Skip to main content
Het is nog net zoals voor de omschakeling.

Terwijl omroep Gelderland wel HD is.
Ik kan Omroep Flevoland niet ontvangen.



Maar ik weet wel dat er via Digitenne in HD wordt uitgezonden als dat mogelijk is. Concreet betekent dat, dat het aanvoersignaal dan ook in HD moet zijn.



Zo niet, dat wordt er een opgeschaald SD-signaal uitgezonden.
Even gekeken via Interactieve TV. En het klopt dat Flevoland niet in HD te zien is. Het is "opgeschaald" SD via I-TV en Digitenne. En dus visueel SD beeld.

Je kunt bij omroep Flevoland zelf eens informeren wanneer ze native HD uit gaan zenden.



Sinds gisteren (20 sept. 2019) zie ik dat Flevoland ook eindelijk is overgestapt naar HD (KPN iTV). Ziet er een stuk beter uit.
De enige regionalen waar ik elke dag wel een keer naar kijk vanwege het regionale nieuws, zijn NH (waar ik vandaan kom) en Flevoland (waar ik woon). Laten die nu als enige 2 hun uitzendingen in SD uitzenden? Alleen van L1 weet ik het niet aangezien die bij mij ontbreekt. Dikke pech dus.



Ik heb Flevoland al eens benaderd maar geen antwoord gehad.
De enige regionalen waar ik elke dag wel een keer naar kijk vanwege het regionale nieuws, zijn NH (waar ik vandaan kom) en Flevoland (waar ik woon). Laten die nu als enige 2 hun uitzendingen in SD uitzenden? Alleen van L1 weet ik het niet aangezien die bij mij ontbreekt. Dikke pech dus.



Ik heb Flevoland al eens benaderd maar geen antwoord gehad.


L1 is ook zwaar SD hoor @Alfons, staat wel HD bij, maar heb het gevoel dat L1 het nog niet in HD uit geeft. 🤔
Ik had de zoekfunctie gebruikt en zie nu dat dit over Digitenne gaat. Mijn fout. Excuses. Mijn reactie sloeg op mijn ervaring via IPTV.
Ik had de zoekfunctie gebruikt en zie nu dat dit over Digitenne gaat. Mijn fout. Excuses. Mijn reactie sloeg op mijn ervaring via IPTV.

Geef niet, dat gebeurt ons allemaal wel eens.
Ach, @Alfons nu digitenne ook HD is en vragen daarover gaan (beeldkwaliteit) kun je als I-TV kijker ook reageren. Het is bij KPN tenslotte dezelfde aanvoer.

En hier een overzicht van HD kwaliteit bij de regionalen. Gemaakt toen ze nog landelijk waren bij KPN. Die met ster zijn HD. De nummering is die van I-TV.

TV Noord* HD op 501,
Omrop Fryslân* HD op 502,
RTV Drenthe* HD op 503,
RTV Oost* HD op 504,
TV Flevoland* HD op 505, Sedert 20 september 2019 HD)
TV Gelderland* HD op 506, (sedert 6 december 2016 HD)
Omroep Brabant* HD op 507,
L1 TV op 508,
NH op 509,
RTV Utrecht* HD op 511,
TV West* HD op 512,
TV Rijnmond* HD 513 en
Omroep Zeeland* HD op 514

(bron breedbeeldweetjes)


@PeterG Dank je wel voor het overzicht. Dat TV West SD is was me nog niet eens opgevallen. Die zie ik ook alleen maar met zappen. Het gekke is dat ik ze op L1 na allemaal heb. Foutje van KPN? Dan kunnen ze beter niet meelezen. 😀
Dat TV West SD is was me nog niet eens opgevallen. Die zie ik ook alleen maar met zappen. Het gekke is dat ik ze op L1 na allemaal heb. Foutje van KPN? Dan kunnen ze beter niet meelezen. 😀

@Alfons

Overzicht was van december 2016. Maar TV West is nog steeds SD+. Mooi beeld, hd lampje brandt, maar beeld kan en mag geen HD heten.



Doordat bij NH er géén teletekst meer is (hoofdreden), én de beeldkwaliteit (niet eens SD plus) kijk ik er eigenlijk nóóit meer naar. Als Noord-hollander. Had 'm veel en dagelijks aan. Ook (te) veel herhaling.
Bij ons omroep Flevoland op kanaal 505 is het HD.en ik woond in Lelystad. Heb even gekeken 👍😀
Ja, het HD lampje brandt, @cornelis48 . Maar het beeld is lang niet de scherpte die daarbij hoort.
Ik ben bang dat Omroep Flevoland de kosten voor het overgaan naar HD niet zo op tafel legt. Teletekst waren ze ook snel mee dat weg te bezuinigen. Van Noord Holland had ik het niet verwacht maar ook die hebben teletekst al opgedoekt.
"Bij ons omroep Flevoland op kanaal 505 is het HD.en ik woond in Lelystad. Heb even gekeken"



Klopt dus niet. Geen HD. Zoals @PeterG hier boven al schrijft brandt het HD lampje. Net als bij NH en TV West ook. Maar de zenders geven de uitzendingen in SD door.



Ik heb zojuist nog eens een contactformulier ingezonden. Mocht Flevoland ooit antwoorden laat ik het hier weten.
Sinds gisteren (20 sept.) zie ik dat Flevoland ook eindelijk is overgestapt naar HD (KPN iTV). Ziet er een stuk beter uit.
Ook sinds gisteren HD via Digitenne! Leuk om terug te kijken: Bij de start van de etheruitzendingen (in de vorige eeuw) in Hengelo af en toe te ontvangen met nog wat sneeuw op een best hoge dakantenne. Nu altijd goede ontvangst in HD met de antenne onder het dak.
Ja eindelijk echt HD op omroep Flevoland dat heeft lang geduurd krak helder beeld 👍🌞top
Fijn om te lezen! 🙂