Skip to main content

Ik heb ivm verbouwing mijn tv naar de andere kant van de woonkamer verplaatst. Nu wilde ik zonder gedoe met kabels overstappen van interactieve tv naar digitenne (geen kabels meer) maar van 65 zenders naar 28 is wel ffkes een groot verschil. Ik wil mijn aantal zenders terug. Hoe gaat dat en welke kosten zijn hieraan verbonden want volgens mij gaat met factureren ook iets fout. Digitenne kost onder de 20 euro maar er is een bedrag van bijna 60 euro afgeboekt. Krijg ik dat terug 

Tsjaa, 

Digitenne heeft maximaal 34 zenders. En dus zeker geen 65. Voor mij is dat geen enkel probleem, want de zenders die niet via Digitenne worden doorgegeven vind ik niet zo belangrijk. 

Maar anders zul je toch weer terug moeten naar Interactieve TV. En dat gaat het beste bekabeld. Kan ook wel via een app op je TV of Tablet, maar dat werkt toch minder prettig. En dan heb je ook niet alle zenders. Wil je dat toch? Regel dat dan via Mijn KPN of bel met 0800-0402.

Wat betreft de kosten voor Digitenne. Het kan zijn dat er over een langere periode is gefactureerd. En mogelijk eenmalige aansluitkosten.  

 


Hallo @Maria Mercedes, welkom. 

Aansluitend op @Noordzee: Ik begrijp dat jij nu geen internet abonnement hebt? Dan is Digitenne inderdaad goedkoper. Voor ITV heb je ook een internet abonnement nodig, daar gaan de kosten dus van omhoog. Als het goed is, kan jij jouw Digitenne abonnement wel omzetten nar een internet abonnement + ITV. Daar gaan de kosten wel van omhoog. Ik denk dat je op de eerste factuur aansluit kosten en/of een dubbele abonnementsperiode hebt betaald. Je betaald bij KPN namelijk altijd vooruit, hierdoor kan de eerste factuur wat hoger uitvallen. 

Zoals eerder al genoemd, moet KPN ITV altijd bekabeld. Wel zijn er opties om minder kabels te trekken, zo kan je bijvoorbeeld gebruik maken van een Draadloze Verbindingsset (DVS). Nadeel is, dat de kwaliteit dan minder gewaarborgd kan worden. 

Tsjaa, 

Digitenne heeft maximaal 34 zenders. En dus zeker geen 65. Voor mij is dat geen enkel probleem, want de zenders die niet via Digitenne worden doorgegeven vind ik niet zo belangrijk. 

Maar anders zul je toch weer terug moeten naar Interactieve TV. En dat gaat het beste bekabeld. Kan ook wel via een app op je TV of Tablet, maar dat werkt toch minder prettig. En dan heb je ook niet alle zenders. Wil je dat toch? Regel dat dan via Mijn KPN of bel met 0800-0402.

Wat betreft de kosten voor Digitenne. Het kan zijn dat er over een langere periode is gefactureerd. En mogelijk eenmalige aansluitkosten.  

 


Tsjaa, 

Digitenne heeft maximaal 34 zenders. En dus zeker geen 65. Voor mij is dat geen enkel probleem, want de zenders die niet via Digitenne worden doorgegeven vind ik niet zo belangrijk. 

Maar anders zul je toch weer terug moeten naar Interactieve TV. En dat gaat het beste bekabeld. Kan ook wel via een app op je TV of Tablet, maar dat werkt toch minder prettig. En dan heb je ook niet alle zenders. Wil je dat toch? Regel dat dan via Mijn KPN of bel met 0800-0402.

Wat betreft de kosten voor Digitenne. Het kan zijn dat er over een langere periode is gefactureerd. En mogelijk eenmalige aansluitkosten.  

 

@Maria Mercedes 

Is het zo duidelijk? 

Probeer anders nog even opnieuw zenders te zoeken, dan kom je uit op 35 zenders en dat zijn er toch weer zeven meer. 

Hoe dan ? 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plaats.

2/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter in het menu. 

 

Laat je even weten of het gelukt is?Â