Skip to main content

Mijn ontvanger reageert niet op mijn afstandbediening. Gelukkig een nieuwe kunnen bestellen en hopen dat dan is opgelost.

Ondertussen wil ik TV kijken. De ontvanger staat op radio, hoe kan ik dat via het kastje veranderen?

Ik heb een ZXV7200.

Hallo @BadCinderella ,

Haal de ontvanger eens helemaal van de stroom af. Mogelijk start de ontvanger dan op met TV-zenders. 
 

Verder kun je nog gebruik maken van de knoppen die op de voorzijde van de ontvanger zitten.

 

b2ae9745-c17d-4fe1-96e7-4ef528e7214d.png

De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties. Kun je via de kanaalknoppen niet naar de TV-zenders komen? 


Het stroom heb ik 30 seconden van het net gehaald, daardoor ging de ontvanger aan. De radio werkt prima, ik vermoed de tv kanalen ook. Alleen weet ik niet hoe ik via die knopjes, die jij net zegt, naar de tv moet komen 


Als je nu het derde knopje van rechts met het pijltje naar links nu eens een flink aantal keren indrukt. Kom je dan niet vanzelf op de Tv-zenders uit? 


Nee, dan gebeurd er niets


Tsjaa, dan is het wachten op de nieuwe afstandsbediening. Voor de zekerheid: heb je al nieuwe batterijen geprobeerd? 


Ik vraag me af of je via de knopjes op het apparaat kan omschakelen naar TV.
En ik meen al eens een bericht hier te hebben gezien over een ontvanger die niet meer reageert op de afstandbediening.
Voor een globale test kun je met een digitale camera naar de afstandbediening kijken terwijl je een knopje indrukt, dan moet je het zend ledje zien knipperen.
Als die niet knippert dan issie stuk, als het wel knippert dan weet je nog niks :-/

Hier (toch) een gebruiksaanwijzing :
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200


Ook geprobeerd inderdaad.  Ik zal morgen de KPN bellen, en ik hoop dat zij het weten. Zou moeten kunnen toch?

Super bedankt voor uw hulp!


Ik vraag me af of je via de knopjes op het apparaat kan omschakelen naar TV.
 

Dat zou jij kunnen testen @KeesYagi , jij hebt zo’n ontvanger. 


Zal ik straks doen idd.


@ KeesYagi wat een goeie tip. Blijkt nu dat de afstandbediening het doet!!

Nu heb ik dus wel een ander probleem. Morgen maar bellen. 

Bedankt voor de tips!


Ja, gelukt.
Ik kreeg het kastje van TV naar radio zonder de AB.
Eerst naar EPG en dan met de pijltjes toetsen naar het tabje bovenin.
Hoe exact dat kan ik niet meer reproduceren maar het is dus wel mogelijk.


Ja, gelukt.
Ik kreeg het kastje van TV naar radio zonder de AB.
Eerst naar EPG en dan met de pijltjes toetsen naar het tabje bovenin.
Hoe exact dat kan ik niet meer reproduceren maar het is dus wel mogelijk.

Top! Ik vermoedde al dat dat mogelijk was. 

Nog een keer voor @BadCinderella : 

 

Verder kun je nog gebruik maken van de knoppen die op de voorzijde van de ontvanger zitten.

 

b2ae9745-c17d-4fe1-96e7-4ef528e7214d.png

De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties.  

 

Je kunt dus via deze knoppen switchen tussen TV en Radio. Het is bewerkelijk, maar wel mogelijk.  


Ja! Het is mij ook gelukt! Zojuist sprak ik met de KPN  voor hulp, maar wist mij te vertellen dat het niet mogelijk is van radio naar TV  te switchen via de ontvanger. Ongelooflijk.

Iedereen bedankt voor alle adviesen!


Super dat het op deze manier nu opgelost is. 


De “oplossing” was tot nu toe alleen een voorlopige “werk er om heen” omdat de afstandbediening het niet doet, hoe staat het daar mee dan ?

( ik neem maar weer aan dat het niet de vraagsteller was die het “beste antwoord” koos )


@ vraagsteller : heb je nog nieuws ?


De nieuwe afstandsbediening is/was al aangevraagd @KeesYagi. Zoals ook te lezen is in het openingsbericht. Vervolgens is de vraag gesteld: Hoe kan ik zonder werkende afstandsbediening de ontvanger op radio zetten. 


jaja.

Ik hoop op bericht van de vraagsteller.


[..] Blijkt nu dat de afstandbediening het doet!!

Er kwam licht uit bedoel je, maar dat zegt nog niet alles.

Nu heb ik dus wel een ander probleem. Morgen maar bellen. 

Mag ik vragen, hoe is dat afgelopen, was het de afstandbediening of het kastje ?

Bedankt voor de tips!

Mooi, dank voor dank, graag zie ik nog een korte reactie, bvd.


Hoi, ja natuurlijk.  Ik had nog willen reageren maar het is mij ontschoten. 

Uiteindelijk kon ik het kastje bedienen met de knopjes, kastje regeerde niet op de afstandsbediening,  maar werkte wel. Omdat het kastje op de camping staat waar bijna geen bereik is, durfde ik het kastje niet naar fabrieksgarantie te zetten  wat moest van de klantenservice. Ik durfde dit niet omdat ik uit ervaring weet dan ik helemaal geen zenders meer heb. Ik moet namelijk per bouquet alles handmatig instellen en zelfs dan geen garantie voor scherp beeld. Vandaar dat ik het niet heb geprobeerd, want mijn laatste weekend wilde ik wel tv kunnen kijken.

Bellen met klantenservice leverde niets op, ik moest eerst terug naar fabrieksgarantie. Probleem dus niet opgelost.


 

Bellen met klantenservice leverde niets op, ik moest eerst terug naar fabrieksgarantie. Probleem dus niet opgelost.

@BadCinderella 

Jij bedoelt terug naar de fabrieksinstellingen. Dat kan helemaal geen kwaad, dat kan zeker helpen.

 

Dit advies geef ik geregeld aan andere forumleden: 

Probeer dit eens:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

2/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter in het menu.

 


Reageer