Skip to main content

Hallo ,

Weet iemand of je met deze ontvanger opnames in kan plannen?Ik overweeg namelijk om deze aan te schaffen.

Hallo @martijn197108 dat apparaat gaat niet werken bij KPN.

 


Straks met de ci+ toch wel?


Straks met de ci+ toch wel?

Dat is koffiedik kijken tot eind januari 2022 wanneer de specificaties bekend worden gemaakt.

Ik zou nu nog niets kopen zolang er op dat gebied nog niets duidelijk is.

Het enige wat duidelijk is om zelf aan te passen is internet en telefonie.

 


Straks met de ci+ toch wel?

Dat is koffiedik kijken tot eind januari 2022 wanneer de specificaties bekend worden gemaakt.

Ik zou nu nog niets kopen zolang er op dat gebied nog niets duidelijk is.

Het enige wat duidelijk is om zelf aan te passen is internet en telefonie.

 

Ok:thumbsup:


Hallo @martijn197108 ,

Ja, het is mogelijk om met deze ontvanger opnames in te plannen. Alles over deze super-ontvanger kun je teruglezen in de gebruiksaanwijzing. Op pagina 19/20/21 staat alles over het opnemen. Kun je geen Duits? Verderop staat het ook nog in het Engels. 

https://www.handleidi.ng/xoro/hrm-8761-ci+/handleiding?p=18

Wel heb je nog een speciaal opname-apparaat (voor de opslag van de opnames) nodig wat je kunt aansluiten op de USB-aansluiting. Kan natuurlijk ook een USB-Stick zijn als die voldoende geheugen heeft. Maar je hebt ook grotere apparaten die meer opslagruimte hebben. 

Overigens werken al die DVB-T2-ontvangers op die manier. Ook de ontvanger die ik zelf gebruik. Een opnamemogelijkheid moet je apart erbij kopen. Logisch ook, niet iedereen heeft daar belangstelling voor.   

Je kunt nu op deze manier al programma's opnemen van de NPO-zenders en de regionale zenders. Dit is al eerder in dit forum getest en beschreven. Het werkt dus gewoon.

Deze ontvanger heb ik niet voor niets als eerste genoemd in dit topic : 

Want het is gewoon een prima ontvanger.

Nu moet je nog wel twee dingen goed realiseren. 

  1. Hoewel de kans heel groot is dat de toekomstige CI+-ontvanger hierin gaat werken voor de gecodeerde zenders, is er geen garantie. Want niemand heeft het nog kunnen testen met deze ontvanger. Wel heeft iemand het getest met o.a. mijn VU-DUO 4K- ontvanger en daarin werkte het, dus de kans is megagroot dat het ook in deze ontvanger werkt.
  2. KPN heeft de mogelijkheid om de opnamemogelijkheden te blokkeren in de CI+-modules. Ik ga daar niet vanuit, maar ook hier : Geen garantie. 

 


Hallo @martijn197108 dat apparaat gaat niet werken bij KPN.

 

@JanD

Ik acht de kans dat dit apparaat (deze ontvanger) wel gaat werken op ruim 99%. Tenslotte gaat het om de mogelijkheid om een CI+-module te plaatsen in een DVB-T2 h.265 (HEVC) ontvanger. Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat niet gaat werken. Ik volg op een ander forum iemand die allerlei ontvangers aan het testen is. En tot nu toe werken alle geteste CI+-ontvangers met het CI+-module.

Ken jij iemand die een test heeft gedaan met deze ontvanger?  


Straks met de ci+ toch wel?

 

Het enige wat duidelijk is om zelf aan te passen is internet en telefonie.

 

??? 

Daar zijn deze ontvangers niet voor. 


Straks met de ci+ toch wel?

 

Het enige wat duidelijk is om zelf aan te passen is internet en telefonie.

 

??? 

Daar zijn deze ontvangers niet voor. 

Dat schrijft ook niemand.

 


Hallo @Noordzee ,

Ik heb op een ander forum waar dit besproken word een account aan gemaakt en ik ga zodra ik de mogelijkheid heb om het te testen,het resultaat hopelijk op beide forums plaatsen.(maar ik beloof nog niks:))


OK, begrijp ik dat je deze ontvanger gaat aanschaffen? Goede keus ! De ontvanger werkt nu al op de NPO-zenders, dus je kunt het opnemen meteen testen en uitproberen. 


OK, begrijp ik dat je deze ontvanger gaat aanschaffen? Goede keus ! 

ja,waarschijnlijk wel!


ik ben de ZXV wel zat!Erger kan het toch  niet worden:)


Hallo @Noordzee ,

Ik heb op een ander forum waar dit besproken word een account aan gemaakt e

Ik zie het : martijn197108

NIEUWSTE LID
martijn197108
Registratiedatum 16 minuten geleden

 

Welkom op dat forum. Ik ben daar lid geworden op 1 december 2000 en dat is dus bijna 21 jaar geleden. De technische kennis van onze hobby is daar vele malen hoger dan van het gemiddelde forumlid hier. (Wat niet  erg is…., hier zit weer veel andere kennis.) Je kunt daar dus heel veel leren en opsteken. Kijk daar vooral is rond op je gemak.   

 


Hallo @Noordzee ,

Ik heb op een ander forum waar dit besproken word een account aan gemaakt e

Ik zie het : martijn197108

NIEUWSTE LID
martijn197108
Registratiedatum 16 minuten geleden

 

Welkom op dat forum. Ik ben daar lid geworden op 1 december 2000 en dat is dus bijna 21 jaar geleden. De technische kennis van onze hobby is daar vele malen hoger dan van het gemiddelde forumlid hier. (Wat niet  erg is…., hier zit weer veel andere kennis.) Je kunt daar dus heel veel leren en opsteken. Kijk daar vooral is rond op je gemak.   

 

Hopelijk begrijp ik dat nog:joy: Maar het is meer dat ik mijn bevindingen kan delen,zodat (hopelijk) mensen niet meer uren met die stomme zxv bezig hoeven te zijn!


@martijn197108 Hi Martijn, zo te zien ben je hier al een stuk wijzer geworden, top 🙂 Ook leuk dat je het zelf gaat uitproberen, ik hoop dat het je goed gaat bevallen. Deel tegen die tijd gerust ook hier je bevindingen.


@martijn197108 Hi Martijn, zo te zien ben je hier al een stuk wijzer geworden, top 🙂 Ook leuk dat je het zelf gaat uitproberen, ik hoop dat het je goed gaat bevallen. Deel tegen die tijd gerust ook hier je bevindingen.

prima,Ik ga hem wel pas kopen als ik een ci+ module heb,Mocht het dan niet werken dan kan ik hem nog terugsturen.Dus nog even geduld @Noordzee !