Skip to main content
Antwoord

Opzegging Digitenne niet verwerkt, aangetekend opgezegd

• December 6, 2024
  • 4 reacties
  • 91 keer bekeken

Nooitmeersms
Topper
Forum|alt.badge.img

Digitenne ontvanger met brief aangetekend opgestuurd

eind augustus naar antwoordnummer op originele doos (met alle gevraagde nummers)

Incasso september betaald 

Incasso oktober gestorneerd

wordt nu geterroriseerd door dure buitenlandse telefoontjes over onbetaalde factuur

na doolhof zoektocht op de website over opzegging

en dolmakend gesprek met Dot CHAT en helemaal niet teruggebeld worden 

dan maar voor de 2x opgezegd en oktober betaald om van deze ellende af te zijn

Vervolgens kom je terecht in de Hel van geen reply,

ook bij Digitenne. die de facturering door KPN laat doen  (die leveren die wanprestatie)

(want) Als antwoord in bevestigingsmail uitgelegd dat de fout bij KPN zit

In de mail staat trouwens dat ze je gaan bellen, lekker nog meer kosten

of nog een maand abbo geld gaan stelen,

daarmee staat teller op 4x18euro 

Consumentenrecht ? 

gelukkig kan incasso terugvorderen oto 6 maanden terug

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Nooitmeersms ,

Het alleen opsturen van jouw ontvanger naar een antwoordnummer van KPN met daarbij een briefje dat je opzegt, is niet voldoende. 

Hoe nu verder? 

In jouw situatie kun je nu het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice om de opzegging verder te bespreken. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven. 

Voor de volledigheid leg ik de procedure voor het opzeggen van Digitenne hieronder uit: 

De procedure is dat je opzegt via de klantenservice (zie de link hierboven) of via deze website: 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen

Stap 1

Wat wil je opzeggen?

We helpen je graag verder met het opzeggen. Kan je aangeven welk product je wil opzeggen?

Digitenne

etc. 

Daarna krijg je een instructie opgestuurd waar je jouw ontvanger heen kunt sturen. 

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

bron: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 6, 2024

Hallo ​@Nooitmeersms ,

Het alleen opsturen van jouw ontvanger naar een antwoordnummer van KPN met daarbij een briefje dat je opzegt, is niet voldoende. 

Hoe nu verder? 

In jouw situatie kun je nu het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice om de opzegging verder te bespreken. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven. 

Voor de volledigheid leg ik de procedure voor het opzeggen van Digitenne hieronder uit: 

De procedure is dat je opzegt via de klantenservice (zie de link hierboven) of via deze website: 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen

Stap 1

Wat wil je opzeggen?

We helpen je graag verder met het opzeggen. Kan je aangeven welk product je wil opzeggen?

Digitenne

etc. 

Daarna krijg je een instructie opgestuurd waar je jouw ontvanger heen kunt sturen. 

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

bron: 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Nooitmeersms. Welkom op de community! Wat vervelend dat het opzeggen van Digitenne niet soepel verloopt. Ik zie dat ​@Noordzee al een uitgebreid antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice voor het opzeggen van Digitenne? 

Nooitmeersms
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 6, 2025

Allemaal gedaan hoor, Nooit wat gehoord, het is nu 17 dagen later! 

enne opzeggingsdrempels opwerpen zoals dat terugsturen in de originele doos en briefje met alle nummers is  niet genoeg dat is in strijd met consumentenbescherming in NL en de EU hoor….

Net zoals me dwingen extra kosten te maken en tijd te verspillen door een call center medewerker van de klantenservice die zg direct contact opneemt nou echt niet dezelfde gegevens te verschaffen is ook niet echt een modelvoorbeeld van klantenservice

Kortom: ZEER ontevreden, en alle onterechte incasso's worden gestorneerd als dit falen van Digitenne niet heel snel wordt geregeld (enne excuses zouden ook niet misstaan)

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 6, 2025

Volgens mij is het inderdaad niet zo zwart wit dat zonder aankondiging apparaat retour sturen niet telt als opzegging. Ik weet bijvoorbeeld wel dat als je bij Ziggo binnen je proeftermijn het apparatuur terugstuurt, dit als opzegging wordt gezien en verwerkt.

Maar deze manier van opzeggen is wel fout gevoeliger. Beste is natuurlijk gewoon opzeggen via de site of telefonisch en daarna volgens de instructies retour sturen. Stel je stuurt iets terug maar je hebt een lopend contract waardoor opzeggen niet kan, ja dan levert het alleen maar meer gedoe op.

​@Nooitmeersms Heb je al contact opgenomen met de klantenservice? Het kan denk ik dan best snel opgelost worden, en dat lijkt mij het belangrijkste. Niks doen zorgt alleen maar dat het langer duurt.