Skip to main content

Wordt er door KPN nog iets gedaan aan de slechte ontvangst sinds de invoering van de nieuwe ontvangst? Ik vind eigenlijk dat het niet anders kan als KPN om dit te verbeteren. Anders gaan wij zeker over van Profider.

KPN is de enige aanbieder van ether TV/Radio DVB-T2 dus als je geen kabel of internet beschikbaar hebt ben je op KPN aangewezen! Er is dan dus geen keuze mogelijk. en volgens mij heeft KPN de plicht om de NPO en regionale zenders in het hele land dekkend aan te bieden.Conclusie : Ze moeten er wel actie op ondernemen lijkt mij.Maar als ze de andere zenders via een abonnement aanbied moeten ze ook wel zorgen dat dit goed ontvangen kan worden,wat ze ook in hun reclame uitingen in het hele land en op elke plek beloven!


Welkom terug@Woodje 

 

Drie maanden geleden was jij hier ook op het forum .Toen adviseerde ik jou om gebruik te gaan maken van de nieuwe Funke V5 die je dan buiten op de mast kan monteren. 

Maar daarna reageerde je niet meer. 

 

98e48c6b-45b6-4e02-94b8-0f3476937c46.jpg


Los van het feit dat jij zelf wat kunt doen aan het verbeteren van de ontvangst, proberen we ook KPN er van te overtuigen dat het allemaal nog niet optimaal is. 

In onderstaand topic loopt al geruime tijd een discussie over mogelijke verbeteringen aan de ontvanger en aan het zenderpark. 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/heeft-de-nieuwe-ontvanger-een-slechtere-onvangst-dan-de-oude-469873/index7.html#post858237

 

 


@woodje, goed dat je hier je vraag stelt. Als ik het goed begrijp kamp je al enige tijd met slechte dekking op je locatie. 
Had je al een nieuwe antenne aangevraagd/ontvangen en uitgeprobeerd zoals @Noordzee adviseert?

Zoals mijn collega hier uitlegt geven wij een update op het forum zodra wij meet weten. 

Ik hoor graag van je! 

 


@Woodje 

 

Heb je inmiddels de Funke V5-buitenantenne in gebruik? 


Beste mensen die reageren:

Ik heb alles al gedaan om het beter te krijgen, zoals een nieuwe buitenantenne, het verplaatsen van de antenne en ook het uitgebreid zoeken van de zenders. Alleen het helpt niet. Bij alle zenders valt de verbinding zomaar ineens weg en soms ook helemaal geen verbinding te krijgen. Wij zitten tussen waarschijnlijk Goes en Rotterdam in. Alleen het is nog nooit zo slecht geweest. Lees ook andere topics van mensen uit de omgeving ouddorp. Iedereen heeft er last van. Ik kan niets anders meer doen dan alleen afwachten wat KPN hieraan doet. Dus alle leuke goed gemeende adviezen heeft geen zin. Bedankt daarvoor. KPN heeft de mogelijkheden cq plicht om hier iets aan te doen en ben heel benieuwd of er iets aan gedaan gaat worden.


Beste Woodje, 

Vervelend dat het niet goed wilt lukken. Er zijn inderdaad meer mensen uit de omgeving van Ouddorp die zich hier op het forum gemeld hebben met ontvangstproblemen. 

De kans dat KPN iets gaat doen aan het zendvermogen in Rotterdam of Goes acht ik helaas niet heel groot. Daar pleiten we al langer voor, maar dat is allemaal kennelijk niet zo eenvoudig te regelen voor KPN.  

 

Je hebt nu nog twee opties om iets te gaan doen aan de ontvangst van DVB-T2. De eerste optie is zelf te investeren in een nog betere antenne, Ik ga er vanuit dat je nu de Funke V5 hebt staan (zie foto hierboven). De Funke Yagi presteert nog een stukje beter, maar is niet goedkoop. https://digitennes.nl/antennes/222-dvb-t-dvb-t2-digitenne-buitenantenne-odsc-100-345t-8717056973920.html

En anders zou je over kunnen stappen naar een FTA-ontvanger met alleen NPO 1,2,3 , Omroep Zeeland en Rijnmond. Die ontvangers werken een stuk beter met betrekking tot onder meer de ontvangst. Lees in dit topic dar meer over:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

  

 

 


Beste Noordzee

 

bent u van KPN of zomaar iemand. Ik zou nl. wel heel graag van KPN willen horen wat ze ervan vinden. Raar dat de kans nihil is dat ze er iets aan doen. In de omgeving van Ouddorp zijn heel veel klanten van Digitenne en heel veel gaan weer over op een duurder systeem met een schotel.  Ook ik zit daar sterk over te denken, maar dan ga ik helemaal over naar een andere provider ook thuis. Geen goede set van KPN.


Hallo

 

Op een ander forum waar het gaat over ontvangst staat ergens een tekening met de dekking. En natuurlijk is er precies in de omgeving van Ouddorp Goedereede de kop van Goeree Overvlakkee een zeer slechte ontvangst de slechtste van heel Nederland. Dat kan toch niet!!!


Woodje, 

Ik ben om in jouw woorden te blijven zomaar iemand. @Lisa ,die hier gisteren reageerde, werkt wel bij KPN. 

Een schotel plaatsen kan altijd. Zelf heb ik al twintig jaar TV via de schotel, dus ik weet hoe het werkt. Tegenwoordig is TV via Canal Digitaal wel een dure grap. Het goedkoopste abonnement (RIANT) kost vanaf 1 januari 2020 19,95 per maand. Er zijn ook recreatieabonnementen, die zijn wat goedkoper omdat die niet het hele jaar actief zijn. In jouw situatie is dat waarschijnlijk best een goede oplossing voor de locatie Ouddorp.Hier vind je meer info over de vakantiepakketten van Canal Digitaal : https://www.canaldigitaal.nl/televisie/vakantie-tv/

Zelf vindt Canal Digitaal tegenwoordig te duur. Maar dat komt ook omdat ik niet veel geld over heb voor zenders waar we nooit naar kijken zoals de RTL- en SBS-zenders. Je zou ook (net als ikzelf) kunnen overstappen naar het vrije kijken. Een combinatie van DVB-T2 en FTA via de schotel. Zo heb ik het gedaan: https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/dit-is-mijn-nieuwe-tv-ontvanger-470333


Hallo

 

Op een ander forum waar het gaat over ontvangst staat ergens een tekening met de dekking. En natuurlijk is er precies in de omgeving van Ouddorp Goedereede de kop van Goeree Overvlakkee een zeer slechte ontvangst de slechtste van heel Nederland. Dat kan toch niet!!!

 

Ik kan jou vertellen dat in mijn omgeving (Zuid-Oost Drenthe) de ontvangst nog veel slechter is. En er zijn meer plaatsen in Nederland waar totaal geen ontvangst is. 

 


Hallo Noordzee

ik zie het inderdaad slecht toch dat KPN hier niets verder aan doet. Laten ze misschien maar ens die hele dure buitenantenne ODC geven om te proberen of het verbeterd, zou een hele goede set zijn

 


Beste Noordzee 

Zou toch wel een goede geste zijn van KPN. Ik ben heel blij met Uw reacties als niet betrokkenen bij KPN. Maar zou het leuker vinden als ook die Lisa en Misschien Erik van KPN ook zouden reageren.

 


Er komt hier vanzelf weer een moderator langs. Meestal duurt het ongeveer 48 uur vanwege de drukte op het forum. 

 


Hi @Woodje Bedankt voor je reactie. Excuses dat deze even is uitgebleven. Als je op de ‘ANT’ knop drukt meet je dan wel 100% signaal? 
De updates voor ons Digitenne netwerk zijn inderdaad al bekend en Ouddorp valt daar niet onder. Als de signaalsterkte zwak is bij jou thuis dan zit er niets anders op. 
Gezien de reacties moet ik mij hier even over de dekking verantwoorden. 
Gezien ik niet heel bekend ben met onze redenen waarom wij wel/niet investeren in betere dekking/verbeterd bereik d.m.v. zendmasten heb ik de vraag even neergelegd bij de desbetreffende afdeling. Zodra ik iets van hen hoor post ik het hier.

 

Fijne avond allemaal! 


Beste Lisa

Allereerst bedankt voor je reactie. Als ik op de Ant knop druk schommelt de ontvangst procent continu. Van 0 tot ongeveer 78% Soms 100 en dan denk je ik heb het. Kijk je naar een zender dan staat het beeld ineen keer stil of is weg en dan is er wel of geen verbinding. Er is dus geen pijl op te trekken. Raar dat het wel bekend is en er niets aan gedaan wordt. Als ik het goed zie op het forum wordt er wel heel veel geklaagd.Zou dus wel een goede set zijn als KPN ook iets aan gaat doen.


Beste Lisa

Allereerst bedankt voor je reactie. Als ik op de Ant knop druk schommelt de ontvangst procent continu. Van 0 tot ongeveer 78% Soms 100 en dan denk je ik heb het. Kijk je naar een zender dan staat het beeld ineen keer stil of is weg en dan is er wel of geen verbinding. Er is dus geen pijl op te trekken. Raar dat het wel bekend is en er niets aan gedaan wordt. Als ik het goed zie op het forum wordt er wel heel veel geklaagd.Zou dus wel een goede set zijn als KPN ook iets aan gaat doen.

@Woodje oh joh, dan is het signaal echt slecht (onvoldoende). Ik zag inderdaad al een klaagzang voorbijkomen over Digitenne signaal problemen. Ik ben benieuwd wat voor reactie ik krijg vanuit de desbetreffende afdeling. Je hoort snel van me. 


Bedankt Lisa. Ook ik ben heel benieuwd of er iets aan gedaan kan worden. Zie ook de dekkings plattegrond van Goeree Overflakkee en dan zie je dat er geen tot heel slechte ontvangst is. Hier in de buurt zijn heel veel camping gasten die gebruik maken van Digitenne of misschien zelfs zouden willen gaan gebruiken. Dus KPN doe er wat aan zou ik zeggen!!


Hallo allemaal, Ik heb reactie ontvangen van de desbetreffende afdeling. Op dit moment staan er geen vernieuwingen op de planning betreft bereik (plaatsen nieuwe masten o.i.d.). De afdeling is ervan op de hoogte het bereik niet optimaal is in de omgeving Ouddorp.

Het is waarschijnlijk niet het antwoord waarop jullie hoopten maar dit is wat ik kan communiceren. 

 


Dankjewel @Lisa voor het navragen. Jij kan er zeker niets aan doen, maar dit soort antwoorden worden al geruime tijd gegeven. Het is niet anders. 

@Woodje

Ik herhaal even mijn eerdere antwoord aan jou : 

De kans dat KPN iets gaat doen aan het zendvermogen in Rotterdam of Goes acht ik helaas niet heel groot. Daar pleiten we al langer voor, maar dat is allemaal kennelijk niet zo eenvoudig te regelen voor KPN.  

Je hebt nu nog twee opties om iets te gaan doen aan de ontvangst van DVB-T2. De eerste optie is zelf te investeren in een nog betere antenne, Ik ga er vanuit dat je nu de Funke V5 hebt staan (zie foto hierboven). De Funke Yagi presteert nog een stukje beter, maar is niet goedkoop. https://digitennes.nl/antennes/222-dvb-t-dvb-t2-digitenne-buitenantenne-odsc-100-345t-8717056973920.html

En anders zou je over kunnen stappen naar een FTA-ontvanger met alleen NPO 1,2,3 , Omroep Zeeland en Rijnmond. Die ontvangers werken een stuk beter met betrekking tot onder meer de ontvangst. Lees in dit topic dar meer over:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

Doe er je voordeel mee !   

 


Beste lisa. Even via jou misschien naar die desbetreffende afdeling. Fijn bedankt. Is het misschien een geste om de betere antenne te geven die een veel betere ontvangst geeft dan de funke v5. Of is dit ookeen te dure oplossing misschien. KPN je hebt een kans om er iets aan te doen.


@Lisa 

 

Ik tag jou even. Woodje heeft het topic per ongeluk zelf op beantwoord gezet. Kun jij dat beste antwoord verwijderen? Want hierboven is weer een aanvullende vraag (aan jou) gezet. 

 


@Lisa 

 

Vanwege de grote storing tag ik jou nog een keertje. Woodje heeft het topic per ongeluk zelf op beantwoord gezet. Kun jij dat beste antwoord verwijderen? Want hierboven is weer een aanvullende vraag (aan jou) gezet. 

Wil je ook namens KPN de vraag aan Woodje beantwoorden? 

 

 


@Lisa

 

Vanwege de grote storing tag ik jou nog een keertje. Woodje heeft het topic per ongeluk zelf op beantwoord gezet. Kun jij dat beste antwoord verwijderen? Want hierboven is weer een aanvullende vraag (aan jou) gezet. 

Wil je ook namens KPN de vraag aan Woodje beantwoorden? 

 

 

@Noordzee Bedankt! ik had het helemaal niet door excuus


@Woodje Ik ben benieuwd of je in de toekomst nog een buitenantenne gaat aanschaffen. Laat het in dat geval even weten. 
Het gesprek is tussentijds voortgezet in privé vandaar dat er even geen antwoord verscheen op het Forum.


Reageer