Skip to main content

Slechte ontvangst Digitenne ZXV7200 en Funke V4, is er een nieuwere antenne versie beschikbaar en hoe kom ik daar dan aan?

Hoi DirkBart,

Kijk even in het volgende, wellicht kan je hier wat mee. Succes.

 


Hallo @Dirkbart ,

Het heeft zeker zin om over te stappen op een moderne antenne. De Funke V6 is de antenne die KPN momenteel levert aan klanten. Als je nu een slechte ontvangst hebt, dan gaat KPN jou gratis de nieuwe antenne opsturen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.  

 

Tot die tijd nog de volgende tips : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


Hi @Dirkbart,

Zo te zien heb je nog niet telefonisch contact met ons opgenomen, dus ik heb je nu via deze weg een nieuwe antenne toegestuurd 🙂

Als het goed is heb je hier inmiddels ook een sms over ontvangen met meer informatie, kan je dat bevestigen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien en hoop dat dit inhoudt dat je hem inmiddels ontvangen hebt. Mocht ik dat bij het verkeerde eind hebben, dan hoor ik het uiteraard graag!


Wel gereageerd, was verrast dat ik verder niets hoefde te doen. Vanmiddag de antenne opgehaald, goede service, ga het gauw uittesten, 👍


Ah super, ik hoor nog graag of het helemaal naar wens is met de nieuwe 😊


👍


Door verblijf buitenland een wat late reactie….zeker een verbetering, veel stabieler, nauwelijks “blokjesvorming” meer, bedankt voor de vlotte service


Ah heel erg fijn! Bedankt dat je het alsnog even hebt laten weten 😃