Skip to main content
Antwoord

Signaal valt vaak weg op Rebox 2800

• October 12, 2025
  • 9 reacties
  • 105 keer bekeken

Heb Rebox 2800 digitenne  ( 2018-10)   ontvanger met funke antenne. Bij de geringste aanraking van de Rebox 2800 valt het digitenne signaal weg.   Lijkt op los contakt.     Wil hem niet open schroeven.   KPN gaarne advies

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@joger ,

Kan het zijn dat de antennekabel wat speling heeft? Probeer deze eens stevig aan te draaien in de ontvanger. 

Als de antenne defect is, dan kun je bij de klantenservice vragen om een nieuwe antenne. 

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 12, 2025

Hoi ​@joger . KPN bellen. Defecte ontvangers worden gratis vervangen. Het wordt dan wel de ontvanger van ZTE de ZXV7200. De Rebox is niet meer leverbaar.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 12, 2025

Hallo ​@joger ,

Kan het zijn dat de antennekabel wat speling heeft? Probeer deze eens stevig aan te draaien in de ontvanger. 

Als de antenne defect is, dan kun je bij de klantenservice vragen om een nieuwe antenne. 

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 15, 2025

Hallo ​@joger ,

@joger 

Lag het inderdaad aan de antenne? 

Heb je al contact gehad met KPN? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

@joger 

Heb je al een nieuwe antenne ontvangen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 22, 2025

Gebruik de 24 Inch SamsungTV uit 2025. Als camping of werkkamer TV.

Antenne zit met mannetje TV male plug (coaxplug) in de reciever. Receiver female plug wat samen geknepen voor beter contact. Als de receiver rustig op da plank staat antenne 100%. Tik ik rustig op de receiver volgt snel melding geen digitenne signaal. Dus receiver niet aanraken/bewegen zou oplossing kunnen zijn.  Ik denk nog even na over de.    ZTE reciever  ZXV7200 , had gelezen dat deze méér verbinding problemen / zwakker signaal geeft ???   Ga me daar nog even in verdiepen.

Mogelijk alternatief zou KPN CI Module insteekkaart . Heb CI+ ingang en ingebouwde DVB-T2 Tuner in de Samsung.  Of hij hijgeschikt is voor H.265 High Efficiënt Video Coding (HEVC) moet ik uitzoeken.

Met de Rebox schakel ik via stekker schakelaar. TV én Rebox in een keer uit.  Na stekker schakelaar aan springt de TV weer automatisch op Digitenne zonder door allerlij smart TV menu's  te scrollen.  Of dat met insteekkaart ook zowerkt moet ik gaan uitvinden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

Ik zou in eerste instantie bij de klantenservice (0800-0402) vragen om een nieuwe vervangende antenne. Die wordt dan gratis opgestuurd. 

De insteekkaart werkt alleen op bepaalde moderne TV's van de laatste jaren. Het CI+-module moet versie 2.0 ondersteunen.

De Rebox-ontvanger is erg fijn. Als je die omruilt, dan krijg je die nooit meer terug. De ZTE is veel minder stabiel. Probeer daarom eerst een nieuwe antenne. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 22, 2025

Ik heb ook een Samsung. Als hij eindigt op XXN dan werkt ie NIET met de CI+ module van Digitenne.

Daarvoor moet ie eindigen op XZG. Dat is een Duits model. KPN heeft het Duitse uitzendsysteem (codering van de betaalde zenders, niet te verwarren met HEVC) overgenomen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 22, 2025

Peter. Dank..

.Heb 2025  Samsung Met moddlcode   UE 24 F 6000 FU XXN.    Dus geen werkende INSTEEKKAART mogelijk 🥵

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 22, 2025

Ai....Samsung UE 24F 6000 FU. Model code. UE 24 F 6000 FU XXN ....dus dan helaas geen  CI+ module mogelijk voor digitenne