Skip to main content
ik heb bij jullie een digitenne abbonement.

naast het feit dat ik een dvb kastje van jullie heb (220volt met antenne aan draadje) heb ik ook een KPN Digitenne USB portable DVB-T receiver [model E30 PLUS] van jullie



nu krijg ik een mail dat het signaal zal veranderen en alle dvb-t ontvangers straks geen digitenne meer ontvangen.



ik heb hierover vandaag gebelt en begrijp jullie enkelt een 220volt kastje voor thuis hebben om om te ruilen.

ik gebruikte dat portable usb kastje voor aan een laptop op een boot waar niet altijd 220volt stroom is , dus ik vind het erg jammer dat jullie schijnbaar hier geen vervanging voor hebben.



komt er nog zon soort extern usb kastje?



lijkt me nl niet handig als ik telkes het nieuwe 220 volt ontvanger mee naar boot moet sjouwen inclusief antenne. en omdat ik begrijp uit navraag dat er niet meer met kaartjes word gewerkt kan ik dus niet op 1 kaart (zoals nu doe) met 2 ontvangers werken door gewoon mijn kaartje van apparaat A naar apparaat B te doen (thuis en boot)

of begrijp ik de nieuwe apparatuur niet goed?



benieuwt naar jullie uitleg. want aan hand daarvan moet ik afwegen of digitenne nog weel de jusite oplossing is voor mij.



vriendlijke groet Stephan



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo Stephan,



Je bent niet helemaal juist voorgelicht door de telefonische helpdesk. Het goede nieuws is dat de nieuwe Rebox-Digitenne-ontvanger wel degelijk geschikt is voor 12 volt. Dus als je op jouw boot een accu hebt met 12 volt is het mogelijk om jouw Digitenne-ontvanger daarop aan te sluiten. Je moet wel een speciaal kabeltje kopen bij een elektronicazaak om de ontvanger op jouw 12 volt-stroomvoorziening aan te sluiten.



De nieuwe ontvangers werken niet meer kaartjes, maar met een interne chip. Het wordt dus kiezen. Je kan twee ontvangers huren : 1 voor thuis en 1 voor op de boot. Of je neemt jouw ontvanger steeds met je mee.



Ken je dit topic al? Hier staat alles beschreven inclusief een beschrijving van de ontvangers.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Hallo @sadev101 Volgens mij geeft @Noordzee een bijzonder duidelijke uitleg. Ik kan er niets aan toevoegen. Kun je er mee uit de voeten en heeft het topic waar hij naar verwijst al je vragen inmiddels beantwoord? Ik hoor het graag als je nog ergens hulp bij nodig hebt.
Hallo,



Allereerst een mooie uitleg van Noordzee, gaf mij meer info t.a.v. digitenne.

Ik bezit ook zo'n DVB-T receiver E30 PLUS van KPN (speciaal gekocht voor op de boot) die gevoed wordt middels de USB poort op mijn laptop. Op dit moment heb ik binnen mijn KPN compleet abonnement een "gratis" digitenne abonnement met mijn 3 kaartjes. Wat ik nu op het forum lees zou ik 3 tuners aan moeten schaffen (huren) om weer op gelijk niveau te zijn en voor op de boot een extra voeding omdat ik daar van 12v afhankelijk ben. Met andere woorden vaarwel gratis digitenne binnen mijn KPN compleet?



Vriendelijke groet,

Richard
Je zult op de boot een klein tv-tje aan moeten schaffen. Een laptop heeft geen hdmi INgang en daardoor is de nieuwe ontvanger daar (HDMI OUT) niet op aan te sluiten.

Voor elke nieuwe Digitenne ontvanger betaal je straks inderdaad € 5 per maand huur.



p.s. er komt al bijna 20 jaar 230 volt uit een stopcontact.
Wat betreft de kosten: Dat heb je goed gezien, mogelijk ontvang je met jouw abonnement zo'n gratis ontvanger, maar voor elke extra ontvanger moet je sowieso betalen.



Mocht je niet meer dan één Digitenne-ontvanger willen huren: Dan kun je voor op jouw boot mogelijk een FTA DVB-T2-ontvanger kopen op de website amazon.de. Er zijn daar ook FTA-ontvangers te koop die werken op 12 volt. Je kan dan op jouw boot kijken naar NPO 1/2/3/ en twee regionale zenders. Met daarbij gebruik makend van jouw huidige antenne op de boot.
Noordzee bedankt voor je reactie,

Ik ben ooit begonnen met een oude samsung-digitenne kast (omgebouwd naar 12v) waar ik een omvormer van scart naar tulp had ingeplugd met daarop aangesloten een vhs - usb converter voordat ik bekend werd met de E30 PLUS van KPN

Mocht ik bij omruiling de ZXV7200 toegewezen krijgen dan wil ik mijn oude vhs - usb converter testen op de tulp uitgang van de digitenne-ontvanger naar de usb van mijn laptop. Mocht het de RBX2800 worden waag ik er 10 euro aan door een 3,5mm A/V jack naar tulp kabeltje te kopen. Dan hoop ik mijn laptop weer multifunctioneel te gebruiken voor zowel mijn navigatie systeem als tv. Voor de omruiling val ik binnen regio 5 dus wie weet komt er nog een andere oplossing. En misschien denk ik wel helemaal verkeerd.



p.s. Ik zag overigens op de afbeelding van de ZXV7200 ook een 12vdc aansluiting gelijk aan die van de RBX2800

Reageer