Hallo, daar ben ik weer. Ik heb een tijdje geleden al geklaagd over de ontvangst van de ZXV 7200. Ik heb toen een nieuwe antenne gekregen, maar ik heb nog steeds ontvangstproblemen. Vooral vlak nadat ik de ontvanger aangezet heb krijg ik ca. 2 minuten haperend beeld en/of geluid, en ook regelmatig de tekst 'geen digitenne signaal’ in beeld. Ik merkte dat het erger was als het langdurig regende. De nieuwe antenne moet volgens de website op een beschutte plek worden geinstalleerd, want is eigenlijk niet geschikt voor buiten. Ik heb er nu een plastic zak overheen gedaan, en dat helpt wel iets. De antenne onder het dak o.i.d. plaatsen zit er voorlopig niet in. Ik kan dit niet zelf, en moet dus iets regelen met vrienden of kennissen die het altijd druk hebben.
Verder nog vermeldenswaardig is dat op RTL 4,5 en 7, SBS 6 en Veronica (kanaal 4 t/m 9 dus) het haperend beeld vaak langer duurt en soms zelfs helemaal niet ophoudt. Op ESPN, waar de problemen mee begonnen, heb ik nu nagenoeg geen last meer.
Wat gaat KPN hier aan doen? Het liefste zou ik weer gewoon een Rebox ontvanger krijgen, want daar had ik deze problemen nooit mee. Die heb ik omgeruild vanwege een defect display, maar dat had ik dus achteraf gezien beter niet kunnen doen.