Skip to main content

Ik probeer al langere tijd de Klantenservice te bellen om een omruil van ontvanger naar insteekkaart aan te vragen, maar ik krijg steeds hetzelfde te horen: Het is erg druk, probeer uw vraag via de website op te lossen of ga naar de winkel, de verbinding wordt nu verbroken! Nu net om 21:45 weer dezelfde tekst.! Is er nog een andere manier om de omruil aan te vragen? Waarom kan dit !@$%^&* niet via de website/app!

Hallo @Smaug ,

Om 21.45 lukt het ook niet, 0800-0402 is voor het omruilen op doordeweekse dagen open van 8.00 tot 20.00, op zaterdag tot 17.00.

Mijn advies : Probeer het meteen om 8.00, dan is het nog niet zo druk.

Spreek in : Omruil Digitenne 


Waarom krijg ik dan wel die tekst dat het druk is, waarom zeggen ze niet gewoon dat ze gesloten zijn?


Tsjaa, daar heb ik ook geen antwoord op. Laat je nog even weten of het zo om 8.00 wel is gelukt? 


Hallo @Smaug ,

Om 21.45 lukt het ook niet, 0800-0402 is voor het omruilen op doordeweekse dagen open van 8.00 tot 20.00, op zaterdag tot 17.00.

Mijn advies : Probeer het meteen om 8.00, dan is het nog niet zo druk.

Spreek in : Omruil Digitenne 

@Smaug 

Is de omruil nog gelukt via 0800-0402? 


Ik heb het afgelopen vrijdag om half 10 en half 12 geprobeerd, beide keren meer dan 5 minuten wachttijd. Ik heb wel wat beters te doen dan urenlang aan de telefoon te hangen voor een klantenservice, zo ook om 8 uur 's morgens. Als je ingesproken hebt wat je wilt krijg je eerst een paar domme, niet terzake doende vragen waar je ja of nee op moet antwoorden, en dan kom je in een wachtrij. Nogmaals. WAAROM kun je die omruil niet online regelen? Wat is daar zo moeilijk aan?

 


@Smaug 

Een moderator gaat de omruil voor jou in gang zetten. Kan wel enige dagen duren. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Ik heb de gevraagde gegevens in het forum profiel gezet. Het Digitenne abonnement staat op naam van een huisgenoot, maar die heeft geen KPN-ID, vandaar dat ik altijd de vragen stel op dit forum. Ik wacht al zo lang op de omruil, een paar dagen maakt nu niet meer uit. Ik zie het pakje wel verschijnen.


Hallo @Smaug, in het geval dat het niet om je eigen abonnement gaat, mag ik de wijziging helaas niet doorvoeren via het forum. Je huisgenoot moet dan echt even zelf bellen óf een KPN ID aanmaken en de vraag op het forum stellen. 


En waarom ben ik niet verbaasd over dit antwoord? (omdat ik KPN al wat langer ken dan vandaag?). Thanks for nothing, zeggen in ze Amerika. 


Ik kan door het scherm niet zien of jij met toestemming van je huisgenoot een wijziging doorvoert, @Smaug. Ter bescherming van de contractant, zijn we hier heel strikt in. Ik kan me niet voorstellen dat je dit verbaast. 


Ik heb een aantal jaren geleden ook al eens een omruil van een defecte ontvanger geregeld via dit forum, dus ik snap niet waarom het nu niet kan. 


De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik heb mijn huisgenoot net laten bellen, hij kreeg meteen iemand aan de lijn en de omruil is geregeld. Wel raar hoor, ze zeggen nog steeds ‘de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent’, en je krijgt toch gelijk iemand aan de lijn. Nou ja, vooruit maar, we zijn eindelijk geholpen.


Fijn om dit te lezen! 


We hebben net een bevestiging gekregen voor het leveren van een EXTRA Basis insteekkaart à 5 euro per maand, er word niet gesproken over een omwisseling. Er is ook een nieuw jaarcontract ingegaan. Dit alles wel op het bestaande klantnummer. Gaat dit wel goed?


@Marcia_ Zie boven. Of moeten we soms zelf, als de insteekkaart goed werkt, de basis ontvanger via Mijn KPN opzeggen en terugsturen? En waarom is er een nieuw jaarcontract ingegaan? Bij XS4All deden ze dit ook als je een nieuwer type router wilde hebben terwijl de oude niet defect was. Is dit soms zoiets?


Nee dit lijkt me inderdaad niet goed. Ik zie dat de collega ‘omwisselen’ genoteerd heeft, maar hij heeft inderdaad alleen een extra insteekkaart toegevoegd. Advies is om toch nog eens te bellen en de bestelling te annuleren, anders wordt er straks 5 euro per maand extra betaald. Deze mogelijkheid heb ik zelf niet. Ik maak een notitie, zodat het hopelijk duidelijk is voor de collega wat er moet gebeuren. Mijn excuses voor het ongemak! 


@Marcia_ De insteekkaart wordt vanmiddag al bezorgd, dus annuleren gaat niet meer. Ik kijk eerst wel of die het doet, want de TV, van minder dan 2 jaar oud, staat niet in de lijst met geteste tv's. Als ik nu op Mijn KPN kijk kan ik het aantal aangesloten tv's verlagen van 2 naar 1, en dan moet ik het CAS-nummer aangeven van het apparaat dat ik op wil zeggen. Dus dan kan ik toch gewoon het CAS-nummer van de ontvanger opgeven en deze opsturen, dan wordt het abonnement toch wel gecorrigeerd, of werkt dat zo niet?


Wat is het merk en type van die TV? Dan check ik 't even voor je via internet. Als ie DVB-T2 HEVC aankan zal de module ook werken. HEVC is belangrijk.

P.S. ik heb het kastje ook “vervangen” door de module, maar het handige van het kastje is dat het ook werkt op niet geschikte tv's. Enige voorwaarde, tegenwoordig, is een HDMI aansluiting. Kastje er dus bijgehouden. Hier hebben kennissen er al 2 x plezier van gehad. Aan hen uitgeleend omdat zij storing hadden.

Heb je alleen Digitenne? Dat is best een dure manier van tv kijken. De duurste als je aanbod en mogelijkheden bekijkt.


Ik heb een LG 43 UP78006 van mei 2021, deze staat niet in het overzicht op de KPN website, dat gaat maar tot UP75. Het is een UHD TV met DVB-T2 tuner. https://tweakers.net/pricewatch/1701614/lg-43up78006lb-zwart/specificaties/

De voordelen van een insteekkaart vind ik: Een afstandbediening minder; We hebben er nu drie: TV, Digitennekastje en Home Cinema-set voor het geluid. Opnemen van programma’s kan alleen van de antenne-ingang, niet van de HDMI, dus dat kan dan nu ook weer, en weer een electrisch apparaat minder, dus lager stroomverbruik. Nadelen: Ik gebruikte het klokje als de TV uitstond vaak om op te kijken, en je kan niet meer meteen zien welke zender er op staat. Ook hebben we altijd problemen met het terugschakelen van Mediaplayer of app (Amazon etc) naar Digitenne. We moeten dan altijd weer handmatig de bron instellen. Ik hoop dat dit ook verdwenen is bij gebruik van de insteekkaart.

 

Vanwege diverse praktische bezwaren hebben we liever geen TV via internet. We zijn als 17 jaar dik tevreden met Digitenne. We hebben nagenoeg nooit storingen (héél af en toe eens bij zwaar onweer, meer niet), en het zenderaanbod is voor ons ook meer dan voldoende.


Bij de 43 inch modellen kom ik zelfs helemaal de letters UP niet tegen op de digitenne pagina van kpn.

Bij Tweakers staat alleen DVB-T2 en niet DVB-T2 HEVC. Die aanvulling HEVC is essentieel.

Heb je 't module setje al binnen?

Nadelen: Ik gebruikte het klokje als de TV uitstond vaak om op te kijken

Euh, de digitenne tuner heeft sowieso geen klokje. (???)
Ik heb al sinds jaar en dag een DCF77 klok bij de tv. 24/7/365 de juiste tijd.


Nee, nog niet, in de app staat na 15.00, maar ik heb de laatste melding ‘bezorger onderweg’ met preciezer tijdslot nog niet gehad. De bezorger komt trouwens tegenwoordig meestal ‘s avonds

DVB-T2 is altijd HEVC, dus dat moet geen probleem zijn. Hier op het forum hadden ze het er over dat de firmware van de CI+module de allernieuwste moet zijn, en dat kan ik nergens vinden of dat zo is bij deze TV. Ik zie wel, als hij het niet doet gaat hij gewoon terug.


De module is een brievenbus pakketje.

Ik durf niet te garanderen dat het werkt. Zelfs de site van LG zelf geeft geen HEVC aanduiding. Of de eerder gebruikte aanduiding H.264. Het is wel een UHD televisie dus zou je HEVC wel verwachten….

Wat is het praktische bezwaar tegen tv via internet? Ik heb al sinds 2011 tv van kpn, via internet dus. Verder heb je in die LG smart tv ook de app voor interactieve tv van kpn als mogelijkheid. Dus als je op die plek een goede wifi ontvangst hebt….

Via internet is opnemen ook geen punt.

Met de CI+ module kun je nog steeds niet aan 1 zender kijken terwijl je de andere opneemt (met SSD of HDD aan de tv). Want de tv heeft maar 1 tuner.

Wil je geen tv van kpn dan is bv NLziet (ook die app zit in je tv) prima.

DVB-T2 is niet altijd HEVC.

Je hebt ook nog steeds tv's met de oude norm H.264. Maar dat werkt niet met het huidige Digitenne.


Ja, dat dacht ik ook al, er staat dat het pakje maar 5 cm dik is. Als de bezorger onderweg is zal er wel staan dat het door de brievenbus kan.

Opnemen van TV-programma's gaat voornamelijk om opnemen als we niet thuis zijn cq in de nacht.

 

Zoals ik al zei, we zijn tevreden met Digitenne, we zitten niet te wachten op 60 zenders waar ook niks op is.

 

(Terzijde. Ik heb 17 jaar geleden als KPN-er meegedaan aan de eerste gebruikersproeven met internet-tv, als ik daar nog aan terugdenk zeg ik: geef mijn portie maar aan fikkie, ik snap best dat er sindsdien veel verbeterd is, maar ik heb er nog steeds een aversie tegen).

 

 


De TV ondersteunt sowieso de Digitenne-zenders met  DVB-T2/HEVC. Dat ben ik in recensies al tegengekomen. 
 

De enige spelbreker zou nog het CI+-slot kunnen zijn, maar dat verwacht ik niet als oudere modellen van LG al op de lijst van KPN staan. 
 

Bij mij werkt het Ci+-module naar volle tevredenheid. (en ik heb ook geen behoefte aan KPN TV via internet.) 


En @Smaug ,

Werkt het CI+-module?