Skip to main content

Op advies van de klantenservice heb ik een tijdelijk abonnement genomen met digitenne, om mijn bestaande abonnement voordeel niet verlorenĀ  te laten gaan. Ik heb mijn oude woning verkocht, zit nu u in een tijdelijk verblijf en ga per 3 mei naar nieuwe woning. Ik heb oude aansluiting in verkochte woning laten afsluiten per 15 februari wil dit voordeel abonnement dus mee nemen naar mijn nieuwe woning, door tijdelijk digitale te nemen was dit mogelijk volgens de klantenservice, Wat schetst mijn verbazing bij het afspreken van een datum voor het aansluiten op mijn nieuwe woning: Volgens de medewerker moet ik een nieuw abonnement afsluiten en ben ik mijn voordeel abonnement kwijt..Ā  Als dit zo blijft neem ik de vrijheid naar een andere betrouwbare partner te zoeken.Ā 

Welk voordeel bedoeld u precies? Het klinkt mij ook wel heel raar allemaal...


Tjs, wat is raar het eerste aanbod van de klantenservice of de 2e reactie. Ik ben ingelogd met mijn KPN account. Men kan dus zien welk abb. ik had. Deze kostte mij 58 euro. Het nieuwe abb. 70 euro. Ik kom weg bij Telfort met hetzelfde abb. voor 58 euto. Kan oplopen he !.... Ik hadĀ o.a. fox voetbal gratis en kreeg 5 euro abb. voordeel op bellen.Ā  Ā 


Aha, u bent dus oud Telfort klant. Ik gok zomaar eens dat een Telfort abonnement Ć¼berhaupt niet meer verhuist kan worden...

Op advies van de klantenservice heb ik een tijdelijk abonnement genomen met digitenne, om mijn bestaande abonnement voordeel niet verlorenĀ  te laten gaan.

Dat lukt zo ook aardig. U gaat met een digitenne abonnement ook niet meer betalen in ieder geval. U krijgt wel een heel andere dienstĀ geleverd... Alleen... u had het anders bedoelt vermoed ik ...


@KoplopeeĀ Welkom op het forum.Ā 

De situatie die je omschrijft is wel heel bijzonder. Ook omdat enkel een Digitenne abonnement geen Compleet of Hussel voordelen oplevert.Ā 

Ik controleer graag voor je hoe de situatie is en wat de mogelijkheden zijn. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt?Ā 


Helaas snap je het niet. Ik wilde mijn oude adres in Leeuwarden laten afsluiten en deze later (na oplevering nieuwe woning eind april), weer laten asnsluiten. Dit kon allren maar als ik abonnee blijf in de tussenliggende periodeĀ dusĀ boden jullie mij een abonnement aan met digitenne. Nu blijkt dit dus niet nodig te zijn geweest. Ik zit nu in een vakantiewoning. Ik had mij gewoon kunnen laten afsluitenĀ  en bij oplevering van mojn nieuwe woning weer kunnen melden, desnoods bij een andere provider, want ik ben mijn voordeel toch kwijt. (gratis fox nu espn). Ik heb alleenĀ mijn klantnummer ingevuld. Rest is bekend bij KPN....


15 februari is mijn adres in Leeuwarden afgesloten..

..


@KoplopeeĀ Gelukkig snapte ik het wel, en inderdaad omdat het niet nodig was of voordeel oplevert vind ik het een bijzondere situatie.Ā 

Mijn collega zal deze optie met de beste bedoelingen hebben genoemd, maar wat je zelf zegt klopt inderdaad.

Het abonnement had gewoon opgezegd kunnen worden als er geen internet of televisie nodig was in de tijdelijke woning of als er geen e-mailadressen behouden hoefden te worden.Ā 

Op het moment dat er gekozen wordt voor een "tijdelijk pakket", zoals in deze situatie dan is het daarna helaas niet meer mogelijk om terug te gaan naar de oude propositie met de oude voordelen.Ā 

Er moet dan inderdaad gekozen worden voor een "nieuw" pakket.Ā 


Door KPN dus bewust of onbewust op ern dwaalspoor gezet. by the way....Kan me niet voorstellen day er veel meer klanten zijn die een tijdelijke periode moeten overbruggen KPN verliest dus al deze klanten. Door dezeĀ klantvriendelijke actie is eenĀ klant 30 euro meer kwijt per maand.....


@KoplopeeĀ Vaak is het zo dat op het moment dat iemand een periode moet overbruggen er op het tijdelijke adres ook diensten nodig zijn. Daarvoor is dit de tussenoplossing.Ā 

Ik begrijp dus dat in jouw geval er echt helemaal geen internet of televisie nodig was en dat je ook geen e-mailadressen wilde behouden?Ā 


Ik heb een digitenne nodig gehad, is dat geen dienst van kpn ?


@KoplopeeĀ Digitenne is inderdaad een dienst van KPN.Ā 

En dat is ook wat er aangezet is, een tijdelijk pakket is een Digitenne aansluiting met behoud van eventueleĀ e-mailadressen.

Op het moment dat je dan naar je vaste woning kan daar zonder aansluitkosten en zonder wijziging van contractperiode een nieuw abonnement worden gekozen.Ā 

Via het tijdelijke pakket blijven de voordelen voor mobiel bestaan, de voordelen voor de vaste diensten helaas echter niet. Omdat er sprake is van een nieuwe abonnementsvorm is er ook sprake van de nieuwe kortingen die hier bij horen. Hier zal ik niets anders van kunnen maken ben ik bang.Ā 


Sinds de overname/overdracht van Telfort door KPN is de hele dienstverlening en de betrouwbaarheid er niet beter op geworden. Een bedenkelijke prijs/kwaliteit verhouding. Inmiddels besloten over te stappen naar een andere provider. Bedankt ieder geval voor de snelle en eerlijke behandeling van vragen die bij ons leefden.