Skip to main content

We hebben storing als je dicht bij de nieuwe windmolens staat,is daar wat aan te doen.

Met name in de flevopolder.

 

*admin: afgesplitst

In die buurt staan meerder masten, Almere en Lelystad en misschien is een mast buiten polder ook nog bruikbaar, het hangt er van af waar je zit.

Weet je welke mast het signaal van komt ? Heb je daar zicht op ? Ik bedoel, staat er niet te veel spul op de lijn naar de zender ?

En, staan de juiste kanalen ingesteld ? Die van de sterkste mast, daar kan verschil in zitten (niet altijd).

Hier kun je zien waar de masten staan, er zit veel verschil in het vermogen.

https://appl.agentschaptelecom.nl/dav/index.html

Een ietwat spartaans gebeuren.

uitleg :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/geen-signaal-in-domburg-501668?postid=1023062#post1023062

Ik durf te betwijfelen of de windmolens er veel mee te maken hebben, aan de andere kant, elk object heeft invloed.


Ga proberen op Almere te richten en een keer opnieuw afstemmen  .


Dan ook weer opnieuw via het menu uitgebreid zenders zoeken. 


Hier hetzelfde probleem

na het plaatsen van de windmolens meerdere leden op verenigingsterrein geen of zeer slecht ontvangst.

stonden altijd op Nunspeet gericht.

nu op Almere, maar blijft een probleem 


@Eduard58 

Wellicht is er een oplossing, tegenwoordig is er een CI+-module.

 

Je moet wel een geschikte TV hebben en zo niet, dan moet je willen investeren in een zelf aan te schaffen ontvanger. (Bovenop jouw abonnement) Zo'n ontvanger kost ongeveer 70 euro. 

Ben je daartoe bereid of heb je een geschikte TV, dan kun je jouw huidige (ZTE ZXV???-)ontvanger via 0800-0402 omruilen voor een CI+-module. Daarmee kun je vaak een betere ontvangst krijgen. 

Meer info over de CI+-module : 

 

 

 


Dankje Noordzee 

maar het verbaast mij.

wat staat het signaal in de weg?

is dat de mast, of de electra bovenin de molen, of de wieken? En waarom moet een klant investeren als de leverancier de apparatuur niet op orde heeft.

Maar ik ga niet investeren in kpn apparatuur, Dan koop ik wel een schotel.

nogmaals bedankt

 


Ik ken de situatie ter plekke niet. Maar ik kan mij voorstellen dat er storingen gekomen zijn gekomen door die windmolens. Net zoals bv een langsrazende trein voor storingen zorgt. Of meer lokaler: een modem of een elektrische thermometer. 

 

Verder hoef je van mij niet te investeren, een schotel is ook prima om TV mee te ontvangen. Wel een duurdere oplossing, maar daar kom je vanzelf achter.  

Zelf heb ik ook een schotel en kijk daarnaast Digitenne via een CI+-module. En ja, ik heb zelf wel geïnvesteerd in een goedwerkende ontvanger. Maar dat is maar net hoe belangrijk je het vind.