Hoi, een ontvanger met HEVC is voor heel Europa geschikt. Die kan ook H.264 en T aan.
Alle ontvangers hebben HDMI, dus als je tv dat ook heeft is dat geen punt.
België is al gestopt met FTA aanbod. Zwitserland stopt per 2 juni, daar dan geheel géén dvb-t/2/hevc aanbod meer. Ook niet abo's.
Van 10 tot 22 inch (16:9) heb ik o.a. bij Amazon.de leuke tv'tjes met T2 HEVC gezien. Dan is een losse ontvanger niet nodig (lijkt me wel praktisch in de camper).
Tip: vul in de zoekbalk bij Amazon in
dvb-t2 hevc .
H.265 is precies hetzelfde als HEVC. De term HEVC wordt vaker gebruikt.
Verder nog:
DVB-T2 H.264
Verenigd Koninkrijk (HD H.264 sinds 2010; ook nog aanbod in DVB-T)
Zweden
Noorwegen
Frankrijk (gestart in 2008)
Spanje (groot aanbod FTA, sinds 2009)
Denemarken.
DVB-T2 HEVC
Duitsland (
uitz. in 1080p50)
Nederland (v.a. 9 juli 2019 landelijk; alleen nog NH, ZH, Utrecht dvb-t)
Oostenrijk
België (alleen gecodeerd aanbod via Antenne TV;
VRT v.a. 1-12-18 uit de lucht. Na 30 november 2018 zal VRT deel uitmaken van het abonnee-aanbod. België heeft dan geen FTA aanbod meer.)
DVB-T
Zwitserland,
tot 2-6-2019. Daarna geen aanbod meer.
Meer info.
Luxemburg. Ook de Nederlandse RTL zenders FTA (4, 5, 7 en 8 ) ivm hun Luxemburgse licentie.
(
bron)
@erwinde
Dit is wel apart.
De 7619 heeft gewoon HEVC. Ook de 7620, waarmee opgenomen kan worden. Er zijn al diversen (op 't forum en n.a.v. info op mijn site) die deze naar tevredenheid bij Amazon.de gekocht hebben. Waarom zou een Duitse (versie van een) webshop een daar niet geschikte ontvanger verkopen? Kijk daar maar eens.
De Xoro 7619 die je noemt kan wel DVB-T2 ontvangen maar ondersteund geen HVEC/H.265 compressie (volgens Tweakers.net). Die gaat dus o.a. in Nederland en Duitsland niet werken.
Die info op Tweakers is wel al een aantal jaren oud. Toen was er van HEVC nog geeneens sprake. (2016)