Skip to main content
Na het wisselen van de ontvanger voor de nieuwe is de ontvangst van de kanalen veel slechter.

antennes staan op dezelfde plek en positie als hiervoor.

de omzetting naar HD is in regio 5 nog niet gedaan.

Lees dat er veel meer mensen dit probleem hebben.

wat is de oplossing?
Hallo Michel,



Wat voor type antenne heb je?

Staat de antenne binnen of buiten?



En verder kun je alvast het volgende proberen:

1/ Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef dan een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van je antenne aan de hand van de signaalmeter uit je menu.



Vanuit Hoogvliet moet je normaliter een dijk van een ontvangst hebben, In de Waalhaven staat een hoge zendmast.
De antenne is volgens mij de 1e generatie. Zo’n vierkant blokje met een rechthoek erop en een geel led lampje.

als ik de oude ontvanger terug zet doet hij het weer.

de antenne staat binnen.

Zender 26 tot 31 worden helemaal niet ontvangen.
OK, dan is het hoog tijd om jouw antenne te vervangen door een nieuwe antenne. Het nieuwste type antenne presteert beter dan dat oude type.



Kun je hier nog even aangeven of je antenne buiten wilt plaatsen? Want dat maakt de kans op een ongestoorde ontvangst nog groter. KPN levert ook een buitenmontageset.



Na jouw antwoord zal een moderator hier reageren. Dat kan alleen wel nog eventjes duren. Het is al laat op de avond.....
Als het buiten beter ontvangt, neem ik een buitenontvanger.

Deze werkt neem ik aan ook binnen?



bedankt in ieder geval.
Klopt, de Funke V5 is zowel binnen als buiten te gebruiken. Buiten werkt de antenne beter, zeker als je de antenne een hoge plaats kan geven.
Even geduld nog, ik verwacht hier uiterlijk morgen een moderator. Die zal jou de Antenne + Buitenmontageset gaan opsturen.
Welkom, MiFra! Goed om te zien dat Noordzee het al samen met je besproken heeft 🙂 Ik ga je inderdaad een nieuwe antenne toesturen. Ik doe er gelijk wel alvast een montageset bij. Dan kun je zelf bepalen of je hem buiten of binnen plaatst. Je krijgt een bevestiging per sms, en hij wordt met een dag of twee bij je bezorgd!
@Erik_ , ik heb dit met beide ontvangers. Ze hebben allebei dezelfde antenne en ontvangen zender 26 tot 31 niet.
Goed om te weten. Ik kan helaas niet gelijk al een nieuwe sturen terwijl de eerste nog onderweg is. Wil je hier laten weten zodra je de eerste binnen hebt? Dan stuur ik daarna de tweede. Heb je daar ook een montageset bij nodig?
Zo te lezen in zijn eerste bericht heeft hij daar ook een montageset voor nodig.



@MiFra



Zodra de antenne gemonteerd is, dan weer het volgende uitvoeren:



1/ Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef dan een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van je antenne aan de hand van de signaalmeter uit je menu.
@Erik_ de 1e ontvanger is binnen.

Heb hem geïnstalleerd.

Wanneer kun je de 2e opsturen?
@Erik_ zal jou binnenkort de tweede antenne + montageset sturen.



Maar voor nu ben ik even nieuwsgierig of de ontvangstproblemen opgelost zijn met de nieuwe antenne. (In combinatie met de installietips van twee berichten hierboven....)
@Noordzee



Binnen is het signaal sterker als met de oude antenne, maar ontvang nog niet alle zenders.

van de week even buiten monteren voor te testen of het dan wel werkt.

maar beeld van andere zenders is al beter.

wanneer gaat regio 5 naar HD?
Op 9 juli 2019.



Duidelijk is nu wel dat je de antenne inderdaad buiten moet plaatsen.
@Noordzee



vreemde is wel met oude ontvanger had ik deze problemen niet.

beeld was goed, hoe antenne ook stond...

dit was insteekkaart en topfield ontvanger.

Met nieuwe ontvanger is signaal ook minder sterk.

Misschien spanning naar antenne lager?
Goed gezien, de ontvangst gaat inderdaad moeilijker met de nieuwe ontvanger.

Maar door het plaatsen van de nieuwe buitenantenne kan dit opgelost worden.



Het zou fijn zijn als @Erik_ jou ook de tweede antenne en montageset gaat opsturen.



Laat je nog even weten hoe de ontvangst is nadat je de antenne buiten gemonteerd hebt?
Goed om te lezen dat het met de nieuwe antenne beter gaat. Ik denk wel dat het, zoals Noordzee ook al aangeeft, nog beter zal gaan als de antenne buiten hangt. De tweede nieuwe antenne, met montageset, is onderweg!
@Erik_



Bedankt.