Skip to main content

Digitenne heeft 100% ontvangst maar toont alleen NPO 1.2 en 3

Hallo @KpnGihs143 ,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Alles ingevuld


Hi @KpnGihs143, top dat je alle gegevens al in je forumprofiel hebt gevuld!

Omdat deze Digitenne tv-ontvanger hoort bij een noodpakket kan ik het CAS ID zelf niet activeren. Gelukkig kan ik hier hulptroepen voor inschakelen en dat heb ik dan ook gedaan 🙂 Uiterlijk morgen zou je alle zenders moeten ontvangen, laat je het even weten als het zover is zodat ik weet dat het goed is gekomen? 😊


Oke bedankt uk wacht het af


Helaas nog steeds alleen  1.2 en 3  het is dus niet gelukt.


Nou zeg, wat flauw @KpnGihs143 🙁

Zou je de ontvanger even helemaal uit willen zetten en na een minuutje weer op willen laten starten? Kan zijn dat hij dat zetje even nodig heeft om alle zenders alsnog in te laden!


Hallo @KpnGihs143 ,

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de provincie Gelderland is dat RF kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan een tijdje op CNN staan. Heb je beeld op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 


Er is een wonder gebeurt , heb de stekjer etuit getrokken, toen er weer in en walla ik heb TV👍🏼.

super bedankt, nu nog glasvezel ontvangen zodat mijn uiteindelijke abonnement kan starten.

wacht er al 2 mnd op.

 

fijne avond en thanks


Fijn zo👌🏾 Graag geholpen natuurlijk….  En tot je glasvezel hebt : Veel plezier met Digitenne! 


Ah helemaal top! 😃

Graag gedaan en ik hoop met je mee dat de glasvezel nu toch snel geregeld gaat worden!