Skip to main content

Nu het weer drukker op straat wordt met bussen en brommers valt ook steeds vaker het signaal weg bij Digitenne.

Ik heb onlangs al een nieuwe antenne gekocht in de onlineshop van KPN maar ook al plaats ik de antenne voor het raam (woning op begane grond) dan valt telkens het signaal weg zodra er een bus of brommer voorbij rijdt. Nu heb ik de antenne ook al aan de andere zijde van het huis buiten hangen maar nog steeds valt het signaal weg zodra er een bus of brommer voorbij rijdt.

Zolang er niets voorbij komt rijden staat het signaal netjes op 100%.

De antenne (Eindhoven - Croy) staat 2,3 km van mijn adres dus dat zou geen probleem mogen zijn toch?

Nu lees ik bij verschillende berichten op het forum dat als je ondanks een buitenantenne toch nog slecht ontvangst hebt dit kan omruilen voor een andere ontvanger. De ZXV7200 zou namelijk een slechter ontvangst hebben dan de Rebox RBX2800.

Op welke manier kan ik de ZXV7200 omruilen voor de Rebox RBX2800?

 

Hallo @Slaay ,

Aks de zendmast op 2,3 km afstand staat, dan mag de ontvangst inderdaad geen probleem zijn. 
 

Soms ligt het aan de ontvanger, er zitten soms minder goede ontvangers tussen. Want ik neem aan dat je jouw  ontvanger als eens een reset gegeven heb via de optie terug naar fabrieksinstellingen.

Ik adviseer de moderator die hier nog gaat komen om een omruil van de ontvanger. Dat zou dus ook wel weer een ZXV kunnen zijn. Ben benieuwd of dat de oplossing is. 


@Slaay 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Hallo @Slaay ,

Aks de zendmast op 2,3 km afstand staat, dan mag de ontvangst inderdaad geen probleem zijn. 
 

Soms ligt het aan de ontvanger, er zitten soms minder goede ontvangers tussen. Want ik neem aan dat je jouw  ontvanger als eens een reset gegeven heb via de optie terug naar fabrieksinstellingen.

Ik adviseer de moderator die hier nog gaat komen om een omruil van de ontvanger. Dat zou dus ook wel weer een ZXV kunnen zijn. Ben benieuwd of dat de oplossing is. 


Gedaan!


Benieuwd wanneer er hier een moderator langs gaat komen. Want ik heb nog niets mogen vernemen naar aanleiding van mijn vraag. :smiley:


Hoi @Slaay, welkom op het forum! Ik heb je een privébericht gestuurd!


Zoals gevraagd door @Thomas twee foto’s van de ontvanger waarop het CAS nummer te zien is.


Bedankt! Ik heb mijn collega's achter de schermen verzocht er nog even naar te kijken. Zodra ik reactie heb stuur ik je weer een privébericht!


@Slaay  en @Noordzee  Ik heb reactie van mijn collega's van de logistieke afdeling. Zij melden mij dat dit probleem niet in het type ontvanger moet kunnen zitten.
Ik doe graag nog een poging om een nieuwe ontvanger op te sturen maar kan daarbij niet garanderen dat het geen ZXV wordt. Dat zal overigens pas volgende week worden want ik kan hem past omruilen als de vorige retour is.


@Thomas Meestal hebben logistiek mensen niet zoveel verstand van techniek. Ik kan je vertellen dat het verwisselen van mijn 2 zxv7200 ontvangers voor Rebox ontvangers alle verschil van de wereld uitmaakt. Ze kunnen technisch wel ongeveer hetzelfde zijn maar in de praktijk zie ik een compleet ander gedrag. Ik heb sinds mijn omruiling geen zwart beeld meer gezien! Ik zie heel soms een storing maar dat zijn dan blokjesen dat is dan hooguit 1x per week.


@Slaay  en @Noordzee  Ik heb reactie van mijn collega's van de logistieke afdeling. Zij melden mij dat dit probleem niet in het type ontvanger moet kunnen zitten.
Ik doe graag nog een poging om een nieuwe ontvanger op te sturen maar kan daarbij niet garanderen dat het geen ZXV wordt. Dat zal overigens pas volgende week worden want ik kan hem past omruilen als de vorige retour is.

@Thomas 

Mijn ervaringen hier op het forum zijn dat de Rebox-ontvanger gemiddeld beter kan omgaan met externe storingsbronnen dan de ZTE. Dit is in een hele reeks topics bevestigd. De reden hiervoor wordt/werd onderzocht door een technische afdeling binnen KPN. Ik heb daar nooit een terugkoppeling over gelezen. Misschien heeft jouw collega Susan daar iets over gehoord. 


@Slaay  en @Noordzee  Ik heb reactie van mijn collega's van de logistieke afdeling. Zij melden mij dat dit probleem niet in het type ontvanger moet kunnen zitten.
Ik doe graag nog een poging om een nieuwe ontvanger op te sturen maar kan daarbij niet garanderen dat het geen ZXV wordt. Dat zal overigens pas volgende week worden want ik kan hem past omruilen als de vorige retour is.


Ik neem aan dat je weer een privébericht stuurt zodra de nieuwe ontvanger verstuurd is? Alvast bedankt! En ik ben ook erg benieuwd waarom diverse topics aangeven dat de Rebox minder last van verstoring heeft maar de logistieke afdeling aangeeft dat het geen verschil maakt.

Dus ik ga duimen dat ik een Rebox ga ontvangen! :grinning:


@Slaay ik ben aan het overleggen met mijn collega's en heb nog wat vragen. Ik heb je een DM gestuurd!


@Slaay ik ben aan het overleggen met mijn collega's en heb nog wat vragen. Ik heb je een DM gestuurd!


Om even info te geven aan mensen die dit topic volgen. Je hebt de volgende vragen gesteld en mijn antwoorden daarop:

  • Locatie gebruik Digitenne ontvanger - daaruit blijkt dat er twee zendmasten in de buurt zijn, een op 2 km afstand en de andere op 5 km.
  • Software versie van ZTE ZXV 7200 ontvanger - versie 34
  • Signaalkwaliteit van kanalen -  33: 100% - 42: 100% - 31: 100% - 30: 100% - 28: 100%

 

 


@Slaay 

We hebben hier eerder een paar soortgelijke problemen gehad van klanten met een ZTE die vlakbij een zendmast wonen. 
 

Een omruil voor een Rebox bleek de oplossing. 
 

Het wordt tijd dat een KPN-medewerker in het digitale omruilsysteem de mogelijkheid krijgt om het gewenste type ontvanger aan te klikken. 
 


Weer even een update voor de mensen die dit topic volgen:

De collega’s van @Thomas zijn nog steeds druk aan het bedenken over de omruil van de ZTE naar een Rebox.

 


Bedankt voor de feedback @Slaay! Er zijn er meer hier op het forum die hier met smart op zitten te wachten.

Heb je ook de reden gehoord waarom het zolang duurt?


Bedankt voor de feedback @Slaay! Er zijn er meer hier op het forum die hier met smart op zitten te wachten.

Heb je ook de reden gehoord waarom het zolang duurt?


Nee helaas.. denk dat ze het eerst goed willen uitzoeken omdat het bij meer mensen speelt.

Dus een keer goed uitzoeken zodat ze het kunnen toepassen op alle mensen met soortgelijke klachten.


Zo te lezen is het nog steeds niet mogelijk voor @Thomas om specifiek de Rebox op te sturen:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/funke-4-antenne-vervangen-502592?postid=1044989#post1044989


@Slaay Je kan een klacht indienen

 https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Je betaalt voor een product, je hebt een probleem en je weet dat er oplossing is (Rebox ontvanger). Alleen de oplossing wordt niet uitgevoerd.

PS In een ander topic hebben ze bij een gebruiker getest en daar bleek de Rebox het 40% beter te doen!

https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-niet-te-bekijken-494966?postid=978984#post978984


@waltervl Zelfde ervaring (zie andere draadje) maar KPN wil niet geloven dat omruilen kan helpen en kan ook niet regelen welk kastje je krijgt. Bizar toch?!

 


Wie weet leasen ze die Reboxen wel en is het verstandiger om bij het gestaag teruglopen van het aantal betalende Digitenne klanten die dingen terug te doen. Of in geval van eigendom te verkopen anders gaan ze door de schredder misschien wel. Met een ethernetpoort op die kastjes kan je in feite veel meer met die dingen, maar voor iets van 100k klanten in totaal, loont het misschien totaal niet. Wij als forumgebruikers weten ook niet wat de kosten van Rebox vs. ZTE zijn. Er is niet veel fantasie voor nodig om hier een gokje te wagen. Kijk eens naar modemrouters. Iets van AVM (FritzBox 7583) vs. iets van ZTE (ExperiaBox V10): Een wereld van verschil en voor die eerste betaal je 100 euro meer per jaar. Maar wie neemt er nog een los Digitenne abo als de verplichte hardware 18+8=26 euro per/maand zou kosten.


Er zijn een hoop mensen tevreden met hun zxv7200 maar er zijn er ook die problemen er mee hebben. Op het forum lees je geen ontvangst klachten over de Rebox, alleen over de Zxv7200 . Ik heb zelf het geluk gehad dat mijn 2 zxv7200 ontvangers wel omgeruild konden worden door een moderator (dezelfde als hier in dit topic) dus het kan wel.

 

@TonBroekhuis Als KPN via de helpdesk kanalen het niet verder wil oplossen dan rest alleen nog maar een escalatie mbv een klacht. Misschien dat je dan wat meer achtergrond informatie krijgt. Al dat gemopper hier op het forum is ook niet echt bevorderlijk voor het imago van Digitenne.

 

Op dit moment lopen de naweeën van de overgang van Telfort klanten naar KPN wat blijkbaar niet helemaal naadloosj verloopt dus het kan even duren voordat een moderator hier op gaat reageren.


@tmoesel @waltervl Dank voor jullie reacties. Ik heb via zo'n formulier nu een klacht ingediend. Ik oefen nog even geduld en als er geen oplossing komt is het einde Digitenne voor mij.


@TonBroekhuis 

@tmoesel @waltervl Dank voor jullie reacties. Ik heb via zo'n formulier nu een klacht ingediend. Ik oefen nog even geduld en als er geen oplossing komt is het einde Digitenne voor mij.

Al reactie gehad?


@tmoesel@waltervl Ja, de eerste was niet bepaald adequaat maar toen heb ik een mail gestuurd naar iemand die hoger in rang was (via via email adres opgesnord) en toen heeft de zaak een goed wending gekregen. Vandaag heb ik beide Rebox2800 ontvangers geïnstalleerd en laten activeren (dat viel nog niet mee maar dit geheel terzijde) en de ontvangst is veeeeeeeeeeeeeel beter! Dus jullie dank voor de Rebox tips; ik ben happy!