Skip to main content

waar kan ik naartoe bellen.

Hebben 3 digitenne ontvangers en continu slecht beeld.

We zijn het nu beu en willen geholpen worden!

Zijn al verschillende malen bij de winkel geweest maar omdat ik ongeneeslijk ziek ben en daar niet tot een oplossing komt en ik blijkbaar zelf daar moet komen is nu de maat na 3 maanden vol!

 

Je kan bellen met 0800-0402 en je niet af laten schepen door een sms-sje.

Ook kan je de chat functie proberen.

Het forum hier heeft bij de KPN moderators een wachtijd van een paar dagen soms.

Wil je het toch via dit forum proberen dan moet je het Forum profiel  aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Beste @GuusjeFritsje, welkom! Wat jammer om dit te lezen, zeg 😞. Wil je inderdaad je forumprofiel aanvullen met de gevraagde gegevens? Welke antenne heb jij? En heb je deze binnen of buiten staan? Werken geen van de ontvangers optimaal?


Geen idee welke antenne we hebben.

We hebben er 3 omdat we deze op een vakantiepark gebruiken.

Ik mag aan nemen dat je als nieuwe klant het juiste ( en ook nieuwe spullen krijgt) alle 3 staan binnen. 

Nu haperen de meeste zenders. 100% ontvangst ( meestal) krijg steeds : geen digitenne signaal en als we kijken staat het op 100%


Walter,

Aanvullen? Ik heb geen idee.

Bij aanschaf van deze pakketten uitgelegd wat mn omstandigheden zijn en dat het niet te moeilijk moest zijn. Vanalles bij houden is ivm o.a. hersenletsel niet aan mij besteed.

Ze beloofde vanalles maar eenmaal thuis geïnstalleerd werkt het maar half.

Ben net weer terug van een ziekenhuis opname en niet technisch.


Dan zal je inderdaad de juiste antennes hebben ontvangen als ze nog nieuw zijn. In welke plaats ligt het vakantiepark waar je de ontvangers gebruikt? Dan kunnen we even meekijken welke richting je de antennes moet richten. Soms helpt het ook dat je de antennes met het door KPN verstrekte buitenmontage setje (beugel en buitenkabel) wat beter storingsvrij signaal  krijgt.

Heb je de ZXV7200 ontvangers? Deze zijn wat gevoeiliger voor externe storingsbronnen (langsrijdende auto's, brommers, benzine grasmaaiers, buitenthermometer, led lampen etc). Dan krijg je ook dit soort verschijnselen. Kan dat kloppen in jullie geval?

Als je op het antenne knopje op de afstandsbediening drukt zie je de signaalsterkte ( bij jou 100%), als je daarna op de rode knop (onder de aan/uit knop!) drukt krijg je ook de signaalkwaliteit. Welke waardes hebben die ongeveer?


Kun jij deze vragen beantwoorden, @GuusjeFritsje ? Soms is direct contact makkelijker en dan adviseer ik jou om 0800 0402 te bellen en ‘ik wil een medewerker spreken’ in te spreken. 


@GuusjeFritsje Al verder geholpen door KPN telefonische helpdesk?


waar kan ik naartoe bellen.

Hebben 3 digitenne ontvangers en continu slecht beeld.

We zijn het nu beu en willen geholpen worden!

Zijn al verschillende malen bij de winkel geweest maar omdat ik ongeneeslijk ziek ben en daar niet tot een oplossing komt en ik blijkbaar zelf daar moet komen is nu de maat na 3 maanden vol!

 

Hallo @GuusjeFritsje ,

Is het probleem al opgelost? 

Probeer anders eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

 


waar kan ik naartoe bellen.

Hebben 3 digitenne ontvangers en continu slecht beeld.

We zijn het nu beu en willen geholpen worden!

Zijn al verschillende malen bij de winkel geweest maar omdat ik ongeneeslijk ziek ben en daar niet tot een oplossing komt en ik blijkbaar zelf daar moet komen is nu de maat na 3 maanden vol!

 

Hallo @GuusjeFritsje ,

Is het probleem al opgelost? 

Probeer anders eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

 

@GuusjeFritsje 

Heb je de bovenstaande procedure al uitgevoerd? 

Â