Skip to main content

Ik vroeg me af of meer mensen een slechte ontvangst hebben van de zenders in pakket 4 op kanaal 35? Niet dat ik vaak naar deze zenders kijk, dus het probleem is niet groot, maar toch. NTS 1t/m3 zijn compleet storingsvrij, zowel radio als tv zenders geen enkel probleem. Ik zit volgens kpn wel met mijn adres buiten bereik, maar heb een buiten antenne Rebox RE-23GA opgehangen op een meter 7 hoogte gericht op de tv toren in Goes. 

Iemand een idee, waarom er alleen in dit zenderpakket geen goede ontvangst is?

Hallo @BartLatooij ,

Dat is niet helemaal logisch. Vanuit Goes worden alle vijf transsportstreams uitgezonden met 10 Watt. Hoe lager het kanaal, hoe beter de ontvangst normaliter is. 

Ik zou daarom verwachten dat je op NTS 3 (kanaal 48) een slechtere ontvangst zou hebben. Die ontvang je theoretisch met 46 dB en NTS 4 (kanaal 35) met 48dB.      

Volgens de statistieken zijn dit (op jouw lokatie in Sirjansland) de ontvangststerkten: 

Ch
Mhz
Ch s p ctry bouquet location twr
ft
dist. azim antenna beam pwr
⇒rcvr
pwr dB
690 E48   v HOL NTS3 Digitenne Goes (zee) 0 22km 208°   10 10 46dB

 

Ch
Mhz
Ch s p ctry bouquet location twr
ft
dist. azim antenna beam pwr
⇒rcvr
pwr dB
586 E35   v HOL NTS4 Digitenne Goes (zee) 0 22km 208°   10 10 48dB

 

Ch
Mhz
Ch s p ctry bouquet location twr
ft
dist. azim antenna beam pwr
⇒rcvr
pwr dB
562 E32   v HOL NTS1 Digitenne Goes (zee) 0 22km 208°   10 10 48dB

 

 

Ch
Mhz
Ch p ctry bouquet location dist. azim pwr
⇒rcvr
pwr dB
538 E29 v HOL NTS2 Digitenne Goes (zee) 22km 208° 10 10 49dB

 

 

 

h
Mhz
Ch p ctry bouquet location dist. azim pwr
⇒rcvr
pwr dB
474 E21 v HOL RTS NPO Zeeland / Z-Holland zuid

Goes (zee)

 

22km 208° 10 10 50dB

Goedenavond Noordzee.

Dat is dan idd vreemd. Het zijn de zenders nickelodeon, fox, cnn, rtlz en nog een paar. Dit zijn toch dacht ik de zenders uit NTS 4? Het beeld hapert regelmatig en soms krijg ik : geen digitenne signaal, een paar seconde later is de ontvangst weer 100%. Signaalsterkte gaat alle kanten op.  Zoals gezegd zijn alle andere zenders storingsvrij en geeft de antenne 100% signaal……..

Overigens heb ik naar de vele tips hier gekeken. Dus antenne uitgericht naar Goes. Ontvanger terug naar fabrieksinstelling en opnieuw zoeken. Toch steeds het bovengenoemde resultaat.


Ook goedenavond, 

Jouw antenne is perfect, de beste antenne die er momenteel is. En aangezien de andere vier frequenties perfect binnenkomen, moet er wel een lokale storingsbron zijn op kanaal 35. Dat kan bv een modem zijn, een DAB+-radio of zelfs een buitenthermometer. 

Als je het echt wilt oplossen, dan zou je een andere plek moeten uitproberen met de antenne, bijvoorbeeld de antenne een meter verplaatsen. 

Of de ontvanger iets verplaatsen, kijken of dat nog verschil oplevert. 

 


Noordzee, bedankt,

De hele antennemast verplaatsten vind ik iets teveel moeite aangezien ik toch zelden naar die zenders kijk. De ontvanger verplaatsen en is kijken of er stoorzenders zijn zal ik van de week is proberen.

Bedankt nog voor het snelle reageren. Die rebox antenne had ik gekocht omdat ik dat hier als advies las. Ik gebruikte daarvoor de standaard V5 antenne buiten, maar had ik regelmatig storing of slecht signaal. Sinds ik die rebox antenne heb opgehangen zijn die problemen voorbij. Dus voor een ieder in het buitengebied met ontvangstproblemen: Doe jezelf een plezier en koop een goede antenne, scheelt een enorme bak ergernis! En ja het koste geloof ik rond de 45 euro, maar voor iets waar je dagelijks plezier van hebt ipv irritaties vond ik het geld meer dan waard.


Heb je de Rebox of de ZTE (ZXV7200) ontvanger? Vooral die laatste is erg gevoelig voor stoorsignalen.

Als je TV compatible is zou je ook kunnen overwegen om de CI+ module te nemen, dan maak je gebruik van de ontvanger in je TV die over het algemeen beter van kwaliteit zijn.

Je kan ook nog je eigen DVB-T2 kastje kopen waar je die CI+ module in stopt. Maar dat is natuurlijk afhankelijk hoe erg je het probleem nu vindt ;-)


Noordzee, bedankt,

De hele antennemast verplaatsten vind ik iets teveel moeite aangezien ik toch zelden naar die zenders kijk. De ontvanger verplaatsen en is kijken of er stoorzenders zijn zal ik van de week is proberen.

@BartLatooij 

Heeft het verplaatsen van de ontvanger nog iets opgeleverd?  


@BartLatooij ik heb je al even niet meer in het topic gezien. Hopelijk omdat je lekker Digitenne zit te kijken? Is het met het advies van @Noordzee gelukt?


Noordzee, bedankt,

De hele antennemast verplaatsten vind ik iets teveel moeite aangezien ik toch zelden naar die zenders kijk. De ontvanger verplaatsen en is kijken of er stoorzenders zijn zal ik van de week is proberen.

@BartLatooij

Heeft het verplaatsen van de ontvanger nog iets opgeleverd?  

@BartLatooij 

Is het zo nog gelukt? Staat je antenne nog stevig op het dak na de stormen van de afgelopen dagen? 


Bedankt voor alle adviezen! 

Ik heb idd prima tv gekeken en radio geluisterd via digitenne en ja mijn antenne en mast hebben de stormen overleefd! Ging wel echt te keer hier in Zeeland aan de kust.

De ontvanger verplaatsen had overigens weinig zin/leverde niets op. Ook het uitschakelen van alle apparatuur in de buurt van de ontvanger bracht geen verbetering. Ik heb het dus maar zo gelaten, kijk of luister toch eigenlijk nooit naar NTS4. 

Heb overigens zojuist de digitenne insteekkaart besteld, wie weet geeft dat verbetering? Daar kreeg ik volgens de klantenservice ook een nieuwe v6 antenne bij. Ik neem echter aan dat ik ook gewoon mijn Rebox RE-23GA buiten antenne hiervoor kan gebruiken? 


Heb overigens zojuist de digitenne insteekkaart besteld, wie weet geeft dat verbetering? Daar kreeg ik volgens de klantenservice ook een nieuwe v6 antenne bij. Ik neem echter aan dat ik ook gewoon mijn Rebox RE-23GA buiten antenne hiervoor kan gebruiken? 

Je zal wel de Antenne powerinserter moeten gebruiken die bij de insteekkaart zit.


Heb overigens zojuist de digitenne insteekkaart besteld, wie weet geeft dat verbetering? Daar kreeg ik volgens de klantenservice ook een nieuwe v6 antenne bij. Ik neem echter aan dat ik ook gewoon mijn Rebox RE-23GA buiten antenne hiervoor kan gebruiken? 

Je zal wel de Antenne powerinserter moeten gebruiken die bij de insteekkaart zit.

Heb ik gedaan! Gebruik de insteekkaart nu 2 weken en alle zenders werken sindsdien compleet storingsvrij.

Vermoed dat de eerder genoemde storing toch ergens in de ontvanger heeft gezeten. Die had wel vaker kuren. Dat is nu allemaal voorbij inclusief het ge-emmer met 2 afstandsbedieningen. 


Mooi, de ZTE (ZXV7200) ontvanger staat inderdaad bekend als een slechte Digitenne ontvanger. Goed dat de insteek kaart hier geholpen heeft!


Heel fijn dat die module nu zo'n goed resultaat geeft! Dank voor de update.