Skip to main content

Hallo allemaal. Ik ben een leek qua digitale kennis leef ik onder een steen. Maar doe toch een poging om om hulp/advies te vragen.  Ik heb sinds een paar maanden kpn digitenne op de camping. Maar als het weer ook maar iets of wat ontstuimig. En geval van vandaag wat wind. Is het gewoon geen kijken. Schiet van 100% naar 64 % naar 18.. is dit mijn lot op de camping? Alvast bedankt voor eventuele reactie groetjes iedje

Dag @iedjeTilburg heb je een buitenantenne?


Hoi Joep1965, nee we hebben 2 binnenantennes. 1 voor in de caravan en 1 staat wel buiten maar onder een overkapping. Ze hebben het beide steeds goed gedaan. Gr. iedje


Hoi @iedjeTilburg .  Hoe zien die antennes er uit?  Heb je misschien een foto?  

Als het mogelijk is zou een antenne op een paal ideaal zijn. Dus zo ver mogelijk de hoogte in. 


 


Hoi Erwin_. Dit is de antenne die we overkapping hebben staan. Die andere is hetzelfde. Het zijn beide binnenantennes. Maar alvast bedankt voor je reactie Gr. iedje


Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Heb het ingevuld. Groetjes iedje


Waar in nederland staat deze antenne en ontvanger, bij benadering.

De zenders staan nogal verspreid over het land nl.

 

Voorstel voor beheerder : afsplitsen en verplaatsen naar

https://forum.kpn.com/digitenne-12


Hallo @iedjeTilburg ,

Die antenne is prima, het is de Funke V5. Maar het is wel een richtingsgevoelige antenne. De juiste positie van de antenne is dus heel belangrijk.

 

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

7/ Daarna desnoods weer uitgebreid zenders zoeken.


Leuk je even gesproken te hebben, @iedjeTilburg .  Ik kan beamen wat @Noordzee  schrijft.  Die antenne die jij hebt mag ook buiten staan. Hierbij is het wel belangrijk dat het stukje metaal waar de antennekabel is bevestigd afgeschermd is. Dit zou je kunnen doen met een stukje isolatietape of een rubber sokje.

Jij staat op de camping in Noord Brabant. Eindhoven is het dichtst bij. Dan zou ik de antenne die kant op richten. Liefst met ‘vrij zicht’ en zo hoog mogelijk. 


Dank jullie wel voor jullie advies/moeite. Hij is nu weer stabiel. Maar ga het zeker proberen als het weer fout gaat. Nogmaals bedankt 👍


Graag gedaan! 👍🏼