Skip to main content

Goedendag ik heb 2 dagen geleden contact gehad met een medewerker over een nieuwe digitenne met nieuwe antenne ik zou een nieuwe krijgen en daarbij een bericht dat ik kan afspreken met de bezorger over hoelaat en welke dag maar tot op heden niets ontvangen is de bestelling wel goed gegaan want ik heb helemaal geen verificatie ook gehad van geboortedatum en adres??

groetjes gaby 

Hoi @Gaby79 ,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Hoi @Gaby79 Wat gek joh dat de bestelling zo is verlopen. Er is vast iets niet helemaal goed gegaan. Zoals Noordzee al aangeeft, zou je mij kunnen voorzien van je gegevens? Je mag jouw postcode, huisnummer, klantnummer toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd. :blush:


Hoi @Gaby79 Wat gek joh dat de bestelling zo is verlopen. Er is vast iets niet helemaal goed gegaan. Zoals Noordzee al aangeeft, zou je mij kunnen voorzien van je gegevens? Je mag jouw postcode, huisnummer, klantnummer toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd. :blush:

Hoi ik heb mijn profiel aangevuld 


@Gaby79 Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat je ondertussen al telefonisch contact met ons hebt opgenomen en te horen hebt gekregen dat je nog even geduld moest hebben (3-5 werkdagen levertijd).  Als ik het goed begrijp heb je al wel een nieuwe antenne van ons ontvangen op 29-30 april, klopt dit? Met een nieuwe antenne bleek het probleem niet opgelost te zijn, hierom zou je een heel nieuw Digitenne pakket krijgen. Als het goed is wacht je hier dus op. 
Ik zie helaas alleen terug in de systemen dat Digitenne ‘niet werkt’ en dat er een ticket/verzoek voor een nieuwe Digitenne is aangemaakt. 

We wachten het voor nu dus heel even af, maar ik heb er een hard hoofd in dat je morgen het nieuwe pakket gaat ontvangen. Het probleem is namelijk niet echt gedetailleerd omschreven. Kan jij ons (Noordzee en mij) voorzien van een omschrijving wat er precies aan de hand is en sinds wanneer? 
Mocht het kastje gewoon aan het eind van zijn latijn zijn, dan zorg ik natuurlijk voor een nieuw kastje. 

 


@Gaby79

Ik begrijp nu dat je al een nieuwe antenne hebt ontvangen.

Wil je het volgende eens uitvoeren?: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Ik ben benieuwd wat dit oplevert. Mocht je binnenkort een andere ontvanger krijgen, herhaal dan deze stappen. 
 

Heb je trouwens de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? Want dan gaat de ontvangst beter lukken. 


@Gaby79

Heb je de nieuwe ontvanger al ontvangen. Heb je nu alles werkend met behulp van bovenstaande opstart-instructie? 


@Gaby79 We hebben helaas niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat het via een andere weg hebt geregeld. Anders horen we het graag! :hugging:


Ik heb wel gereageerd hoor dat ik me profiel had aangepast dat werd gevraagd maar inmiddels contact gehad met kpn zou spoed achter gezet worden maar tot op heden niets ontvangen en niets meer gehoord helaas 


Lisa ik heb een nieuwe antenne en kastje besteld omdat het niet werkt op mekaar of los van mekaar het stottert hapert en ik erger me al heel lang hieraan dus ik wil een nieuwe dat werkt en naar mijn idee was dit ook geregeld maar de 3-5 dagen werkdagen zijn voorbij en niets gehoord ik wacht maandag nog af gr gaby 


@Gaby79 De antenne die je wél hebt ontvangen heeft geen oplossing geboden dus?

Omdat ik naast ‘het beeld hapert’ geen info heb en dus niet kan aannemen dat het kastje stuk is ga ik even wat stappen doorlopen met je. Haperend beeld kan aan van alles liggen. 
Je hebt al een nieuwe antenne, dus daar ligt het in ieder geval niet aan. Hoeveel procent ontvangst heb je? Druk hiervoor op de ANT knip van de Digitenne afstandsbediening!

Zoals Noordee al beschreef zou je de volgende stappen kunnen doorlopen en kijken of dit het probleem oplost. 

 

...

1/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

...

TIP: Heb je trouwens de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? Want dan gaat de ontvangst beter lukken. 

 


@Gaby79 

Heb jij de antenne binnen staan of staat de antenne buiten? 

 

 


Hoi Lisa 

 

ik ga niet weer al die stappen doen ik ben hier al heel lang mee bezig sinds vorig jaar heb het toen even unhold gezet vanwege de frustatie dat hier niks werkt ook vanwege het super slechte bereik 

ik heb met de medewerker door de telefoon afgesproken dat er een nieuwe set geleverd zou worden dus ik snap de reactie van jou niet 

die stappen heb ik nu al zo vaak doorgenomen 

de antenne die ik in april heb ontvangen die had ik voor me zolder besteld want die werkte niet nu werkte deze weer niet dus ik heb me kastje van de slaapkamer omgewisseld met die van zolder en op de nieuwe antenne aangesloten en yes hij deed het dus met het kastje van zolder weer naar de slaapkamer op de oude antenne en dit werkte niet dus nieuwe antenne gekregen over de post deze werd door de brievenbus gedaan en wij hoorden een hele harde klap omdat wij een stenen vloer hebben misschien dat er een defect is gekomen toen ik heb deze aangesloten op me slaapkamer en helaas een stotterende tv heb ik ook aan de medewerker laten luisteren en die beaamde het heel irritant om maar de helft van je programma te zien dus ik zou graag gewoon een nieuwe set willen als klant en dat alles het gewoon doet

groetjes gaby 


Oja en ontvangst is de ene keer 18% en dan weer 0 % en dan weer 20% 

en de antenne als die waterproof is prima buiten alleen dan zit me snoer tussen het raam dus lijkt me niet verstandig en ook niet logisch 

gr gaby


@Gaby79 Bedankt voor de uitleg, dat is het enige waar ik even om vroeg zodat ik je verder kon helpen. :wink:
Het lijkt er gewoon op dat het signaal te zwak is. Het signaal moet minimaal 70% zijn wil het beeld een beetje stabiel zijn.

Even voor de duidelijkheid:
Je hebt 2 Digitenne kastjes. De antenne van de zolder is vervangen omdat die stuk was.  De (oude) antenne van de slaapkamer werkte wel gewoon goed en hiermee heb je het getest.  
We sturen een nieuwe antenne op, die valt kapot op de grond.
Als ik een nieuwe antenne stuur, hoe zorgen we er voor dat deze niet kapot valt op de grond? Ik stuur de antenne los van het Digitenne kastje namelijk. 

Je krijgt van mij dus ook een nieuw Digitenne kastje. Je ontvangt een bevestiging via de e-mail. Ik ga zorgen dat het een omruilafspraak is. Dit betekent dat je de defecte apparatuur mee moet nemen naar de afspraak. Je mag de afstandsbediening houden. 

Edit: Een koerier komt dinsdagmiddag het Digitenne kastje omruilen. De koerier heeft zelf een doos om de artikelen in te verpakken, dit hoef je dus niet zelf in de pakken. Leg het wel alvast bij de deur neer, want de koerier heeft niet zoveel tijd helaas. 

 




 


@Gaby79

Als het goed is, dan heb je de nieuwe ontvanger al een paar dagen in huis. 

We hebben jou niet meer gezien, dus ik verwacht dat de problemen nu opgelost zijn.

Zo niet, doe dan weer deze opstartmethode :

 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 


Bedankt alles werkt hoop dit niet nog is mee te maken maar blij dat alles nu redelijk werkt 

gr gaby


Gelukkig maar :thumbsup_tone4: , en graag gedaan natuurlijk……

 


@Gaby79 Goed om te horen. Mocht je het wel ooit nog eens meemaken, dan weet je ons te vinden! :hugging:


Reageer