Skip to main content

Ik sta op een camping in Huijbergen tussen de bomen, alle Digittene zenders 100% behalve 1,2 en 3. Met de decoder kon ik zender sterkte zien maar met de CI module niet. Of mis ik wat?

Hoi,

Ik geloof dat ik het na twee dagen gevonden heb.

De antenne stond de verkeerde kant op gericht.


Hoi,

Licht in mijn hoofd van mijn digi abo.

Steeds of alleen 1,2 en 3 gekeken en/of de commerciële.

Nu is mijn abo niet (meer) geactiveerd, tenminste van de module.

Wst jammer nu allemaal. 


Hoi @sailorwim, ik heb meteen even meegekeken. Dat CAS ID is inderdaad niet actief. Deze moet geactiveerd worden. Alleen daarvoor moet ik wel een oude ontvanger verwijderen. Welke mag ik verwijderen? Die eindigt op 93 of 12? Hoor het graag dan ga ik er mee aan de slag. 


 


 

Ik heb twee abonnementen die van de foto, die van de foto en mijn nu bekende CI module. 

Groeten Wim


Hoi @sailorwim, ik heb meteen even meegekeken. Dat CAS ID is inderdaad niet actief. Deze moet geactiveerd worden. Alleen daarvoor moet ik wel een oude ontvanger verwijderen. Welke mag ik verwijderen? Die eindigt op 93 of 12? Hoor het graag dan ga ik er mee aan de slag. 

De 12 aub Bart


Het lukt mij niet om een ouder CAS ID eruit te gooien. Ik kan deze dus nog niet activeren. 

Ik zie dat mijn collega deze destijds heeft opgestuurd. Dit had eigenlijk niet gemoeten. Want technisch gaat er nog iets mis. :(

We kunnen nu 2 dingen doen. 

  • Of je kan de ontvangers blijven gebruiken
  • Of ik doe een aanvraag om alle ontvangers voor CI Modules te vervangen

Waar gaat je voorkeur naar uit?


Het lukt mij niet om een ouder CAS ID eruit te gooien. Ik kan deze dus nog niet activeren. 

Ik zie dat mijn collega deze destijds heeft opgestuurd. Dit had eigenlijk niet gemoeten. Want technisch gaat er nog iets mis. :(

We kunnen nu 2 dingen doen. 

  • Of je kan de ontvangers blijven gebruiken
  • Of ik doe een aanvraag om alle ontvangers voor CI Modules te vervangen

Waar gaat je voorkeur naar uit?

Hoi Bart,

Dit gaat boven mijn pet hoor.

De 93 is in gebruik. Misschien kan dat zo blijven.

En de CI module nog niet.

Eerdere CAS nummers mogen weg.

Ik wacht op jou reactie 


Je kunt 3 ontvangsteenheden hebben in één digitenne abonnement.

Dat kunnen tot 3 ontvangers zijn of tot 3 modules. 

Helaas is een mix van modules en ontvangers in één abonnement niet mogelijk momenteel. Daar gaat administratief wat mee mis.

Het meest flexibel is momenteel dus ontvangers, ook voor de tv('s) waar een module in kan. Anders moet je alleen maar tv's hebben die geschikt zijn….


Hoi Peter,

Dus als ik de Cas met 93 inlever voor een CI module werkt het kpn systeem dan wel?

Groeten Wim 


Als dat de enige digitenne is op dat abonnement (kan dus ook toevoeging op je interactieve tv abonnement zijn) dat zal het op dat abonnement kunnen. Vervangen voor module. 

Via het andere abonnement blijft de losse ontvanger (cas id ...12) dan werken. 


Als dat de enige digitenne is op dat abonnement (kan dus ook toevoeging op je interactieve tv abonnement zijn) dat zal het op dat abonnement kunnen. Vervangen voor module. 

Via het andere abonnement blijft de losse ontvanger (cas id ...12) dan werken. 

Hoi Peter,

Ik heb thuis interactieve tv en www abo.

Ik heb een decoder thuis waar de dochter mee tv kijkt. en een CI module op de camping.

Vervang dan de decoder voor een CI module. 

Dan heb ik dus later 2 Ci modules als digitenne ontvangers?

 


Als dat de enige digitenne is op dat abonnement (kan dus ook toevoeging op je interactieve tv abonnement zijn) dat zal het op dat abonnement kunnen. Vervangen voor module. 

Via het andere abonnement blijft de losse ontvanger (cas id ...12) dan werken. 

Hoi Peter,

Ik heb thuis interactieve tv en www abo.

Ik heb een decoder thuis waar de dochter mee tv kijkt. en een CI module op de camping.

Vervang dan de decoder voor een CI module. 

Dan heb ik dus later 2 Ci modules als digitenne ontvangers?

 

De decoder thuis heeft CAS-- 93 als eindcijfers.

Die moet blijven werken. 

De CI module heeft CAS -- 17 als eindcijfers.

Voor de rest zijn er geen decoders in mijn bezit.


Okee. Je hebt nu dus alleen i-tv met toegevoegd een extra decoderkastje voor digitenne (cas ...93). En de niet werkende module.

Het is op dit moment niet mogelijk om digitennekastje(s) en module(s) in één abonnement te hebben.

Het zal dus bij je i-tv 2 x module of 2 x kastje voor digitenne moeten worden momenteel.

Heeft je dochter een tv die geschikt is voor de ontvangst van signalen in de DVB-T2 HEVC norm? Een niet al te oude tv. (momenteel levert Mediamarkt ook een 32 inch Samsung als 2022 model maar het is electronica uit het jaar 0, dus die werkt niet icm module)

De decoder thuis heeft CAS-- 93 als eindcijfers.

Die moet blijven werken.

Als Bart nu die weghaalt ter activatie van je module (of 2 modules dan) dan werkt deze ontvanger, op de NPO na, direct niét meer!
Als die dus moet blijven werken rest er voor de camping momenteel ook niets anders dan een digitennekastje…

Tot zover het verhaal van kpn.

Zelf had ik i-tv met 1 i-tv ontvanger en 1 digitenne ontvanger. Daar is binnen een week na het uitkomen ervan 1 module toegevoegd. Hier kan het dus wel….
Heb nu dus binnen één abonement 1 x i-tv kastje, 1 x digitennekastje en 1 x digitenne-module.


Hoi Peter,

Ik laat het maar even zo, tot ik thuis ben.

Dan lijkt mij alles van Digittene opzegen en opnieuw beginnen later de enige mogelijkheid momenteel.

De dochter heeft een moderne tv met een CI slot trouwens. 

Tot zover Wim


Ik snap dat het wat onduidelijk kan zijn. Het gaat technisch ergens niet helemaal goed. 

Wat je kan doen is beide ontvangers blijven gebruiken. 

Maar ik kan ook een aanvraag voor je doen om beide ontvangers te vervangen voor de CI module, dan is het ook opgelost. 

 

Een CI module en een ontvanger in een abonnement lukt helaas nog niet. :(


Hoi Bart,

Ik wacht even tot ik thuis ben met kiezen.

Sowieso om de eventuele spullen in ontvangst te nemen.

Groeten Wim 


Dat is helemaal prima. Hoor ik wel van je als het zover is. 


Hoi Bart,

Ik ben bij de KPN winkel geweest met inzet van daar en iemand op het kantoor, zijn oude CAS nummers verwijderd. En ik ben met een geactiveerde decoder de deur uit gegaan. De CI module en wat erbij hoort gaat terug. Zodra ik daar bericht over ontvang.

Dus nu twee werkende digitenne ontvangers voorlopig.

Bedankt voor jou goede wil 

Groeten Wim 


Helemaal goed. Top dat het gelukt is. Bedankt ook nog voor het delen. Goed weekend gewenst. 


Ik sta op een camping in Huijbergen tussen de bomen, alle Digittene zenders 100% behalve 1,2 en 3. . . .

Ik geloof dat ik het na twee dagen gevonden heb.

De antenne stond de verkeerde kant op gericht.

Mooi dat het is opgelost, toch nog een aanvullinkje, voor een ander die dit nog eens mee maakt.

Je locatie, Huijbergen ligt tussen de zenders in Goes en Breda.
Nu is het zo dat die gedeeltelijk dezelfde zendfrequenties gebruiken.
2 van de 4 zijn bij deze masten gelijk, dus 2 niet, het kan dus zijn dat de andere mast een sterker signaal geeft op je locatie maar dan moet je wel opnieuw zenders laten zoeken, door een andere provincie in te geven en, maar dan krijg je ook andere regionale TV ( en radio )

Meer informatie :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-in-stad-aan-het-haringvliet-497654
En/of hier :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/slechte-ontvangst-digitenne-bij-nieuwe-windmolens-vooral-in-flevopolder-565336​


 


Hoi allen,

Is eral een oplossing voor een decoder en een CI module op een abonnement?

Of is het nog steeds of 2 decoders of 2 CI modules?

Groeten Wim 


Bij mijn weten is beide alweer een tijdje mogelijk. 

Een decoder is wel flexibeler. Tv hoeft alleen maar hdmi te hebben. 

Voor de module is een tv met ontvangst mogelijkheid van DVB-T2 HEVC noodzakelijk. Er zijn ook (nog) tv's nieuw te koop die dat niet hebben. 

Om teleurstelling te voorkomen check even of het werkt met beoogde televisie. 

Merk én type checken op

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 


Hoi Peter,

Ik heb op een TV een decoder ( thuis) en op de andere had ik een CI module maar dit werkte niet te samen.Hier kwam ik achter toen ik op een camping stond.

Een CI module is gewoon prettig in een caravan omdat je dat het kabel gebeuren mist, zeker als je een zwenkbare Tv steun gebruikt.

Op beide Tv's kan ik een CI module plaatsen dus dat is niet het probleem.

 


Ik heb vanaf dag één een ontvanger en module. Toen kon het nog, niet veel later liep het bestelsysteem vast met combi. Gaat en ging dus prima samen!

Dus dat de module niet werkt(e) zal meer aan de tv liggen.

In mijn Philips uit 2013  kan de module ook. Maar dat werkt ook niet want die tv heeft geen DVB-T2 HEVC. Kennissen hebben nieuwe tv van OK maar daar doet de module het ook niet. Tv heeft DVB-T2 H.264, maar helaas zonder de HEVC codes.

Btw HEVC heette eerst H.265. Maar qua schrijfwijze vond men dat teveel op H.264. 

Â