Skip to main content
Ik wilde iets nagaan m.b.t. mijn Digitenne. Na de aankondiging dat via de chat is in contact met de beste medewerkers zou komen, wordt ik verbonden met een chatrobot. Kennelijk behoort deze tot de beste medewerkers.... Dan blijkt dat ik bij mijn 2e zin al niet meer verder kan typen, waarschijnlijk vanwege de beperkte hoeveelheid data die deze chatrobot aankan. KPN blijft maar bewijzen hoe verschrikkelijk slecht ze zijn in klantgerichtheid.



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik ben gewoon niet tevreden over KPN . Te weinig informatie over nieuwe zendmasten en frequenties, maanden lang bijna geen ontvangst. Zo ga je niet met klanten om. 11 Juni stap ik over naar Ziggo. Dan wordt je gebeld over hoe en waaron. Nou ja, als het kalf verdronken is dempt men de put
@muziekpaul



Wel jammer dat je niet even gewacht hebt tot 4 juni 2019.



Maar goed, je bent natuurlijk vrij om te kiezen voor een andere oplossing. Je zou wel je antenne kunnen laten staan. Er zijn voor ongeveer 30 Euro FTA-ontvangers te koop waarmee je ontvangst hebt op NPO 1/2/3, L1, Omroep Brabant en een hele ris Duitse zenders. Ideaal voor een tweede TV-tje op voor b.v. op de camping.



In Duitse elektronicawinkels zijn die ontvangers te koop of b.v. op amazon.de:

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver/dp/B018JZR6E0
KPN had de klanten beter moeten informeren, en waarom moet ik geld uitgeven en antennes kopen . Hier ligt de fout bij KPN en niet bij de klant. Overigens was ik al maanden aan het wachten zonder dat KPN iets doen. Gewoon slechte organisatie.
Volgens mij heeft @Bart_ (KPN-medewerker) geprobeerd jou te helpen. Ik verwacht dat Bart hier ook nog wel een reactie gaat plaatsen.
Ik wil met alle plezier nog verder met je meekijken of het één en ander toelichten. In dit topic is al wel het nodige uitgelegd en er is ook verwezen naar het andere, algemene topic, waar meer toelichting is te vinden. Is er nog een specifieke vraag waarmee ik je kan helpen?
Hallo Bart, ik kreeg vanmorgen een email dat 4 juni het antenne signaal verandert. Wellicht zal Digitenne dan goed functioneren. Waarom krijgen wij dat niet eerder te horen, waarom krijgen wij ergens in februari of maart een nieuw HDMI kastje wat noch niet 100% functioneert.Als ik dat eerder had geweten was de overstap naar Ziggo niet nodig geweest. Jammer dat het zo moest lopen. Overigens ben ik formule 1 fan ( Verstappen) en moet voor 4 uur die ik per maand kijk 12 Euro betalen. Dit is teveel. Dat KPN geld wil verdienen is normaal, maar ik zou hier als klant misschien meer service willen. Mvg . Paul
Ha @muziekpaul Het is natuurlijk jammer dat er zoveel onduidelijkheid bij je is geweest. Heb je het algemene topic over de veranderingen bij Digitenne al eens doorgelezen? Daar staan de meest zaken heel duidelijk in benoemd.



Waar het in het kort op neer komt. We blijven Digitenne aanbieden, onder de voorwaarde dat we van een nieuwe uitzendtechniek gebruik gaan maken én dat we een deel van de uitzendfrequenties aan de overheid teruggeven. Vanwege die nieuwe uitzendtechniek moeten alle ontvangers worden omgeruild en daar hebben we al onze klanten uiteraard ook over bericht. Er komt dus bij dat dat de overheid een aantal frequenties terug wil. Om die frequenties vrij te maken zullen er een aantal frequentiewijzigingen plaatsvinden, waarvan de wijzigingen op 4 juni de laatste zullen zijn. Dat is waar je nu die mail over hebt gekregen. Het enige dat je dan hoeft te doen is je zenders opnieuw te zoeken.



Persoonlijk denk ik overigens niet dat de ontvangers slechter zijn. Wat wel zo is: we zenden met onze nieuwe ontvangers in HD uit: dat betekent dat een beter signaal over een kleinere frequentie moet worden doorgestuurd. Grof gezegd: er moeten meer mensen in een kleinere bus. Dat betekent weer dat het extra belangrijk wordt om je antenne heel goed uit te richten. Dat kan echt het verschil maken.
En nog even even wat goed nieuws ter afsluiting.



Eind mei komt er nog een frequentiewissel in Zuid-Limburg. Hierdoor gaat de ontvangst verder verbeterd worden.




@muziekpaul Ik had jou een maand geleden al verteld dat er een ontvangstverbetering zou gaan plaatsvinden. Deze aanpassing is alleen een week later dan oorspronkelijk gepland......

Reageer