Skip to main content
Ik wilde iets nagaan m.b.t. mijn Digitenne. Na de aankondiging dat via de chat is in contact met de beste medewerkers zou komen, wordt ik verbonden met een chatrobot. Kennelijk behoort deze tot de beste medewerkers.... Dan blijkt dat ik bij mijn 2e zin al niet meer verder kan typen, waarschijnlijk vanwege de beperkte hoeveelheid data die deze chatrobot aankan. KPN blijft maar bewijzen hoe verschrikkelijk slecht ze zijn in klantgerichtheid.



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

sinds ik het nieuwe HDMI kastje heb zit ik met storingen. Uren met KPN gebeld en niemand kan me helpen.

En als ik zeg dat ik naar ZIggo overstap geven ze me ook nog gelijk. Niet te geloven, dus ga ik naar Tiggo
bedoel Ziggo
Wat een vervelend verhaal. Gelukkig heb je dit forum gevonden. Hier wordt je goed geholpen. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur en lossen je probleem ook echt op. Nog even geduld, het komt goed.
@chatchat : Graag even je profiel vullen, dan kan je beter geholpen worden.



@chatchat @muziekpaul



Jullie geven hier niet aan wat het probleem is.



Even wat algemene tips voor het opstarten van de ontvanger.




  1. Zet de antenne zo hoog mogelijk, Bij voorkeur buiten, anders voor een raam.
  2. Zet de ontvanger aan, na het aansluiten van de kabels.
  3. Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe een software-update als de ontvanger daar om vraagt.
  5. Geef een opdracht tot uitgebreid zenders zoeken.
  6. Als je beeld krijgt, dan de ontvanger ongeveer een uur aan laten staan, zodat de abonnementsstatus op JA springt.

Heb jullie daarna nog problemen met de ontvanger?..., Laat maar horen!
Af en toe springt het signaal op 84 % dan weer geen signaal. Het beeld flikkert , ik kan er niks mee doen.

eveneens maakt de tv een geluid , alsof iets kapot gaat. Ik heb overigens een schotel op mijn tv aangesloten, hier heb ik geen probleem mee, natuurlijk alleen maar duitse zenders
krijg nu storing 106-0
Mijn vraag over Digitenne: ik kijk digitale tv via mijn ethernet-box. Ik heb ook een digitenne ontvanger, maar die werkt niet meer. Digitenne staat wel op mijn factuur, maar als gratis dienst. Wat als ik mijn ontvanger ga omruilen…
Ik wilde iets nagaan m.b.t. mijn Digitenne. Na de aankondiging dat via de chat is in contact met de beste medewerkers zou komen, wordt ik verbonden met een chatrobot. Kennelijk behoort deze tot de beste medewerkers.... Dan blijkt dat ik bij mijn 2e zin al niet meer verder kan typen, waarschijnlijk vanwege de beperkte hoeveelheid data die deze chatrobot aankan. KPN blijft maar bewijzen hoe verschrikkelijk slecht ze zijn in klantgerichtheid.Mijn vraag over Digitenne: ik kijk digitale tv via mijn ethernet-box. Ik heb ook een digitenne ontvanger, maar die werkt niet meer. Digitenne staat wel op mijn factuur, maar als gratis dienst. Wat als ik mijn ontvanger ga omruilen…

Hallo @chatchat We zijn best tevreden over onze chatbot, maar vanzelfsprekend hoor je kort na de introductievragen (om je probleem duidelijk te krijgen) wel bij een medewerker terecht te komen. Dat is bij jou -om wat voor reden dan ook- niet goed gegaan. Over het omwisselen van je Digitenne-ontvanger lees je alles in het grote Digitenne-topic. In het kort: als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger ga je huur voor de ontvanger betalen. We werken niet meer met de koopconstructie.



Af en toe springt het signaal op 84 % dan weer geen signaal. Het beeld flikkert , ik kan er niks mee doen.

eveneens maakt de tv een geluid , alsof iets kapot gaat. Ik heb overigens een schotel op mijn tv aangesloten, hier heb ik geen probleem mee, natuurlijk alleen maar duitse zenderskrijg nu storing 106-0


@muziekpaul Met betrekking tot je opmerking over de ontvangst geeft Noordzee de beste tip. Kun je me ook vertellen welk type antenne je hebt? Over de foutcode die je noemt. Welke zenders kun je wel en niet bekijken? Wil je ook het CAS-ID van je ontvanger vermelden in je Forum Profiel. Als er aan de hand is wat ik denk dat er aan de hand is kan ik dit waarschijnlijk vrij snel verhelpen.


Hallo @Bart_ , je verwijst naar het grote Digitenne-topic maar leidt naar "InSided control" die blijkt met username en password te worden afgeschermd...…

Maar op basis van wat jij zegt, concludeer ik: als ik mijn tuner inwissel dan ga ik voor Digitenne betalen. Een slimme omwisselingstruc die best wat duidelijker gecommuniceerd had mogen worden!
Hallo @Bart_ , je verwijst naar het grote Digitenne-topic maar leidt naar "InSided control" die blijkt met username en password te worden afgeschermd...…

Maar op basis van wat jij zegt, concludeer ik: als ik mijn tuner inwissel dan ga ik voor Digitenne betalen. Een slimme omwisselingstruc die best wat duidelijker gecommuniceerd had mogen worden!


Excuus! Ik heb de correcte link geplaatst. Je moet het topic nu kunnen lezen. Ik durf niet te zeggen wat op jouw situatie van toepassing is. Als je kooptuner hebt en je wilt Digitenne blijven gebruiken zoals je het nu doet, zul je inderdaad €5,- huur gaan betalen voor je ontvanger. Dat is overigens geen 'slimme truc': de constructie waarbij tuners gekocht konden worden is van jaren geleden en dat gaat simpelweg niet meer ondersteund worden. Hier is vrij uitvoerig over gecommuniceerd.



Ik wil met alle plezier kijken hoe het er voor jou uit gaat zien. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) En heb je inderdaad zo'n kooptuner?


Ik wilde iets nagaan m.b.t. mijn Digitenne. Na de aankondiging dat via de chat is in contact met de beste medewerkers zou komen, wordt ik verbonden met een chatrobot. Kennelijk behoort deze tot de beste medewerkers.... Dan blijkt dat ik bij mijn 2e zin al niet meer verder kan typen, waarschijnlijk vanwege de beperkte hoeveelheid data die deze chatrobot aankan. KPN blijft maar bewijzen hoe verschrikkelijk slecht ze zijn in klantgerichtheid.Mijn vraag over Digitenne: ik kijk digitale tv via mijn ethernet-box. Ik heb ook een digitenne ontvanger, maar die werkt niet meer. Digitenne staat wel op mijn factuur, maar als gratis dienst. Wat als ik mijn ontvanger ga omruilen…Hallo @chatchat We zijn best tevreden over onze chatbot, maar vanzelfsprekend hoor je kort na de introductievragen (om je probleem duidelijk te krijgen) wel bij een medewerker terecht te komen. Dat is bij jou -om wat voor reden dan ook- niet goed gegaan. Over het omwisselen van je Digitenne-ontvanger lees je alles in het grote Digitenne-topic. In het kort: als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger ga je huur voor de ontvanger betalen. We werken niet meer met de koopconstructie.





Af en toe springt het signaal op 84 % dan weer geen signaal. Het beeld flikkert , ik kan er niks mee doen.

eveneens maakt de tv een geluid , alsof iets kapot gaat. Ik heb overigens een schotel op mijn tv aangesloten, hier heb ik geen probleem mee, natuurlijk alleen maar duitse zenderskrijg nu storing 106-0
@muziekpaul Met betrekking tot je opmerking over de ontvangst geeft Noordzee de beste tip. Kun je me ook vertellen welk type antenne je hebt? Over de foutcode die je noemt. Welke zenders kun je wel en niet bekijken? Wil je ook het CAS-ID van je ontvanger vermelden in je Forum Profiel. Als er aan de hand is wat ik denk dat er aan de hand is kan ik dit waarschijnlijk vrij snel verhelpen.



Het is een Funke DSC 550
Ik krijg af en toe Nederland 1,2 en 3 Veronica en Belgische zenders
CAS - nummer (...)



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Beste @Bart_ , ik weet genoeg, bedankt
Hi Bart. Ik heb mijn HDMI kabel vervangen, hetzelfde probleem. Dus heb ik de startkabel gebruikt , stroom eraf , op werkinstellingen gezet, het signaal was en bleef 100 % . Dus 33 zenders en geen problemen meer. Het heeft wel lang geduurd maar dank dit forum is alles opgelost , hopelijk blijft het zo. Iedereen van harte bedankt voor de moeite die jullie gedaan hebben, 👍
Ik bedoel de scartkabel.
Fijn @muziekpaul dat het nu is opgelost. 👍🏽
En nog even even wat goed nieuws ter afsluiting.



Eind mei komt er nog een frequentiewissel in Zuid-Limburg. Hierdoor gaat de ontvangst verder verbeterd worden.
En nog even even wat goed nieuws ter afsluiting.



Eind mei komt er nog een frequentiewissel in Zuid-Limburg. Hierdoor gaat de ontvangst verder verbeterd worden.


Dus het is nog niet goed in Limburg? 😉
Jawel Dennis, de grote storing duurde destijds 1.5 dag.



Maar er wordt nu nog (gedeeltelijk) uitgezonden op hoge kanaalnummers boven kanaal 48. De komende frequentiewissel betreft een verhuizing naar lagere kanaalnummers. Daardoor wordt de ontvangst beter. Een sterker signaal en je hebt minder last van storingen.
Jawel Dennis, de grote storing duurde destijds 1.5 dag.



Maar er wordt nu nog (gedeeltelijk) uitgezonden op hoge kanaalnummers boven kanaal 48. De komende frequentiewissel betreft een verhuizing naar lagere kanaalnummers. Daardoor wordt de ontvangst beter. Een sterker signaal en je hebt minder last van storingen.


Oké, bedankt voor de info. Ik kan verder niks met Digitenne, want ik heb alleen interactieve tv. Maar wel handig om te weten, dan kan ik ook andere klanten helpen. 😉👍🏼
@chatchat



Vermoedelijk ga jij geen Digitenne aanschaffen voor 5 euro extra per maand. Maar wist je dat je met jouw huidige antenne wel gratis naar NPO 1/2/3 en een aantal regionale zenders kunt kijken?



Zo'n ontvanger kun je al kopen voor ongeveer 30 euro. Altijd makkelijk als tweede ontvanger. Of voor b.v. op de camping. Meer info nodig? Laat maar horen.....
@Noordzee

Bedankt voor de tip maar ik ga er voor het moment niets mee doen
Prima natuurlijk, maar gooi die antenne niet weg. Kan altijd later van pas komen.
En nog even even wat goed nieuws ter afsluiting.



Eind mei komt er nog een frequentiewissel in Zuid-Limburg. Hierdoor gaat de ontvangst verder verbeterd worden.




@muziekpaul



De frequentiewijziging is definitief vastgesteld op 4 juni 2019. Laat je hier even weten hoe de ontvangst dan is?

Reageer