Mijn moeder is al jarenlang trouwe klant bij KPN. Ze heeft een alles in 1 instap abonnement met daarbij een aantal gratis producten die ook maandelijks op de factuur staan onder het kopje "gratis producten"; "Digitenne abonnement" en "Digitenne ontvanger". Mijn moeder heeft ook een aparte overeenkomst van KPN voor het digitenne abonnement waaruit blijkt dat 1 digitenne-ontvanger gratis inbegrepen is.
Nu echter is mijn moeder verplicht de digitenne ontvanger om te ruilen ivm wijziging van het signaal. Bij het invoeren van het omruilverzoek blijkt ineens dat mijn moeder na verplichte omruil ineens maandelijks 5 euro moet gaan betalen voor de ontvanger.
Contact met KPN helpdesk en klachtenlijn levert niets op; krijg steeds te horen dat het een zogenaamde koopontvanger betreft en dat het niet anders kan dan dat er nu betaald moet gaan worden. Het feit dat mijn moeder een aparte digitenne overeenkomst heeft en maandelijks op haar KPN factuur zwart op wit te zien krijgt dat een digitenne ontvanger als gratis product onderdeel uitmaakt van haar overeenkomst, wordt compleet genegeerd. Het heeft er nu alle schijn van dat KPN hier een verkapte prijsverhoging doorvoert; dat kan toch niet de bedoeling zijn???
Hoe kan mijn moeder een omwisselafspraak maken voor de digitenne ontvanger, zonder dat dit resulteert in een overduidelijk onterechte prijsverhoging van 5 euro extra per maand???
Beantwoord
Verkapte prijsverhoging Digitenne
Beste antwoord door Nadia
Hay Christiaan, fijn dat je nog even de gegevens hebt aangevuld. Ik zie dat je moeder een Alles-in-1 Instap met een interactieve tv-ontvanger (gratis) + een Digitenne tuner afneemt . De tuner is inderdaad na omruil voor 5,- p/mnd. Het abonnement heeft slechts 1 gratis ontvanger (iTV of Digitenne). Ik wilde het voor de zekerheid nakijken, bijvoorbeeld als je moeder een Alles-in-1 Standaard zou afnemen heb je 2 gratis ontvangers (iTV en/of Digitenne) in het pakket. Met een A-in-1 Standaard had de Digitenne tuner wel gratis moeten zijn. Maar dat is hier niet het geval.
Alle KPN-diensten staan voor het overzicht op de factuur. Zo ook de 'Gratis producten'. Ik zie in het systeem staan dat de Digitenne een kooptuner betreft. Mocht het echt zo zijn dat de tuner destijds niet is gekocht, dan is het een administratieve 'fout in uwer voordeel' geweest. Ze heeft dan een aantal jaren een product afgenomen waarvoor eigenlijk huur in rekening moest worden gebracht ;)
Ik hoop dat moeders veel kijkplezier beleeft aan de nieuwe HD-kwaliteit Digitenne. Mocht je nog een vraag hebben, je kunt het hier altijd kwijt!
Bekijk origineelAlle KPN-diensten staan voor het overzicht op de factuur. Zo ook de 'Gratis producten'. Ik zie in het systeem staan dat de Digitenne een kooptuner betreft. Mocht het echt zo zijn dat de tuner destijds niet is gekocht, dan is het een administratieve 'fout in uwer voordeel' geweest. Ze heeft dan een aantal jaren een product afgenomen waarvoor eigenlijk huur in rekening moest worden gebracht ;)
Ik hoop dat moeders veel kijkplezier beleeft aan de nieuwe HD-kwaliteit Digitenne. Mocht je nog een vraag hebben, je kunt het hier altijd kwijt!
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.