Skip to main content

Ik probeer al langere tijd de Klantenservice te bellen om een omruil van ontvanger naar insteekkaart aan te vragen, maar ik krijg steeds hetzelfde te horen: Het is erg druk, probeer uw vraag via de website op te lossen of ga naar de winkel, de verbinding wordt nu verbroken! Nu net om 21:45 weer dezelfde tekst.! Is er nog een andere manier om de omruil aan te vragen? Waarom kan dit !@$%^&* niet via de website/app!

@Noordzee Nee, de module wordt niet herkend door de TV. Als ik in het TV menu naar kanaal-instellingen ga blijft het CI module-menu grijs. Het maakt niet uit of ik de module met de KPN sticker naar voren of naar achteren in de gleuf schuif. De TV tuner werkt goed, Nederland 1,2,3 en de regionale omroep waren wel te bekijken, maar bij de andere zenders krijg ik alleen ‘geen CI-module’ in beeld. Helaas, want het bedienen van de TV ging wel makkelijker. Kan ik de module zo terugsturen, of moet ik dat eerst melden bij de Klantenservice?


Wat vervelend. Toch maar eerst weer melden bij de klantenservice.  De bestelling van het CI+_module laten annuleren. 


Ja, zoals gezegd, wel jammer, ik vond de bediening van de TV een stuk makkelijker zonder dat losse kastje. Wel raar dat een ouder model van LG het wel doet. Nou is het geen hele dure TV, ik vermoed dat ze dus een ouder moederbord, of hoe je noem je dat bij een TV, in een nieuw frame met een nieuwer model beeldscherm hebben gezet. Nou ja, goede leer voor anderen. Als de TV niet in de lijst met geteste modellen staat, geen insteekkaart nemen.


De reden is dat het CI+-slot niet de versie 1.4 ondersteunt. 


Ja klopt, dat had ik hier al eens gelezen op het forum. Ik heb toen op de website van LG in de specificaties van de TV gezocht, maar daar staat bijv. wel een uitgebreid overzicht van welke bestandstypes en codecs de Mediaplayer ondersteund, maar verder alleen dat de TV een slot heeft voor een CI+ module, meer niet.. Ik heb de Klantenservice gebeld en kreeg net de bevestiging dat de module weer afgeboekt is. Ik ga deze terugsturen en dan is de zaak afgesloten.


Je zou n.m.m. wel NPO 1, 2 en 3 en de regionale zenders (2) moeten krijgen.

Heb je de module nog wel een halve slag gedraaid? Hij past op 2 manieren maar doet het maar op 1.


Ja op allebei.


Je zou n.m.m. wel NPO 1, 2 en 3 en de regionale zenders (2) moeten krijgen.

 

Zie deze reactie : 

@Noordzee. Het maakt niet uit of ik de module met de KPN sticker naar voren of naar achteren in de gleuf schuif. De TV tuner werkt goed, Nederland 1,2,3 en de regionale omroep waren wel te bekijken, maar bij de andere zenders krijg ik alleen ‘geen CI-module’ in beeld. 

 

 


Dan staat dat model dus terecht hier niet vermeld.


Precies, maar het blijft gek voor een tv uit 2021. Ik heb hem in juni 2021 gekocht, en ik heb nog gekeken of het geen opruimingsmodel was, maar hij was pas sinds mei 2021 in Nederland te koop. Als je googelt op CI+ v1.4 kom je berichten tegen dat deze standaard al sinds 2011 bestaat. Het grootste verschil met v1.3 schijnt te zijn dat v1.4 twee streams ondersteund. Mischien is v1.4 dus wel duurder, en bouwen ze in budgetmodellen (het is geen dure tv) dus nog versie v1.3 in, net zoals er in de meeste laptops behalve USB-3 ook nog steeds USB-2 aansluitingen zitten,. Nu ik er over nadenk waren er twee modellen die op het eerste gezicht precies hetzelfde waren, maar wel met verschillende typenummers en prijzen. Ik vermoed dat in de duurdere dus wel ondersteuning voor v1.4 zit.


Klopt, op Sat4All is er heel veel over geschreven. 

Maar ook elders is info te vinden. 

Met een CI+ 1.4 kun je beter een programma opnemen. 

 

Met de versie 1.4 is het eindelijk mogelijk om een programma te bekijken én tegelijkertijd een programma op te nemen op een harde schijf. En dit zonder extra CI+ sleuf. Met de versie 1.4 moet het dus mogelijk worden om twee zenders tegelijk te decoderen. Met een harde schijf kun je het dus gelijk opnemen.

https://gezindheid.nl/het-verschil-tussen-ci-1-3-en-ci-1-4/


Maar ook elders is info te vinden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B
https://nl.wikipedia.org/wiki/Common_Interface
https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Interface#CI+_v1.4

Met name dit :
https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B#Beperkingen_van_CI+
Is "interessant"  :-/


Ik heb dus afgelopen dinsdag gebeld om de insteekkaart weer af te zeggen, en kreeg later op de dag een melding van Mijn KPN dat de kaart weer was afgeboekt. Ik zou ook nog een instruktie krijgen om de kaart weer terug te sturen, maar die heb ik tot op heden nog niet gekregen. Komt dat nog of is dat vergeten? Retour afzender doe ik niet, want dan moet ik het zelf betalen.


Als het goed is, zou er bij het eerste pakket een retoursticker moeten zitten. Is dat niet het geval? Je kunt 'm anders gewoon retourneren naar: 

Retouradres
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn


Nee, ik  heb een doos met de insteekkaart, korte handleiding, antenne en bevestigingsmateriaal, maar een retoursticker zit er niet bij. De adressticker zat op de doos van het produkt zelf, er was geen verzenddoos. Bedankt voor het adres.


En natuurlijk kreeg ik gisteren, nog geen uur nadat ik de complete doos naar het Pakketpunt had gebracht, een brief van KPN met een retoursticker, en een envelopje OM ALLEEN DE INSTEEKKAART TERUG TE STUREN. Waarom hoeven ze de antenne niet, die kost toch ook geld?


Goede vraag, Smaug. Ik heb er alleen geen antwoord op 😐


En natuurlijk kreeg ik gisteren, nog geen uur nadat ik de complete doos naar het Pakketpunt had gebracht, een brief van KPN met een retoursticker, en een envelopje OM ALLEEN DE INSTEEKKAART TERUG TE STUREN. Waarom hoeven ze de antenne niet, die kost toch ook geld?

Ja, dat verbaast mij ook al jaren. 

Maar voor jou kan het handig zijn. Want je kunt de antenne (en power-inserter?) nog gebruiken om de NPO-zenders en de regionale zenders mee te ontvangen.