Skip to main content
  • dvrc

     3 uur geleden

    Ik heb ook problemen met de zxv7200 zoals ik die op het forum lees. Soms wel, soms geen signaal. Soms verlies van signaal midden in een uitzending. Een soort van stoelendans met de antenne om dan eens hier en dan eens daar een zender te vinden. Soms werkt het een paar dagen (100%signaal) . Dan weer helemaal niks (geen signaal). Resetten biedt geen soelaas.
    Kastje omruilen? Of een ander type?
    Heb al een keer een nieuwe antenne gekregen. Lost niets op.
    Met vriendelijke groet,
    Hein

  • Susan_

    Rank

    Susan_

     2 uur geleden

    Goedemorgen Hein,

    Zou je voor jouw probleem een topic willen aanmaken (stel je vraag) of willen reageren op een topic waarin het probleem wordt besproken waar jij ook last van hebt? Dan pakken we het zo snel mogelijk op en helpen we je verder!

    Met vriendelijke groet,
    Susan

 

Bij deze, 

 

Hein 


*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

 

 

Goedemiddag @dvrc , 

Ik zie een mooie uitvergroting van de avatar van @Susan_  ! 

 

Maar voor wat betreft jouw probleem : 

Wil je het volgende eens proberen? 

1/ Zet jouw antenne zo hoog mogelijk 

2/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

3/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 

Wat voor type antenne gebruik je? 

Staat de antenne binnen of buiten? 

 


Heeft geen enkel effect. Allemaal al 100 keer gedaan.... 


Wat voor type antenne gebruik je? 

Staat de antenne binnen of buiten? 

Gebruik je deze antenne?: 

 


Ja volgens mij is dat dezelfde antenne Funke dsc 550.

Buiten geprobeerd. Totaal geen ontvangst. Inmiddels ook al een keen een nieuwe antenna ontvangen. Geen verbetering. Ook met twee antennes geprobeert... Geeft marginale verbetering. Hoog plaatsen heeft ook geen invloed. Zit sowieso op de 4e verdieping in Breda met vrij uitzicht richting Etten-Leur, waar ik begrepen heb dat de zender staat.... 


Als jij in Breda zit op de 4-de verdieping, dan moet je een dijk van een ontvangst hebben. 

De zendmast staat iets ten noorden van het centrum, niet zo ver van het NAC-stadion vandaan.

 

Aangezien jij soms 100% ontvangst hebt en dan weer niets, vraag ik mij af of jouw antennekabel goed functioneert. Of je hebt last van een externe storingsbron. Denk dan aan een modem, een LED-lamp of een DAB+-radio. 

Zowel de ontvanger als de antenne mogen niet te dicht bij zo'n elektrisch apparaat staan.  

 


Ik heb geen modem, geen led lamp en ook geen dab+ radio. Geen enkel apparaat voor het raam staan... 


Het zijn maar voorbeelden, Het kan ook iets anders zijn. Zoals een buitenthermometer. Verzin het maar…

 

Maar ik schreef over die antennekabel, heb je al eens de pluggen gecontroleerd? Zit er geen sluiting in?  Je zou kunnen overwegen om de antennekabel te gebruiken die bij de buitenmontageset zit. Daar zit een kwalitatief goede coax kabel bij van 10 meter lang. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed


En niet dat dit iets uitmaakt voor de antenne, maar laad ook even de nieuwe software in : 

De software is nu in eerste instantie alleen klaargezet. Hij wordt vanaf 3 juni actief uitgerold. Wil je hem al eerder, ga dan in het menu naar Abonnement status. Druk op de blauwe knop en ga op het laatste tabblad naar OTA Update. Kies voor Download New Software. 

We zenden de update mee in de NTS1 stream (voorheen bouquet 2). Dit is de stream waar de RTL zenders in zitten. Dus als je die goed ontvangt, zal de update ook geen probleem zijn.


Ik ga het proberen. 

Coax kabels en pluggen heb ik al verschillende keren gewisseld en gecontroleerd.... 

Bedankt tot zover.... 


Gisteravond de update geïnstalleerd en de zenders opnieuw ingesteld. Duurde dit keer maar vier uur voordat ze er allemaal waren. Voor het eerst trouwens echt allemaal. 

Zenders vangen blijft een sport. Meestal in eerste instantie het beeld met geen signaal…

Soms de ene helft zenders en soms de andere helft. Kan 90 graden schelen en verplaatsingen van een meter of twee langs het raam..... 

 

 

 


Het uitrichten van de antenne kan een nauwkeurig werkje zijn. Wellicht zit je met jouw woning op een ongunstig punt. 

Later dit jaar komt er nog een software-update. In die update zou wel eens een verbetering van de ontvanger kunnen zitten. Ik beloof niets, maar de ontwikkelaars zijn er al heel lang mee bezig. Dus we hopen maar op een mooie update.


Wat je zou kunnen proberen is om eens jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. Er zitten soms minder goede exemplaren tussen. 

Als je wilt dat een moderator een omruil voor jou in gang zet: Geef dat hieronder dan even aan. 

Wellicht vind de moderator (die hier nog komt) dat ook een goed idee…. 

 


Beste Moderator ik vindt het bovenstaande, een omruil, een prima idee.... 


Yes, mij ook! Welkom, @dvrc. Ik stuur je een privébericht met alle informatie over het omruilen bij een PostNL punt in de buurt. Belangrijk om te melden: stuur de antenne NIET mee terug. 


Ik hoop wel dat je Rebox krijgt, anders schiet niet veel op.


Wat je zou kunnen proberen is om eens jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. Er zitten soms minder goede exemplaren tussen. 

Als je wilt dat een moderator een omruil voor jou in gang zet: Geef dat hieronder dan even aan. 

Wellicht vind de moderator (die hier nog komt) dat ook een goed idee…. 

 

@dvrc 

Als je de nieuwe ontvanger opgehaald hebt?:

Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

En geef daarna een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

En laad ook weer de nieuwe software in : 

De software is nu in eerste instantie alleen klaargezet. Hij wordt vanaf 3 juni actief uitgerold. Wil je hem al eerder, ga dan in het menu naar Abonnement status. Druk op de blauwe knop en ga op het laatste tabblad naar OTA Update. Kies voor Download New Software. 

We zenden de update mee in de NTS1 stream (voorheen bouquet 2). Dit is de stream waar de RTL zenders in zitten. Dus als je die goed ontvangt, zal de update ook geen probleem zijn.

 

Ik ben benieuwd of de nieuwe ontvanger beter werkt! 

 


Wat je zou kunnen proberen is om eens jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. Er zitten soms minder goede exemplaren tussen. 

Als je wilt dat een moderator een omruil voor jou in gang zet: Geef dat hieronder dan even aan. 

Wellicht vind de moderator (die hier nog komt) dat ook een goed idee…. 

 

@dvrc

Als je de nieuwe ontvanger opgehaald hebt?:

Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

En geef daarna een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

En laad ook weer de nieuwe software in : 

De software is nu in eerste instantie alleen klaargezet. Hij wordt vanaf 3 juni actief uitgerold. Wil je hem al eerder, ga dan in het menu naar Abonnement status. Druk op de blauwe knop en ga op het laatste tabblad naar OTA Update. Kies voor Download New Software. 

We zenden de update mee in de NTS1 stream (voorheen bouquet 2). Dit is de stream waar de RTL zenders in zitten. Dus als je die goed ontvangt, zal de update ook geen probleem zijn.

 

Ik ben benieuwd of de nieuwe ontvanger beter werkt! 

 

 

@dvrc 

Hoe werkt de nieuwe ontvanger na het uitvoeren van bovenstaande instructie?