Skip to main content

Signaal sterkte gaat van 100% naar 0%. Met de mededeling geen signaal.

Bekend probleem bij een zxv7200 ontvanger. Komt waarschijnlijk door externe storingen zoals een led-lamp, telefoons, langsrijdende brommer of vrachtwagen etc.

Dus kijk of je de bron van de storing kan vinden. Als je bij de ontvanger omruil actie vanwege HD tv (DVB-T2) geen nieuwe antenne (Funke V5) hebt gekregen dan kan je die alsnog aanvragen. De oude antenne heeft een slechter filter.


Ik heb inderdaad met het omruilen geen andere antenne gekregen.

Vertel me even hoe ik alsnog een verbeterde antenne kan aanvragen..

Met vr gr Henk Bijl.


Je kan even bellen met het gratis nummer 0800 0402

Of je kan hier wachten op een KPN moderator die je verder kan helpen.
Zou je dan het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. Of dat je gaat bellen...

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Bedankt tot nu toe, ik ga morgen even bellen.

 

 


Hoi @Henkenroelie. Welkom op het KPN Forum! Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice? Als je nog geen nieuwe antenne hebt ontvangen, laat dan je gegevens achter in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan stuur ik een nieuwe antenne jou kant op. :relaxed:


Wij hebben inmiddels een nieuwe antenne ontvangen. Deze was met een kleine standaard om binnen te gebruiken. Dus ben ik nog niet veel verder.


Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan help ik je verder.


Bij deze mijn gegevens ingevuld.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist een antenne toegestuurd. :slight_smile:


Bedankt voor het toesturen van de nieuwe antenne. Inmiddels geïnstalleerd en de ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen. Dan ga ik naar zenders zoeken, op mijn provincie Drenthe afgestemd, druk op ok. Dan is de signaalkwaliteit 100%. Ga ik naar start zoeken dan veranderd na een paar seconden de signaalkwaliteit naar 0 %. Mijn vraag is nu kan het ook aan de ontvanger liggen?

Met vr gr H. Bijl.


@Henkenroelie

Probeer eens het volgende:

1/ Haal de ontvanger ongeveer 5 seconden helemaal van de stroom af.

2/ Zet de antenne op een hoge plek. Niet te dicht bij een lamp, modem of radio.

3/ Doe de ontvanger en de TV weer aan.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht  uitgebreid zenders zoeken.

6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt. 


Bovenstaande uitgevoerd, geen succes.


@Henkenroelie 

Jij woont in Zuidwolde. In Zuidwolde heb je normaliter een buitenantenne nodig. Heb jij de mogelijkheid om jouw antenne buiten te plaatsen? Vanuit KPN is er dan een buitenmontageset beschikbaar. 

 


Ik gebruik nu de buitenantenne van jullie, die ik gisteren van jullie ontvangen heb.

Het gaat mis wanneer ik aangeef zenders zoeken.

Het signaal is is 100%, bij de opdracht zenders zoeken gaat de kwaliteit na enkele seconden naar 0%.


Brandt het blauwe lampje bij de antenne?


Ja,  lampje brand.


In plaats van zoeken via provincie kan je ook uitgebreid zoeken. Dat duurt wat langer maar kan wel beter resultaat geven. Dan gaat hij inderdaad naar 0% maar als hij zenders tegenkomt zal het weer oplopen naar 100. En dat gaat dan op en af totdat alle zenders gevonden zijn.


Na uitgebreid zoeken komt de mededeling druk op ok. Normaal beginnen de zenders dan automatisch met Nederland 1. Bij mij begint het met SBS 6, wil ik dan naar Nederland1 komen er 3 vraagtekens rechts boven in beeld.

 

 

 

 


@Henkenroelie 

Je geelt aan dat je de buitenantenne gebruikt. Maar duidelijk is dat je nog steeds te weinig signaal ontvangt. 

Dit kun je mogelijk oplossen door het nauwkeurig uitrichten van de antenne. Draai net zolang aan de richting van de antenne totdat er beter beeld binnenkomt. Gebruik hiervoor de signaalmeter uit het menu. 

Het uitrichten van de antenne is een nauwkeurig werkje vanaf jouw locatie. 

 


Ik draai de buitenantenne tot dat het signaal 100% aangeeft. Laat dit vervolgens een paar minuten staan, het signaal blijft 100%. Druk daarna op ok. De ontvanger gaat dan zoeken. Als het zender zoeken gebeurd is druk ik weer op ok. Dan zijn er zenders bij die geen signaalsterkte hebben.

Ik ben er inmiddels wel klaar mee, stop er geen energie meer in.

 

 

 


De zender Hoogersmilde staat 32 km ten NOORDEN van jouw woonplaats.

De afstand houdt in dat de antenne op minstens 5 meter hoogte moet. En vrij zicht moet hebben in noordelijke richting (en ook die kant op gericht).

Gebruik bij voorkeur Uitgebreid zoeken en dus niet op provincie.


Klopt Peter👍,

Ik woon op ongeveer dezelfde afstand van Smilde en ik heb alleen ontvangst door de antenne boven het dak uit te plaatsen. 1 meter lager en de ontvangst is compleet verdwenen. 


Wij hebben hier in Drenthe de pech dat in een groot gedeelte van de provincie alleen met een goed geplaatste buitenantenne ontvangst mogelijk is. En woon je in het Zuid-Oosten, dan gaat het zelfs met een buitenantenne niet meer lukken. KPN is hier al heel lang van op de hoogte, check dit kaartje uit 2008 maar eens. Maar nog altijd is er geen extra zendmast geplaatst in onze provincie. 

 

 

 


Opvallend aan dit kaartje is dat het minst bekabelde deel v.h. land ook qua DVB-T2 het minst bedeeld is...


Wat ik wel vreemd vind is dat het antenne signaal 100% aangeeft, en zodra ik de ontvanger het sein geef van zenders zoeken het signaal naar 0% gaat. Ik zou denken dat er iets met de ontvanger aan de hand is. Als ik de antenne de vrije ruimte moet geven dan mag ik wel op 20 meter gaan zitten, zit rondom in de grote eikenbomen. In het verleden was het signaal wel eens wat minder, maar van 100% naar 0% niet eerder mee gemaakt.


Reageer