Skip to main content

Nadat de digitenne ontvanger jarenlang goed heeft gewerkt hebben wij nu last van beeld problemen. Sommige zenders geven vervormd beeld en soms zijn zender niet te zien. Alles al gereset. Bij het opnieuw instellen (het zoeken van de zenders) viel het op dat de signaalsterkte fluctueerde tussen 0 en 100%. Er is sprake van instabiliteit van het signaal, er staan geen storende elementen rondom de vrijstaande antenne. Hoe kom ik aan een andere digitenne set?  

      

Hallo @PaulFV ,

Wat voor type antenne gebruik je? Want of de antenne moet worden vervangen of de ontvanger. 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Beste,

Bedankt voor jouw feedback. De gevraagde gegevens zijn aangevuld. 

De Digitenne antenne (meegeleverd door KPN) is van het Merk Funke, model DSC 550.

Met vriendelijke groet, 

Paul 

 

 


Die antenne is prima. Ik adviseer de moderator (die hier nog gaat komen) om jouw ontvanger te vervangen.  


Hoi @PaulFV. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @Noordzee jou al op weg heeft geholpen en dat jullie wachten op mij in dit topic. Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (CIGO Maarssenbroek, Zwanenkamp 300 in Maarssen) verstuurd. De oude ontvanger mag je daar achterlaten en vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. Vrijdag 16 september na 14.30 uur ligt het pakketje voor je klaar. 


Beste,

De nieuwe Digitenne ontvanger heb ik inmiddels opgehaald en de defecte Digitenne set heb ik netjes verpakt voor verzending op het agentschap afgegeven.

Op deze regenachtige dag wilde ik de nieuwe set installeren maar helaas ontbreekt de antenne. Kunnen jullie deze s.v.p. nasturen? Klantnummer: 1037296915. 

Als jullie de antenne opsturen, dan s.v.p. naar het agenschap Breukelen (dat is een paar 100 meter van mijn huis) en niet naar Maarssen (dat is v.v. namelijk meer dan 20 km van huis vandaan). 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Paul 


O jee @PaulFV ,

Je had de antenne gewoon moeten houden. Maar Vikash stuurt je ongetwijfeld een nieuwe antenne op. 


De antenne had je inderdaad moeten houden. Natuurlijk wil ik een nieuwe antenne toesturen, alleen krijg ik niet de mogelijkheid om het naar het agenschap in Breukelen te sturen. Ik kan het alleen maar naar Maarssen versturen. Er is ook een optie om het pakketje bij je thuis af te laten leveren, maar daar zijn wel kosten aan verbonden (€10,-). Waar gaat jou voorkeur naar uit?


Beste,

Bedankt voor jullie vlotte en duidelijk antwoord. Mijn excuses dat ik de antenne heb opgestuurd, mijn fout, gewoon overheen gelezen. Fijn dat je er alsnog 1 kunt toesturen, ik haal hem op in Maarssen. 

Vriendelijke groet, 

Paul 


Dat kan gebeuren. Misschien had ik het ook even moeten zeggen. Ik heb zojuist een nieuwe antenne verstuurd. 😊


O jee @PaulFV ,

Je had de antenne gewoon moeten houden. Maar Vikash stuurt je ongetwijfeld een nieuwe antenne op. 

@PaulFV 

Heb je de door Vikash verstuurde nieuwe antenne al ontvangen? Zijn de ontvangstproblemen nu voorbij? 


O jee @PaulFV ,

Je had de antenne gewoon moeten houden. Maar Vikash stuurt je ongetwijfeld een nieuwe antenne op. 

@PaulFV

Heb je de door Vikash verstuurde nieuwe antenne al ontvangen? Zijn de ontvangstproblemen nu voorbij? 

@PaulFV 

Zijn alle problemen nu opgelost?Â