Kortgeleden ben ik voorzien van een Revox ontvanger. Het gevolg is dat ik in Amersfoort enkele zenders niet meer kan ontvangen (waaronder Veronica).
Probleem is dat vooral 's-avonds het ontvangstsignaal duidelijk veel minder wordt. Wanneer ik dan overschakel naar de T1 ontvanger van de TV heb ik wel beeld met enkele storingspixels.
Beantwoord
Slechte ontvangstkwaliteit
Beste antwoord door Noordzee
Mag ik ook een poging wagen?
In Amersfoort staat een sterke zendantenne, dus ontvangst zou eigenlijk geen probleem mogen zijn. Wel is het zo dat het beste een buitenantenne kan gebruiken. Heb je al een buitenantenne? Verder is het handig om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen.
Het lijkt erop dat 's-avonds een stoorzender actief wordt bij jou in de buurt, mogelijk een lamp of een router. Wat dan mogelijk wil helpen is een betere antennekabel. Gebruik je al een kabel van 7mm? Of heb je zo'n heel dun kabeltje?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.