Skip to main content

Vanaf begin met nieuwe ontvanger (ZXV7200) erg slechte en soms geen ontvangst van NPO 1,2,3. Alle andere zenders werken prima (ontvangst 100%) De lokatie is Harkema met de zojuist aangeschafte buiten antenne Funke DSC310, op 2.5 meter hoogte. Heb al van alles geprobeerd met uitrichten, resetten, aanbevelingen op dit forum, etc.  ect. De signaalsterkte is 100% en valt dan weer terug, soms naar 0. Ik vroeg mij af of de  Funke DSC310 wel sterk genoeg is, of zijn er andere oplossingen denkbaar. Hoor graag

Beste Jacob,

Heb hier ook de soortgelijke problemen ondervonden met 2 ontvangers.

Als oplossing werkte hier het volgende:

De Rebox RE23GA DVB-T2 als buitenantenne.

High quality coax van hirschmann voor de verbinding gebruikt.

En natuurlijk 2. F. connectors aan weerszijden.

Klein stukje zelf vulcaniserende tape rond de aansluiting buitenantenne.

Het geheel stabiel bevestigd zoals het hoort. (antenne verticaal !). richten.

Nu na 2 weken geen enkel blokje meer gezien op geen enkele frequentie.

Moet wel zeggen dat de standaard van KPN onvoldoende technische dekking geeft, helaas.

Suc6 met alles, hoop dat je straks toch hoe dan ook een goed signaal hebt.

groet cees.


De zxv7200 staat bekend om zijn mindere ontvangstkwaliteit. Je kan wellicht beter een eigen DVB-T2 ontvanger kopen waar je de Digitenne insteekkaart in kan stoppen. Of de kaart in de TV steken als die compatibel is. Zie ook het volgende topic.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/toekomstige-ontvangers-bij-digitenne-552698

 

 

 Je zit in Harkema inderdaad op het randje van bereik vanuit Leeuwarden of Groningen dus een buitenantenne blijft nodig. https://forum.kpn.com/digitenne-12/oude-dekkingskaart-digitenne-480998

 


Mijn eerste ZXV7200 kreeg ook problemen met de FTA zenders na zo'n 1½ jaar. Gehakkel en artefacten. 1 2, 3, 22, 33 en 34 dus. En de radiokanalen (101-106, 117, 118 en 129) kwamen ook niet helemaal lekker meer door.

De decoder kan dan kennelijk niet lekker meer met FTA overweg. Ding omgeruild en de 'nieuwe’ doet het weer prima.

Ik denk dus zo maar dat ie eens omgeruild moet worden.

Als je tv geschikt is voor DVB-T2 HEVC en er kan een CI+ in dan is dat te overwegen.


Hoi @Jacob Kikkert, welkom hier. 

Heb je de tips gelezen. Of ben je er mee bezig geweest? Heeft dat voor verbetering gezorgd? 


Opgelost.  Dank Soundcraft. De Rebox RE23GA DVB-T2 geeft inderdaad een prima beeld en is krachtig genoeg.  Salut. 


Helemaal top!