Skip to main content

Goede middag,

Wij zijn zojuist teruggekeerd van een mooie vakantie met de boot richting Friesland, Groningen en Drenthe.

Laat ik het maar heel erg blond zeggen: Digitenne is in die omgeving in `1 woord (netjes gezegd) SLECHT!!!

Ofwel je hebt helemaal geen bereik, of je moet een hele andere omgeving kiezen om enkele zenders te krijgen of je krijgt alleen commerciwele zenders en geen Nederland 1, 2 of 3.

En laat nou niemand met ideeen aankomen van je antenne anders richten, meer geduld met zenders zoeken hebben, je antenne buiten zetten etc, wij hebben iedere instelling van dat verschrikkelijke product meerdere maken doorlopen.

In het beging ( 2 tot 3 jaar terug toen er overgegaan werd naar een nieuwe systeem dachten wij dat komt vast wel goed. Nou NEE, hert is helemaal niet goed gekomen.

KPN had eerlijk moete zijn en vertellen dat iedereen in de omgeving van Friesland gewoon slechte ontvangst heeft.

Is er nu iemand die mijn kan vertellen waarom dit is?

Mijn ljikt het gewoon een kapotte zender in Leeuwarden waar KPN geen geld aan uit wil geven.

Aangezien wij nu 12 maal 18 euro per jaaar betalen voor een servicer die op de doro opns gewenste lokatie niet werkt, lijkt het mij alleszinds redelijk dat wij ons volledige abonnements geld terug krijgen.

Wij houden echter gewoon ons abonnement tot KPN met een oplossing is gekomen.

Van een ontbinding zal dus geen sprake zxijn. Dat zou voor KPN te makkelijk zijn.

 

Hallo @robertpeter op een boot TV kijken is een uitdaging met Digitenne, je zult behalve een zeekaart ook een Digitenne-kaart moeten hebben om precies te kunnen zien waar de mast is en hoever je er vanaf zit en daar op dat moment je antenne op richten.

 


Hallo @robertpeter ,

En hier is de dekkingskaart van Digitenne. Op de boot is ontvangst van Digitenne sowieso lastig aangezien de antenne nu eenmaal beweegt op een boot. Bovendien zijn de meeste antennes richtantennes en dan moet je eigenlijk steeds aan de antenne draaien. 

In de praktijk zul je alleen in de donkergroene gebieden ontvangst hebben. 

 

In het zuiden van Friesland, op de Friese waddeneilanden en in het oosten van Drenthe en Groningen zal je geen ontvangst hebben van Digitenne.  

Dit "En laat nou niemand met ideeen aankomen van je antenne anders richten, meer geduld met zenders zoeken hebben, je antenne buiten zetten etc, wij hebben iedere instelling van dat verschrikkelijke product meerdere maken doorlopen." is dus inderdaad zinloos. 


Ik pleit al jaren voor meer zendmasten in bepaalde delen van het land. Tot op heden tevergeefs.

Maar op een boot heb je eigenlijk alleen maar ontvangst als je niet al te ver van een zendmast aangemeerd ligt.  

 

 

 


Een mogelijke oplossing voor jou is zelf investeren in een betere antenne. Voor op een boot raad ik deze antenne aan: 

https://digitennes.nl/antennes/222-dvb-t-dvb-t2-digitenne-buitenantenne-odsc-100-345t-8717056973920.html

Verder zou je ook kunnen overwegen om zelf een betere ontvanger te kopen. Ik raad iedereen altijd de XORO 8761 aan, aangezien die bij mij goed draait met het CI+-module.

https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/6173475_-hrm-8761-ci-xoro.html

Je moet dan wel via 0800-0402 jouw huidige ontvanger omruilen voor een CI+-module. 
 

Meer info? : 

Â