Skip to main content

Mjn Rebox is sinds kort omgeruild wegens defect display, en ipv daarvan kreeg ik een ZXV 7200, en had in het begin nogal eens last van haperend beeld. Het beeld viel weg, maar het geluid ging door. Soms komt er ook een tekst in beeld met 'geen Digitenne signaal'. Ik heb een Funke buitenantenne en had met de Rebox nooit zulke problemen, en normaal altijd 100% signaal. Nu komt het op de meeste zenders niet mee voor, behalve op ESPN1. Hier hapert het beeld eigenlijk constant, en krijg ik ook steeds die melding 'geen Digitenne signaal'. Hebben meer mensen hier last van, ie ligt het aan de zender of aan Digitenne, of ligt het aan de ontvanger?

Ik kan me inderdaad herinneren dat ze toen zeiden dat er een zender in Roosendaal bij zou komen, maar of dat dus ooit geholpen heeft weet ik niet, want ik ben 14 jaar geleden weg gegaan en heb die collega daarna nooit meer gesproken. Ze woonde dus in dat lichtere groene gebied onder Breda, waar het nu dus met een buitenanntenne zou moeten werken. Ik weet nog goed dat ze zo gehoopt had dat Digitenne zou werken, want waar zij woonde was geen kabeltv en met de analoge zendertv had ze ook altijd ontvangstproblemen. We grapten wel eens: moet je maar niet zo ver van de bewoonde wereld gaan wonen. Ze zal ondertussen wel Internet-TV hebben (als ze tenminste niet te ver van een centrale woont en hele lage internetsnelheid heeft).

Ik had tot de overgang naar DVB-T2 ook een TV met Digitenne in mijn slaapkamer op de bovenverdieping, en daar had ik met een binnen-antenne wel goede ontvangst. Dat die ca. 5 meter hoogteverschil al zo veel uitmaakt. Ik had indertijd allemaal gekochte ontvangers, en wilde niet extra betalen voor een tweede huur-ontvanger voor DVB-T2, dus sindsdien heb ik geen TV meer in mijn slaapkamer.


Je zou nu een goedkoop DVT2-ontvangertje kunnen neerzetten in jouw slaapkamer. Die kosten ongeveer 40 euro en dan heb je in ieder geval de NPO-zenders en twee regionale omroepen. 

 


Ja, heb ik al eens naar gekeken, maar ik kijk veel naar sport op Eurosport en de Vlaamse TV, (en nu dus ESPN) en die heb je dan niet. Op de NPO-zenders kijk ik alleen naar een paar kenniskwissen en sport, als het er is. En dan kijk ik liever in de woonkamer.


@Bram_, @Noordzee, en @PeterG, bedankt voor het toezenden van de nieuwe antenne en alle tips. Ik gebruik de antenne nu een week en heb geen ontvangstproblemen meer. Ook bij het schakelprogramma van ESPN op vrijdagavond gaat het nu goed. Bij de andere antenne haperde het beeld steeds als ze overschakelden naar een andere wedstrijd, nu is dat niet meer. Ik dacht dat dit aan de zender lag maar het bleek dus ook aan de antenne te liggen.

 

Ik heb de antenne op dezelfde plek aan de schutting gemonteerd, anders moest ik de kabel weer losmaken en opnieuw bevestigen, en dat is geen karweitje voor de winter.. Er staat een nieuwe erfafscheiding in de planning, als die geplaatst wordt ga ik de antenne wel onder de dakgoot of andere beschutte plek monteren.

 

Â