Skip to main content
Beantwoord

Philips HUE lampen verstoren Digitenne signaal

• 8 januari 2025
  • 13 reacties
  • 123 keer bekeken

Philips het lampen geïnstalleerd,en op welk kanaal we ook gaan met die lampen,digitenne werkt niet meer ,wat kan ik doen

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Jh blom schreef:

Philips het lampen geïnstalleerd,en op welk kanaal we ook gaan met die lampen,digitenne werkt niet meer ,wat kan ik doen

Hoi ​@Jh blom 

De Philips HUE Lampen zenden een bepaalde frequentie uit, die kan storen op het signaal van Digitene van KPN, zeker als je de richtantenne (van Digitenne) binnenshuis hebt staan.
De enige oplossingen hierin zijn inmiddels al gegeven, door mede community leden ​@Marlon92 en ​@Kpnowner .

• Optie 1: Je plaatst of hangt een buitenantenne voor Digitenne op een plek waar je signaal van Digitenne vandaan komt (richting de zendmast), en haalt de binnenantenne weg.
    Een speciale buitenantenne voor Digitenne, kun je bestellen bij KPN.
  • Optie 2: Je schakelt de HUE lampen uit, op het moment dat je televisie gaat kijken.
    Hiermee haal je de stoorzender weg, en zou je weer probleemloos naar de televisie moeten kunnen kijken.

Bellen met de klantenservice heeft pas zin, als het echt aan de TV ontvanger van Digitenne ligt.
Dus test eerst door de HUE lampen allemaal uit te zetten, en dan te kijken of je weer probleemloos televisie kunt kijken via alle kanalen.

Kun je dan weer probleemloos televisie kijken, dan weet je ook zeker dat het aan de HUE lampen ligt, en niet aan de TV ontvanger.

Bekijk origineel

13 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 8 januari 2025

Even met de klantenservice bellen afdeling Digitenne: 0800-0402

• 3217 reacties
  • 8 januari 2025

Buiten antenne gebruiken? 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 januari 2025

De Hue lampen uitschakelen als u tv wilt kijken, ik weet wel dat vroeger de led lampen een stoorzender was voor de radio. Niet verwacht dat ik dit ook nog zou horen over de tv

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Jh blom schreef:

Hoi ​@Jh blom 

De Philips HUE Lampen zenden een bepaalde frequentie uit, die kan storen op het signaal van Digitene van KPN, zeker als je de richtantenne (van Digitenne) binnenshuis hebt staan.
De enige oplossingen hierin zijn inmiddels al gegeven, door mede community leden ​@Marlon92 en ​@Kpnowner .

• Optie 1: Je plaatst of hangt een buitenantenne voor Digitenne op een plek waar je signaal van Digitenne vandaan komt (richting de zendmast), en haalt de binnenantenne weg.
    Een speciale buitenantenne voor Digitenne, kun je bestellen bij KPN.
  • Optie 2: Je schakelt de HUE lampen uit, op het moment dat je televisie gaat kijken.
    Hiermee haal je de stoorzender weg, en zou je weer probleemloos naar de televisie moeten kunnen kijken.

Bellen met de klantenservice heeft pas zin, als het echt aan de TV ontvanger van Digitenne ligt.
Dus test eerst door de HUE lampen allemaal uit te zetten, en dan te kijken of je weer probleemloos televisie kunt kijken via alle kanalen.

Kun je dan weer probleemloos televisie kijken, dan weet je ook zeker dat het aan de HUE lampen ligt, en niet aan de TV ontvanger.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36549 reacties
  • 9 januari 2025

Hallo ​@Jh blom ,

Duidelijk is dat de Led-lamp de oorzaak is van dit probleem. De enigste oplossing is om die storingsbron een heel stuk te verplaatsen ver weg van de ontvanger en de antenne. 

De antenne buiten plaatsen zou de oplossing kunnen zijn. Verder ben ik benieuwd welk type antenne je nu in gebruik hebt? Heb je de Funke V5 of V6? Mocht je een oudere antenne gebruiken, dan is het raadzaam om bij de klantenservice te vragen om een vervangende antenne. Want de huidige antennes hebben een beter storingsfilter dan de oudere antennes. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 13 januari 2025

Hi ​@Jh blom, ik zie dat er vanuit de community meerdere opties aan zijn gedragen, en ik ben benieuwd of je hiermee geholpen bent of dat je nog verdere vragen voor ons hebt? Uiteraard horen we het ook graag als je de oplossing gevonden hebt!

• Auteur
  • 1 reactie
  • 13 januari 2025

Hi,nee probleem bestaat nog steeds ,maar het ligt aan de lampen en niet aan digitenne want als de lampen niet branden is er geen probleem,maar doe ik de lampen aan dan is er niet te kijken naar digitenne zoveel storing😢😢

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Jh blom schreef:

Hi,nee probleem bestaat nog steeds ,maar het ligt aan de lampen en niet aan digitenne want als de lampen niet branden is er geen probleem,maar doe ik de lampen aan dan is er niet te kijken naar digitenne zoveel storing😢😢

Hoi ​@Jh blom 

Dan adviseer ik je toch echt om een buitenantenne aan te schaffen, en deze buiten aan de muur (of een ander plek) te monteren.
Monteer de buitenantenne wel aan de juiste kant van je woning, gericht op de Digitenne zendmast, zodat je een goed signaal binnen krijgt en probleemloos televisie kunt kijken.

Een speciale Digitenne buitenantenne is gewoon te bestellen bij KPN.

Zolang je gebruik wenst te maken van je Philips HUE lampen, is er geen andere oplossing voor dit probleem.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36549 reacties
  • 13 januari 2025
Jh blom schreef:

@Jh blom 

Wat voor type antenne heb je in gebruik?  

• 3217 reacties
  • 13 januari 2025
Jh blom schreef:

Dat vindt ik wel bijzonder. Want het zigbee signaal is er ook gewoon als de lampen uit zijn natuurlijk. Daar zit geen verschil in. Dan is het echt iets wat uit de lampen zelf komt. Misschien dat lampen aanschaffen van een ander merk helpt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36549 reacties
  • 18 januari 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@Jh blom ,

Duidelijk is dat de Led-lamp de oorzaak is van dit probleem. De enigste oplossing is om die storingsbron een heel stuk te verplaatsen ver weg van de ontvanger en de antenne. 

De antenne buiten plaatsen zou de oplossing kunnen zijn. Verder ben ik benieuwd welk type antenne je nu in gebruik hebt? Heb je de Funke V5 of V6? Mocht je een oudere antenne gebruiken, dan is het raadzaam om bij de klantenservice te vragen om een vervangende antenne. Want de huidige antennes hebben een beter storingsfilter dan de oudere antennes. 

@Jh blom 

Heb je al een andere antenne uitgeprobeerd? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36549 reacties
  • 23 januari 2025
Noordzee schreef:
Noordzee schreef:

Hallo ​@Jh blom ,

@Jh blom 

Heb je al een andere antenne uitgeprobeerd? 

@Jh blom 

Is het al gelukt met een andere antenne? Of via het verplaatsen van de antenne? 

Lukt dat allemaal niet? Dan maar andere lampen kopen! 

• 5890 reacties
  • 29 januari 2025

Is er nog verschil in welke lamp je aanzet ? Het kan zijn dat er een slecht exemplaar tussen zit.
Helaas is het wel zo dat er veel elektronica is die dit soort stoorsignalen uitzendt, te goedkoop gemaakt en blijkbaar mag dat gewoon de markt op.
Een antenne op een betere plaats proberen en goede coax(kabel) gebruiken kan helpen, experimenteel vast te stellen.

Reageer