Skip to main content

Heb net een nieuwe afstandsbediening ontvangen, deze had ik gisteren besteld in de shop.

maar helaas, deze werkt ook niet. Heb bij de buren ook eentje geleend maar die werkt ook niet.

ontvanger defect????

Dag @De moraine ,

Heb je betaald voor die AB?Zo ja, dat had je niet hoeven doen, als hij kapot is kan je die gratis aanvragen via de klantenservice.Ik vermoed dat een moderator de kosten gaat crediteren.

Wat betreft je probleem:

Wil je de ontvanger eens resetten?:

Staat er wat voor de ontvanger?Of staat die vrij?Staan er ook geen storingsbronnen(ambilight etc) in de buurt?


Reset gedaan, geen resultaat. Ontvanger staat vrij geen andere apparaten in de buurt. De TV hangt er boven. Heeft 2 jaar goed gewerkt.


Oke, dan zou ik zoals @JanD al heeft gezegd even bellen😉


Hallo @De moraine ,

Een moderator wil graag jouw ontvanger omruilen voor een nieuwe ontvanger. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Of heb je het al geregeld via 0800-0402? 


Ik heb mijn profiel gisteren volledig ingevuld, lidnummer en CAS Ook vermeld.

heb nog niet gebeld, ben momenteel niet op de camping.

alvast bedankt voor de vlotte hulp!!!


Dan maar even reactie van moderator afwachten, waarom heb je eigenlijk twee dezelfde topics hierover op dit forum ?


Ik was niet bekend met dit forum en dacht dat het eerste bericht niet geplaatst was, mijn excuses hiervoor.


Prima @De moraine ,

Er komt hier vandaag of morgen vanzelf een moderator langs. 


Er komt hier vandaag of morgen vanzelf een moderator langs. 

Here she is! 🙋🏾

Goedenavond @De moraine! Ik heb jouw andere (= dubbele) topic gewist, hoor. Anders moet ik 2 keer hetzelfde verhaal vertellen 😜😉.

Fijn om te lezen dat je al verschillende tips hebt gehad en dat je deze ook opgevolgd hebt. Zo te lezen lijkt de TV ontvanger inderdaad defect en lijkt het mij ook een goed plan om deze om te ruilen voor een ander exemplaar.
Ik heb bij deze een omruilafspraak voor jou in orde gemaakt. Er wordt een nieuwe Digitenne ontvanger opgestuurd naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt: deze ligt vanaf morgen (12 juli 2022) na 14.30 uur voor je klaar. 

Ik heb je nog een PB gestuurd en je ontvangt nog een bevestiging per e-mail en SMS van deze omruilafspraak.

Geef je hier nog een update, zodra je de nieuwe ontvanger aangesloten hebt? Lezen graag of je dan weer naar tevredenheid gebruik kunt maken van Digitenne!


Bedankt voor de snelle actie/reactie.

ik haal hem morgen op en sluit hem dan direct aan.

zal daarna hier berichten of het gelukt is, maar eerlijk gezegd twijfel ik daar niet aan.


Heb de ontvanger vanmiddag opgehaald en aangesloten.

afstandbediening werkt weer, probleem opgelost.

allemaal bedankt voor de tips en de uiteindelijke oplossing!


Yes, super! Heel fijn dat het opgelost is en dank voor de terugkoppeling!