Skip to main content
GEACHTE KPN.

IK HEB EEN DIGITENNE ABONNEMENT BASIS VOOR € 5.- per maand

TEVENS INSTEEKKAART DIGITENNE € 5- PER MAAND

OOK HEB IK EEN KOOP DIGITENNE DUS GRATIS.

NU MOETEN ZE ALLE TWEE OMGERUILD WORDEN MEER HEB ER 3 NODIG.

IK MOET BETALEN VOOR HET OMRUILEN

MAAR LIGT OP MET BED MET COMPLICATIES IK KAN NIET NAAR BUITEN

HOE KOM IK NU IN BEZIT VAN DE 3 NIEUWE DIGITENNE ONTVANGERS

GAARNE UW REACTIE VIA EMAIL.

*



*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt en mailadres verwijderd i.v.m. privacy.

@sperwer661



@Erwin_ heeft duidelijk aangegeven dat hij zijn uiterste best voor jou zou doen. Daar kan je echt wel vanuit gaan, maar hij kan ook geen ijzer breken met zijn handen.



Ik begrijp dat het allemaal veel te lang duurt, maar toch nog even geduld.
ik weet het niet waarom de hoofdletters aan had staan maar was niet de bedoeling mijn excuses
mijn excuus voor de hoofdletters
@sperwer661



Heb je vandaag de tweede ontvanger ontvangen?
Hoi Jan,



Ik had een collega aangespoord om handmatig de tweede tuner te sturen. Toen kreeg ik bericht plus screenshots dat er twee tuners zijn afgeleverd op jouw adres.

Ik was dus in de veronderstelling dat het allemaal goed gekomen is! Maar nu begrijp ik dat de tweede ontvanger nooit is gearriveerd? Ik tast een beetje in het duister maar het is zeker niet mijn bedoeling om jou met een kluitje in het riet te sturen.

Ik was telkens in de veronderstelling dat je twee tuners wilde hebben. Maar als ik je laatste berichten lees, wil je er drie? Dat kan uiteraard maar ik wil het graag zeker weten. Voor een derde tuner wordt wel 5 euro extra in rekening gebracht.

Kun je kort aangeven wat ik nu voor je moet doen? Dan gaan we het hopelijk voor eens en altijd oplossen. 🙂
Hoelang gaat dit spelletje nog door pff

Ik heb pas 1 nieuwe digitenne ontvanger.

Ik wacht met spoed een 2e nieuwe digitenne ontvanger .

Nee ik wil geen 3e

Wacht nu sl lang dus

Pffff




@Erwin_ In dit bericht geeft hij duidelijk aan dat hij twee ontvangers wil.



Maar die tweede had hij afgelopen maandag nog niet ontvangen.
Aah. Dan is dat onze houvast. Excuus, want nu maak ik het zelf onnodig ingewikkeld. :-)

Kan het zijn dat iemand anders het pakket in ontvangst heeft genomen? Een van je buren?
@sperwer661



Heb je de tweede ontvanger inmiddels al ontvangen?



Werkt alles nu naar behoren?
Erwin.&

Noordzee



Tot aan vandaag nog steeds de 2e nieuwe digitenne niet ontvangen.

Heb het ook bij de buren navraag gedaan helaas ook niet ontvangen

Nog steeds voor alle duidelijkheid het gaat om de 2e nieuwe digitenne ontvangen.
Bedankt voor je antwoord. Het zit duidelijk niet mee. Ik hoop voor jullie dat een moderator er is een flinke duw aan kan geven.
Hallo iedereen!



Ik bemoei me er even tegenaan hoor! Ik zie op dit moment twee geregistreerde CAS IDs onder jouw klantnummer.




  1. CAS ID ****5839
  2. CAS ID ****0915
Heb jij deze allebei in huis en zijn deze ook allebei in gebruik? Of heb je hier maar één van in huis. Kan je in dat geval aangeven welke je hebt? Je vindt het CAS ID onderaan de ontvanger op de sticker.



Tevens zie ik volgende afleverdata:




  1. Maandag 13 mei 14.25 uur
  2. Woensdag 15 mei 16.46 uur
Heb jij op beide dagen inderdaad een ontvanger in ontvangst mogen nemen?
Kun je ons vertellen welke CAS Id er nu bij jou in gebruik is ? Je hoeft het nummer niet helemaal te geven. 1 of 2 (uit het bericht van @Marcia_ is voldoende )



Voor het overzicht: Wij zien aan onze kant twee afgeleverde en geactiveerde digitenne tuners.

Uiteraard geloof ik jouw verhaal dat jij die tweede nooit gekregen hebt. Maar nu moet ik dus weten welke Cas Id er actief is zodat ik die andere kan verwijderen. Het kan zijn dat iemand anders jouw tuner heeft geactiveerd en dat kunnen we hiermee ongedaan maken. Daarna kan ik jou een nieuwe tuner sturen.
@sperwer661



om jou verder te helpen hebben we het CAS-ID nummer nodig van de ontvanger die je al wel hebt.



Eindigt dit nummer op 5839 of op 0915?

Dit nummer staat onderop je ontvanger.
Erwin. Noordzee/

je gaat het niet geloven maar het is opgelost

Mijn buurvrouw 4 deuren verder heeft het pakket ontvangst genomen en heerlijk met vakantie gegaan. en ze komt het nu pas brengen het gaat om 0915 deze moet ik nog installeren ik ga dit zeker deze week nog doen/

5939 reeds geïnstalleerd.

iedereen bedankt voor de medewerking
Heel fijn! Ik ben oprecht blij dat het allemaal toch is opgelost.:-)
Gelukkig maar !



Eind goed, al goed......



Maar wacht niet te lang met de activatie van je ontvanger. De kans is aanwezig dat je nu alleen maar de NPO-zenders ontvangt , omdat je eigenlijk de activatie binnen een week moet doen.



@Erwin_ : Is het mogelijk dat je een activatiesignaal verstuurd?



Want daarmee wordt een foutmelding voorkomen.
Ik kan niet preventief ingrijpen, helaas, @Noordzee . Maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Mocht er na activeren toch iets misgaan kan ik het gelukkig met één druk op de knop oplossen.
Goedemiddag

Inderdaad het kastje digitenne doet het niet

Blijf hangen op 8888
Hoi Jan,



Melding 8888 betekent dat de tuner wacht op een keuze uit de provincie lijst wat nu getoond wordt. Zie je wel iets op je tv scherm? Want waarschijnlijk moet je daar nog een keuze maken. Als dat niet zo is, laat het weten, dan help ik je verder!
Nou ik kom niet verder want digitenne kastje en of afstand bediening reageren niet .

Ben nu 3 uur bezig helaas

Begint met dl dan ar en dan 8888

Is het niet geblokkeerd ondat het langer duurt fan 1 week met aansluiting?
Ik zie verder niks op de tv

Ontvanger 8888
Ai, dat is wel jammer. Is het beeld helemaal zwart, Jan? Hoe is de tuner aangesloten? Met een HDMI kabel? Staat je tv op het juiste kanaal?

Ik heb zojuist nog even het CAS id gecontroleerd en daarop is alles netjes geactiveerd. Je zou altijd iets moeten zien op de tv. Iets van een menu ofzo. Is dat er wel?
Vreemd dat er geen beweging oo de afstand bediening en tv is te krijgen



Aangesloten HDMI kabel

Tv op 1 naar ZWART beeld

Weer oude aangesloten perfect

Met de nieuwe lukt het echt niet

Welke heb jij getest

Kan maar 1 zujn ben nu net 0915 bezig luk niet
Ik stel voor of jullie halen de n

Bblokkade of ruilen de digitenne0915 om vóór andere digitenne ontvanger

Komt geen reactie na opstarten van de digitenne alle knoppen en aansluiting geprobeerd pff

Hoor graag welkr optie
@sperwer661 :



Wil je het volgende proberen om code 8888 op te lossen? :



1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.

2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.



Als je dan het Digitenne-menu ziet:



3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening)

4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.

5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.

6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.

7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.