Skip to main content
Digitenne is in één woord gewoon bagger en men kan van alles proberen om een goed signaal te krijgen maar het blijft in één woord hopeloos. Na digitalisering is het super slecht geworden en of je nu een antenne neemt van 80 euro of eentje die KPN mee- of nastuurt, tv kijken zonder ergernis is niet meer mogelijk.



Onder weg op het schip in zelfde koers springt de signaal meter op een afstand van minder dan 500 meter van 100% zo ineens naar 60% en zelfs geen signaal.



Het regent klachten bij digitenne, maar een oplossing wil men niet aan. Het kost een rot vermogen om van alles te proberen, zelfs reset door Digitenne medewerker wat dus ook geen verbetering gaf. Waarom is Digitenne blij met de rotzooi die ze leveren en doen er daadwerkelijk niets aan



Bagger , bagger en nog een bagger die gehele digitenne troep.



Weet iemand misschien een goed alternatief?



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
Een goed alternatief is:



FTA kijken via DVB-T2





(klik op de groene letters)
Met een digitenne abonnement kun je naar 30 zenders kijken, met FTA naar 5 -hier in Noord Holland naar 4.

FTA is dus geen volwaardig alternatief. Daarvoor zou ik eerder in de richting zoeken van een schotel, voorzover dat te gebruiken is op een schip. Een andere mogelijkheid is 4G met een onbeperkte databundel.
@P. Grigio



Natuurlijk is FTA geen volwaardig alternatief als je niet zonder de betaal-TV zenders kunt leven.



Maar zo te lezen gewordt de TV gebruikt tijdens het varen. Dat gaat nooit goed lukken met Digitenne. Ook niet met een standaard schotel trouwens tenzij je kiest voor hele dure apparatuur die bv ook op Cruiseschepen wordt gebruikt.



Maar het is wel zo dat je met een FTA-ontvanger en een goede antenne (en dan geen richtantenne) nog redelijk goed kunt TV kijken naar de FTA-zenders.
@Noordzee voor dvb-s moet de schotel / antenne zich automatisch blijven richten op de satelliet, en dat is inderdaad duur spul. Digitenne op een varend schip zou in theorie toch ook mogelijk moeten zijn? Met een rondom kijkende antenne uiteraard. In de praktijk zal het een ander verhaal zijn door lokale omstandigheden of lage dichtheid aan zendmasten, en eigenschappen van het door KPN uitgezonden signaal.
In theorie moet het inderdaad mogelijk zijn. Ik heb hier één keer iemand gezien op het forum die zo’n hele dure antenne heeft laten plaatsen. Dat was een antenne van rond de 400 euro.



Daarmee wordt dan continu het sterkste signaal gezocht zonder dat je dus zelf steeds hoeft bij te draaien.



Maar het blijft een combinatie van ontvanger plus antenne. Met een FTA-ontvanger heb je veel eerder kans op een stabiele ontvangst dan met de KPN-ontvanger.
Ik kan het zo snel niet meer terugvinden. Maar er zijn speciale antennes voor boten.



Deze vond ik wel:

Bootantenne
Ontvangst via satelliet is een mogelijkheid maar erg duur qua antenne. Een bootantenne van 170 euro is beter te overzien, maar digitenne werkt niet goed voor topicstarter. Blijft over tv kijken via mobiel internet. Dat kan bijvoorbeeld met een chromecast, met de mobiele telefoon als hotspot. Een onbeperkte databundel is dan wel aan te raden. Op het water is misschien ook niet overal mobiel bereik. Om dit te testen is een prepaid met onbeperkte dagbundel te overwegen, een van de drie grote mobiele providers biedt die aan.
Met de Topfield TBC5000 en dvb-t1 altijd goede ontvangst gehad op de boot met haaievin boven in de mast.Nu 10 jaar voortschrijdende techniek moet dat met dvb-t2 toch zeker ook mogelijk moeten zijn, als het met FTA gaat moet dat ook met abbonnement kunnen maar KPN moet wel goede ontvangers leveren of de klanten gewoon een goede laten kopen en afstappen dat dat verhuur van bagger
Wij hebben rondvangantennes gebruikt met verschillende dB's signaal ontvangst blijft dik bagger. Digitenne stuurde nog een antenne na die het zelfde deed. kortom zootje.



Na 2 van de 3 ontvangst bakjes gereset door Digitenne signaal nog steeds bagger van 100% zomaar in eens terug vallend naar 60% en geen signaal. Had ik later weer iemand van Digitenne aan de telefoon en die beweerde dat zij nog andere stappen kon doen met het bakje, helaas was ik thuis en niet aan boord.



Het verbaast mij dat Digitenne niets doet met klachten en niet eens een andere ontvanger gaat proberen.
@Pieter Koudum



Reken maar dat die wisselende ontvangst wel degelijk bekend is. Naar mijn mening komt dit door externe storingsbronnen.



Lees er meer over in dit topic:

Topic over slechte ontvangst
Dat Digitenne bagger is komt naar mijn mening door Digitenne zelf.



Er is een overkill aan signaal met al die hoger dB's antennes en masten die te veel dB's uitzenden.

Nu meer als 2 maanden, denk ik, eindelijk redelijk goede ontvangst.

Dure antennes er af en de meest simpele platte 4 dB antenne er op en eindelijk verlost van stotterend beeld.



Door die overkill, kan ik bijvoorbeeld in het Hartelkanaal Brabant 100% ontvangst hebben dus zoekt Digitenne kastje steeds tussen Rotterdam en Brabant, zo om de paar seconden wisselend van mast geeft mijn inziens de ellende.



Jammer dat men bij Digitenne geen mensen heeft die verstand van zaken hebben en al hoe wel goed bedoeld, is steeds weer kastjes resetten niet de manier om de zooi goed te krijgen.