Skip to main content

Beste,

Wat een terug gang in de tijd, van een CI module naar weer een kastje met kabels en een aparte afstandsbediening. Als dat het enige zou zijn geweest maar sinds de vernieuwing heb ik vaak een haperend / stilstaand beeld. Sorry, maar ik ben zeer ontevreden over de veranderingen. Ik maak gebruik van een grijze Funke buitenantenne (buiten gemonteerd) en heb de zenders ook al meerdere malen opnieuw ingesteld maar helaas zonder succes. Signaalsterke is 100% als ik kijk maar soms uit het niets 0%.

Help?

Gr. MvL

 

Gelukkig hebben we hier op het forum iemand hier echt alles van weet. @Noordzee we hebben je hulp nodig:wink:


Hallo @MvL-Forum ,

Jij hebt zo te lezen last van een externe storingsbron. Denk daarbij aan een modem, een led-lamp, of mogelijk zelfs een buitenthermometer. 
 

Mijn advies om jouw oude buitenantenne (de grijze haaienvin) te vervangen door de nieuwe Funke V5 incl. Buitenmontageset. De nieuwe antenne werkt beter en is beter beschermd tegen storingen. 
 

Ik verwacht hier in dit topic nog een moderator. Die kan jou een nieuwe buitenantenne opsturen. 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


@MvL-Forum 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Beste,

 

Zoals gevraagd heb ik mijn profiel aangevuld met de benodigde gegevens.

 

Gr. MvL


Hoi @MvL-Forum, welkom op het forum! Je bent door Noordzee al aardig op weg geholpen zo te zien, ik heb de buitenantenne die hij noemde nu net verzonden :slight_smile:  Je zult deze binnen enkele dagen ontvangen, laat je weten hoe het daarmee gaat?


@MvL-Forum 

Wil je het volgende eens uitvoeren na de installatie van de buitenantenne?: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 


@MvL-Forum

Wil je het volgende eens uitvoeren na de installatie van de buitenantenne?: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 

@MvL-Forum 

Heb je nu goed beeld op alle zenders met de nieuwe buitenantenne? 


Beste, het lijkt geholpen te hebben. Het wisselen van zender gaat nu in de meeste gevallen ook sneller. Waar het scherm in het verleden vaak enige seconde zwart bleef en dan aangaf "geen signaal" alvorens het beeld weer te geven is er nu vaak direct beeld.

Bedankt voor het meedenken en de geboden oplossing.

 

Gr. MvL

 


Fijn dat het nu beter gaat:thumbsup_tone3: , En graag gedaan natuurlijk….. 

 

 


Dat is fijn inderdaad, goed om te lezen dat het nu beter gaat @MvL-Forum! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we kijken graag met je mee.


Beste, Ik had mijn vorige mail nog niet gestuurd of het signaal viel weer weg.

Heb de antenne weer 45gr gedraaid maar nog steeds niet optimaal. Mijn antenne hangt overigens aan de westgevel van het huis.

Ik heb nog twee antenne posities over mocht deze toch ook weer wegvallen.

Gr. MvL

 


Ik was er al bang voor. Je hebt waarschijnlijk een zxv7200 ontvanger (kastje). Deze zijn veel gevoeliger voor externe storingsignalen dan het andere type kastje van KPN, de Rebox.

 

Je kan nog proberen te achterhalen wat die externe storingsvrij is. Kan zijn een buitenthermometer, slimme led-lamp, langsrijdende auto, brommer, vrachtwagen etc.

 

Bij mij heeft het omruilen naar een Rebox ontvanger alle problemen van mijn 2 zxv7200 ontvangers opgelost. Dus als het met die andere antenne posities en externe storingsignalen niet lukt dan een ander type ontvanger aanvragen bij KPN.


Ik heb inderdaad een "zxv7200" ontvanger. Mocht het niet verbeteren dan zal ik inderdaad een verzoek doen om de ontvanger om te ruilen voor een Rebox.


We hebben geen invloed op het type ontvanger dat wordt gestuurd als we die zouden vervangen, daardoor is de kans groot dat je precies hetzelfde model weer krijgt. Hopelijk wordt het beeld beter door de al gegeven tips, zodat je fijn tv kunt kijken.