Skip to main content

Goedendag,

De afstandsbediening van mijn Digitenne ontvanger werkt niet meer. Alle door KPN en in het forum gesuggereerde opties voor herstel al geprobeerd. Heb het idee dat de veelgebruikte toetsen lam zijn.
 

Graag ontvang ik een vervangend exemplaar, waarvoor dank! 
 

met vriendelijke groet

William 

Hoi @BoxmanW ,

Dat kun je hier regelen: 

 https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-afstandsbediening-omwisselen.htm

Mocht dat onverhoopt niet lukken, vul dan je profiel in zodat een moderator een nieuwe afstandsbediening kan toezenden. 


Goedemorgen @martijn197108,

 

Bedankt voor je reactie. Zojuist geprobeerd een vervangende afstandsbediening aan te vragen. Daar krijg ik de melding dat mijn Digitenne abonnement een los abonnement is en nog niet gekoppeld aan mijn KPN ID. Als ik dat vervolgens wil koppelen, krijg ik een foutmelding: 

 

‘step STEP_ACCOUNT_INFO does not exist please check the component List or step passed’ 

 

Enig idee hoe verder? 
 

met vriendelijke groet,

 William 
 

 


Goedemorgen @BoxmanW ,

Dan kan een moderator de afstandsbediening toezenden:

 

Mocht dat onverhoopt niet lukken, vul dan je profiel in zodat een moderator een nieuwe afstandsbediening kan toezenden. 

 

Een moderator reageert binnen enkele dagen.


Beste @martijn197108 ,

Bedankt, ik heb mijn profiel voor zover mogelijk en bij mij bekend ingevuld en opgeslagen.
 

Hoef ik nu verder niets meer te doen? Een moderator ziet dit en komt bij mij terug? 
 

met vriendelijke groet,

 William 


Je hoeft inderdaad niks meer te doen, een moderator reageert vanzelf.


Oké, dank @martijn197108


Hoi @BoxmanW. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw afstandsbediening defect is. Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. 😊


Goedemiddag @Vikash ,

 

dank voor je reactie en service! 
 

met vriendelijke groet,

 

William Boxman 


@BoxmanW Graag gedaan!😊


Goedemiddag @Vikash ,

De vervangende afstandsbediening intussen ontvangen. Dank nogmaals! 
 

nog even een vraag: in eerste instantie werkte de nieuwe afstandsbediening meteen zonder verder instellen. Maar nu werkt alleen de knop voor het verwisselen van zender nog maar. Waarschijnlijk moet ik de afstandsbediening opnieuw koppelen met de ontvanger oid. 
 

kun jij daarmee helpen? 
 

dank weer!

 

met vriendelijke groet,

 

 William 


Dat is vreemd. Deze afstandsbediening hoeft namelijk niet gekoppeld te worden aan jouw Digitenne ontvanger. Heb je de ontvanger al eens gereset?


Bedankt voor je snelle reactie. Even voor de zekerheid: hoe reder ik de ontvanger? 


Hoi @BoxmanW ,

Een reset gaat als volgt:

ZXV7200 ontvanger: Druk 5 seconden op de menu-knop op het display van de tv-ontvanger. Laat deze dan los en druk dan meteen op de OK] knop.

RBX2800 ontvanger: Druk 5 seconden de menu-knop en de OK] knop tegelijk in. Ook hier op de ontvanger zelf en dus niet op de afstandsbediening!


Dank, @martijn197108 !