Skip to main content

Mijn tv slaat iedere keer na ongeveer 10 uit en dan komt er alleen sneeuwbeeld. Doe dan de stekker uit de tv en weer aan. Dan doet hij het weer heel even en slaat dan weer uit. Heb nu een DVB-T2 kastje van de buren geleend en ondervind geen problemen meer. Kan het zijn dat mijn ontvanger kapot is. 

Hallo @Ilona H , kan het liggen aan de stand-by stand,  die je wat ruimer in moet stellen?


Nee dat is het niet. Heb ook andere HDMI kabel gebruikt. Hielp ook niet. Kastje van de buren doet het wel goed op mijn tv. 


Hallo @Ilona H ,

Dat wordt een omruil van je ontvanger!  

 

Heeft het haast?

Bel morgen dan vanaf 8.00 met 0800-0402.

 

Heeft het geen haast? 

(De huidige wachttijd is zo'n vijf dagen...) 

Een moderator kan dan ook de omruil voor jou in gang zetten. Zou je dan het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Heb mijn forum profiel ingevuld


Zou het (toch) een instelling in de ontvanger kunnen zijn ?

Iets met HDMI-CEC ?

Heeft deze ontvanger zoiets ? Welke ontvanger is het ?


Lijkt me niet @KeesYagi . Gaat waarschijnlijk om de ZTE-ontvanger. En de ontvanger van de buren werkt wel. 


Heeft @Noordzee  gelijk @Ilona H ? Betreft het inderdaad de ZXV7200? En die van de buren is dat ook?


. . .de ontvanger van de buren werkt wel. 

Dat zegt nog niets nmi, als het een instelling is, blijkbaar heeft de TV geen goesting om op de HDMI ingang te blijven en gaat over naar de ingebouwde PAL ontvanger, dat is de enige mogelijke bron voor sneeuw.

Gaat waarschijnlijk om de ZTE-ontvanger.

Dat is de ZXV7200 ?

Die heb ik ook, dan zou ik eens kunnen kijken naar de instellingen, alhoewel, als jij zegt dat dit niet het geval kan zijn dan laat ik het.


Sneeuw kan ook via hdmi, @KeesYagi . Hier al meermaals gehad namelijk. 


Het is de Rebox 2800


En van de buren is de ZXV7200 en die doet het heel goed. 

 


Jammer, want de Rebox 2800 werkt over het algemeen fijner dan de ZTE ZXV7200.

Maar goed, de moderator (die hier nog komt) zal de omruil in gang zetten. Gaat nog wel enkele dagen duren…..

Wil je niet daarop wachten? 

Bel dan zo om 8.00 naar 0800-0402. Dan wordt de omruil meteen in gang gezet. 

 


Ik heb voor de lol mijn ZXV7200 nog eens aangeslingerd, maar dat had dus geen zin zie ik nu, je hebt een rebox.

De 7200 werkt (hier) uitstekend trouwens, ruim buiten het bereik volgens de postcode controle, en een prima beeld, maar goed.

Terug naar het begin

 . . . Doe dan de stekker uit de tv en weer aan. Dan doet hij het weer heel even en slaat dan weer uit.

Welke stekker is dat ? De HDMI of de netstekker ?

Maar, ook interessant, is dit een nieuwe opstelling, of werkte het eerder wel goed ?

Hoe dan ook, de TV schakelt weg van de HDMI ingang (is mijn sterke vermoeden) omdat de TV “denkt” dat daar geen signaal op staat. Het zou dus (ook) een instelling kunnen zijn in de TV.

Een voorkeur voor HDMI ingang nr x instellen, ergens in de instellingen.

Ik kan me in toenemende mate storen aan dit soort “intelligentie” van meedenkende cq schakelende apparaten, dat is zws ook de reden dat PeterG denkt sneeuw te zien op een HDMI ingang.

Zo ook voor de losse HDMI schakelaars, die “denken ook mee”, zodoende heb ik nu een aantal losse HDMI kabel met een koppelbusje liggen, gewoon even omsteken, alhoewel ik dat zelden doe, zojuist nog om de ZXV7200 te testen.

EN, ik gebruik een monitor ipv een TV, dan heb je dit soort “intelligentie” niet.

TV  = monitor met overbodige elektronica die je niet gebruikt bij een een losse ontvanger.


Hoi @Ilona H. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat er al een nieuwe ontvanger is verstuurd, klopt dat? Is het probleem daarmee verholpen? Als je mijn hulp nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag!