Skip to main content

Hallo, ik heb al een aantal dagen last van strepen, blokken en balken op de betaalde zenders, niet op de vrije zenders, zowel in de huiskamer als in de slaapkamer. Bij alle bij ontvangers staan de antennes op 100% ontvangst.

Ik heb van alles geprobeerd, fabrieksinstellingen gedaan en opnieuw laten zoeken maar geen resultaat, er is niet te kijken zo.  Ik weet nu niet meer wat er aan te doen is.

Met vriendelijke groeten,

F.H.Kuijer

 

De eerdere storing bij jullie in de regio had ik nu niet meegekregen omdat ik toen op vakantie was. Maar in het algemeen gesteld is etherontvangst gevoelig voor extreme weersomstandigheden. 
 

Dat de NPO-zenders daar bij jullie minder last van hebben komt door het hogere zendvermogen vanuit de zendmast Loon op Zand. De NPO-zenders worden uitgezonden met 20kW, de andere zenders met 15 kW. De redelijke goede ontvangst van de mux van Discovery kan ik niet verklaren. 


Hier blijft het ‘Bouquet” met Discovery/ een/Canvas/Veronica zonder storing net als het NPO ‘Bouquet’ . Kun je dat bevestigen @Josjen @Maja_ 

Ik heb ook storingen op de commerciële zenders behalve op het Discovery en NPO bouquet. Ook regio Brabant. Zit tussen Tilburg en Eindhoven in en 1 ontvanger kijkt naar Eindhoven, de ander naar Tilburg. Beide met dezelfde storingen.


@Noordzee : Dank voor de info van de locatie mast. Nu weet ik helemaal zeker dat ik de antenne goed heb staan (en dat is makkelijk, want die toren staat hemelsbreed 2km bij mij vandaan). Dus dat signaal zou voor alle streams (dus ook 15KW - dank voor die info) mijn box in moeten blazen.
Goed te weten. 

Overigens nu (20220722 06:17) transportstream 2,3 en 5 geen storing (meer). 
De 1 en 4 waren nog goed. 

Groet, Jos, Tilburg
 


Nu (9:00 uur) lijkt de storing inderdaad verdwenen te zijn...


Beste mensen,

Voor iedereen die, net zoals, ik nu wel eens meer wil weten over bouquetten, transportsignalen, signaalsterktes in KW, frequenties (handig om ZELF je instelling te bepalen als je dat zou moeten) en de juiste richting van je antenne  (lees: locatie van de zendmast in je buurt):

https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html


Daar heb ik alles bij elkaar kunnen vinden wat ik zocht - voor de beeldvorming. 

 

Groet, Jos, Tilburg. 


@marzo zou jij me kunnen vertellen in welke regio jullie zitten? 

@Josjen en @waltervl beide regio Tilburg en ik ben benieuwd of jullie daar ook in de buurt zijn?


@marzo zou jij me kunnen vertellen in welke regio jullie zitten? 

@Josjen en @waltervl beide regio Tilburg en ik ben benieuwd of jullie daar ook in de buurt zijn?

Ik ben daar inderdaad, ik gebruik Digitenne thuis.


regio Doetinchem @Maja_ 


Hmm, dat ligt niet echt in de buurt dus. Dan houden we het er maar op dat bouquet 2, 3 en 5 op meerdere locaties gelijktijdig milde tot ernstige verstoringen hebben gegeven de afgelopen dagen, en dat dit sinds de landelijke storing halverwege juni een aantal keer vaker voor is gekomen. Ik geef 'm nu op deze manier door aan de technische dienst en hoop dat ze er een verklaring en oplossing voor hebben!


@Maja_  dank je , ik hoop dat je ons op de hoogte zal houden van eventuele oorzaken