Skip to main content

Nadat ik met veel gedoe een nieuwe ontvanger heb gekregen heb ik welgeteld 4  weken kunnen genieten van goede ontvangst van digitenne. Nu is de ontvangst weer slecht. NPO tussen de 6 en 48% commerciële zenders zijn vrijwel niet te ontvangen. Ik heb echt alle posities van de antenne geprobeerd en NEE ik kan GEEN Buitenantenne plaatsen!

Ondertussen is mijn vertrouwen in een goede oplossing tot een minimum gedaald en wil ik ook alle moderators die op dit forum zitten en bij KPN werken vragen om nu eens met een echte oplossing te komen.

 

Het forumlid @Noordzee weet echt alles van digitenne.  Wellicht dat hij u kan helpen. 


Hallo @arie v ,

Welkom terug ! 

Mag ik weer een poging wagen? 

Wil je het volgende dan eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaal meter uit het menu. 

 

Ik heb in jouw vorige topic gelezen dat de ontvanger niet ver verwijderd staat van het modem. Wellicht kun je daar wat aan veranderen? 

Verder vraag ik mij af of de antenne wel goed vast zit aan de ontvanger. Heb je dat ook gecheckt? 

En nog een vraag  : Heb jij soms een moderne TV? Een TV van 2017 of later? 


Hallo Noordzee,

Ik heb je tips opgevolgd en het lijkt vooralsnog (weer) te werken! Bedankt! Kijken hoe lang dit goed blijft gaan…..

 

grt. arie


Fijn @arie v :thumbsup_tone4: , graag gedaan. 

En voor de toekomst : Begin(?) 2022 of anders wat later in 2022 komt er een CI+-moduul voor Digitenne. Daar heb ik zelf hoge verwachtingen van. Nog even geduld…. 


Fijn @arie v :thumbsup_tone4: , graag gedaan. 

En voor de toekomst : Begin(?) 2022 of anders wat later in 2022 komt er een CI+-moduul voor Digitenne. Daar heb ik zelf hoge verwachtingen van. Nog even geduld…. 

hopen dat rebox daar dan een geschikt apparaat voor gaat maken….Verder ken ik hier geen fabrikant die dvb-t2 tuners maakt.