen of wellicht zo’n nieuwe CI+ kaart ??. Lijkt me handiger.

 


@Noordzee : bedankt voor het meedenken!

Ik heb zojuist gegevens in profiel aangevuld met CAS-ID nummer van de kapotte ontvanger.

 


@Paul Lanfermeijer 

Foutcode E83 betekent einde verhaal, die ontvanger is kapot en dat verklaart meteen waarom die ontvanger niets doet. 

Mijn advies is om jouw kapotte ZTE ZXV7200 bij KPN (via telefoonnummer 0800-0402) om te ruilen voor een CI+-cam. Kan vandaag nog tot 17.00 of anders vanaf maandag weer tussen 8.00 en 20.00. Deze CI+-cam werkt beter dan jouw huidige ontvangers.

Op deze website kun je checken of jouw TV geschikt is voor een CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

Heb je geen geschikte TV? Dan treedt plan B in werking. Ook met het gebruik van de CI+-cam. Dan kun je jouw ontvangst verbeteren door daarnaast zelf een betere ontvanger te kopen. Ik heb zelf deze ontvanger gekocht en daarin werkt de CI+-cam prima: 

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-8761-CI-Receiver/dp/B07BBB48PY

Het is een investering, maar dan heb je wel een prima ontvangst.

 

Heb je geen geschikte TV en wil je niet investeren? 

Ruil dan de kapotte ontvanger om voor een vervangende ZTE ZXV7200 (of heel soms krijg je een Rebox.) 

Maar zo'n CI+-cam is gewoon een veel fijner product.   

 


@Noordzee : TV is geschikt voor de CI+ cam.

 

Tja, na 29 minuten een medewerkster te hebben gesproken kon het probleem niet worden opgelost omdat mijn bestelling van een nieuwe ontvanger, afgelopen week, “nog niet in het systeem was verwerkt”  ….. oftewel wij kunnen nu niets voor U doen was de boodschap. Ook mijn melding van E83 mocht niet baten, helaas. Mijn vraag om dan een CI+ cam te verstrekken/om te ruilen met ontvanger werd beantwoordt met “ deze zijn momenteel niet op voorraad”. Ik heb het idee dat de betreffende medewerkster er echt NIETS van afwist m.n. omdat ik 3x minutenlang in de wacht werd gezet omdat zij iets moest navragen. Ben er helemaal klaar mee !!


Begrijp ik, helaas komt dit vaker voor bij de telefonische klantenservice. 

Hier op het forum weten de moderators goed waar ze mee bezig zijn, zonder uitzondering KPN-medewerkers met veel ervaring. 

Dan maar even wachten op een KPN-moderator, die komt hier vanzelf langs. 

Ik adviseer de moderator om jouw defecte ontvanger om te wisselen voor een CI+-cam. 

Zet wel even het CAS-ID van jouw defecte ontvanger in jouw profiel. Want anders wordt dadelijk de verkeerde ontvanger op zwart gezet. 


Balen dat de nieuwe Digitenne ontvanger ook niet werkt, @Paul Lanfermeijer. Dat schiet natuurlijk niet op. 😕

Omdat je jouw forumprofiel aangevuld hebt met jouw gegevens, kon ik gelijk voor je aan de slag. Ik loop alleen tegen dezelfde obstakels als mijn collega van de telefonische klantenservice:

  1. De omruiling van vorige week staat nog niet op verwerkt. Dit komt doordat de oude Digitenne ontvanger nog niet is ontvangen. Hierdoor laat mijn systeem geen nieuwe omruiling toe. Ik moet je daarom vragen om nog even af te wachten. Ik verwacht dat de oude Digitenne ontvanger vandaag of morgen bij ons terugkomt. Dan wordt de omruiling verwerkt. En kunnen we woensdag een nieuwe Digitenne ontvanger aanvragen.
  2. Ik zeg bewust een nieuwe Digitenne ontvanger, want ik kan je geen CI+ module sturen. Op dit moment kunnen we geen Digitenne ontvangers omruilen voor een CI+ module. We hopen dat dit in mei weer kan. Maar pin me er niet op vast.

@Denise_ ,

Dank voor je reactie.Duidelijk.

Ik wacht nog even af!


Ik heb nog weer even gekeken, @Paul Lanfermeijer. Het CAS-ID dat je in jouw profiel hebt ingevuld, komt niet in ons systeem voor. Het CAS-ID is wel actief, maar staat niet aan jouw abonnement gekoppeld. Ik wil kijken of ik deze kan koppelen aan jouw abonnement. In de hoop dat dit het probleem misschien oplost.

Ik zie op dit moment 2 CAS-ID's gekoppeld aan jouw abonnement. Klopt dat? Zo ja, welk CAS-ID gebruik je nog meer? Dan zorg ik dat die er niet uit gaat.


@Denise_  Alvast dank voor de moeite.

Klopt: ik heb 2 ontvangers in huis.

Het CAS-ID van het nieuwe/kapotte kastje zoals ik heb weergegeven in mijn profiel is correct genoteerd. Net nog even gecontroleerd voor de zekerheid.

Mijn 1e kastje is *** en vertoont dus geen kuren.

Ik hoop dat jouw actie mij weer kijkplezier oplevert.

Paul

 

*Admin: CAS ID verwijderd ivm privacy


Helaas. Het systeem blokkeert momenteel nog alles omdat de omruiling nog steeds niet is verwerkt. 😥 Ik heb daarom navraag gedaan bij mijn collega's. Als ik een reactie heb, laat ik het je weten.


Jammer, jammer. Dan hangt het toch op de verwerking van de omruil. Ik wacht af: bedankt alvast.

 


Met hulp van mijn collega's is het gelukt om de Digitenne ontvanger om te ruilen! Ik stuur je een privébericht met meer informatie.


@Denise_ dank voor inspanning! Kastje opgehaald, aangesloten en ……. hij doet het gewoon. Merci !


Super! Kan jij weer Digitenne kijken, @Paul Lanfermeijer😀