Skip to main content

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe tv ontvanger van Digitenne (Rebox 2800).   

Geen ondertiteling meer bij de commerciële zenders ? (RTL4, SBS6 etc).

Waarom niet ?

Ik ben doof en wil graag deze zenders ook volgen.

 

Hallo @hus002 

Heb je de nieuwste software draaien in jouw Rebox? Uit mijn hoofd versie 23, maar kan ook hoger zijn. 
 

Je kunt de ondertiteling aanzetten via het menu, maar dat weet je vast wel. 
 

Wel is de aanwezigheid van ondertiteling afhankelijk van het aanbod vanuit de zenders. 
 

@PeterG Wil jij eens testen of de ondertiteling werkt op RTL 4 en SBS 6? 


Op RTL 4 en SBS 6 werkt de ondertiteling alleen door Teletekst aan te zetten en 888 te kiezen. Dus  NPO, RTL en Talpa zenders Teletekst 888.

De ondertiteling via het menu werkt alleen op BBC One, Two en Ketnet.


Beste Noordzee en PeterG,

 

Dank voor jullie reactie.

Ik weet dat de ondertiteling alleen door Teletekst aan te zetten en 888 te kiezen.   De zenders NPO 1, 2 en 3 worden wel ondertiteld , maar bij de andere (commerciële) zenders RTL4 en SBS6 niet.

Hebben jullie het ook ?

 

Groeten.


Heb je op geen enkel programma bij bv  RTL4 ondertiteling? Let op : Niet alle programma’s worden ondertiteld.

https://www.rtl.nl/over/ondertiteling/WCCLFSgAAJFmAlnZ


RTL 4 ondertitelt lang niet alles. Door hun Luxemburgse licentie vallen zij niet onder de Nederlandse mediawet en hoeven ze feitelijk zelfs niets te ondertitelen.
Zie rtl.nl/overondertiteling

SBS 6 valt wel onder de Nederlandse wet. Daar hoort 90% v.d. Nederlandstalige programmering voorzien te zijn van TT 888. Dat is tenminste het geval bij het programma wat op dit moment (2-2; 10:59) wordt uitgezonden. Daar is ondertiteling via teletekst bij.


Ik hoop dat het meeste inmiddels is gelukt @hus002. Noordzee en Peter hebben overduidelijk hier flink kaas van gegeten. Ik hoop dat het op z'n minst werkt zoals het hoort. Als ik nog ergens bij kan helpen dan hoor ik dat graag.


Beste Paul en anderen,

 

Allereerst bedankt voor uw reactie.

Helaas heb ik nog steeds geen ondertiteling bij de commerciële zenders, zoals RTL4 en SBS6.  

De NPO1 , NPO2 en NPO3 zijn de enige zenders die wel ondertiteld kunnen worden met de teletekstpagina 888.

Ik vraag me wel af, wie ook de REBOX RBX2800 heeft. (digitale tv). En worden de commerciële zenders wel of niet ondertiteld ?

 

 

 

 


Krijg je op RTL 4 en SBS 6 wel de startpagina (100) van teletekst?


Ja !  Wel teletekst.

Maar de teletekstpagina 888 werkt niet ! 


Heel vreemd. Hier wel gewoon.

Met een zte7200. Hopelijk kan iemand met een rebox het nog testen.

Trek eens even een minuut de stekker uit het stopcontact.

En ga eens terug naar fabrieksinstellingen.


Als je een snelle oplossing wilt, dan kan Paul misschien jouw ontvanger omruilen. 
 

Grote kans dat je dan een ZTE ontvanger opgestuurd krijgt. Daarbij werkt de ondertiteling zeker wel. 


Hoe kom ik er achter dat mijn ontvanger een ZTE-ontvanger is ?

 


 


Als er ZXV7200 rechtsboven op de voorkant staat en de knoppen op de voorkant zitten.

Maar heb je al eens een fabrieksreset gedaan?


Peter,

 

Ik zie geen ZXV7200 rechtsboven staan.  Geen tekens rechtsboven.  Alleen RBX2800 rechts onder. zie bijgaande foto.

Zojuist een fabrieksreset gedaan.   Ik kan nu niet testen omdat er momenteel buitenlandse programma´s op beide zenders worden getoond. Straks ga ik testen.

Wordt vervolgd.  :)

 


Kijk om 14:40 even naar de herhaling van Jinek.

De opname van gisterenavond heeft bij mij wel de ondertitels maar de laatste tijd vaak niet, of heel spaarzaam, 1 regel tekst en dan na vele zinnen weer een regel.


Momenteel Editie NL op RTL4.    Met pagina 888, helaas geen ondertiteling.

 

 


Omwisselen voor een ZTE is voor nu het beste. Er komt ooit een software-update, maar daar wachten we al Meer aan een jaar op. 
 

De ZTE heeft voor een aantal dingen (ook de gids bv) minder mogelijkheden in vergelijking met de ZTE. Ooit wordt dit gelijkgetrokken. 


Heeft KPN een ZTE ontvanger  van REBOX ? Zo ja, welke ?

 

 


Nee, ZTE en Rebox zijn twee verschillende merken.


Momenteel Editie NL op RTL4.    Met pagina 888, helaas geen ondertiteling.

Hier ook niet maar nu met Jinek perfecte ondertitels.

NB. ik kijk niet via KPN


KeesYagi,  welke tv ontvanger heb je ?

 


Hoe is het NU op rtl4 ?


Jinek ?     Helaas geen ondertiteling.

 


Maar wel teletekst ?

Dat zou sterk zijn.