Skip to main content

Hallo Allemaal ben hier nieuw.

Mijn vraag is heb op 8 februari Digitenne besteld maar waarom duurt het zo lang voor dat je jeCI+ module krijgt, ik krijg het pas op 10 maart?

Hoi @river71 ,

Er schijnen wat leveringsproblemen te zijn,Misschien hadden ze te weinig CI+modules in huis waardoor er meer bijbesteld moeten worden.Die komen vast uit china,Dus ik vermoed dat het daardoor komt.

Je kan evt. je profiel invullen,Dan kan een medewerker de precieze oorzaak achterhalen.

Welkom op het forum trouwens!;)


Heb mijn profiel in gevuld heb alleen Digitenne


Goedemiddag @river71, er zijn hier inderdaad helaas wat vertragingen mee op het moment. 
Sorry voor het ongemak!


Goedemiddag @river71, er zijn hier inderdaad helaas wat vertragingen mee op het moment. 
Sorry voor het ongemak!

Jammer maar afwachten of het goed komt


@river71 

Bij mij heeft het ook twee weken geduurd, maar ik heb er nu veel plezier van. Komt goed! 


Hallo allemaal heb mijn Module binnen en het werkt perfect met mijn buiten antenne

 


Wat fijn @river71 ! 

Gebruik jij de CI+-module direct in je TV of gebruik je een aparte ontvanger waar je de CI+-module inschuift? 


Wat fijn @river71 ! 

Gebruik jij de CI+-module direct in je TV of gebruik je een aparte ontvanger waar je de CI+-module inschuift? 

Ik gebruik de CI module direct in mijn LG TV werkt perfect en snel en super beeld.

O ja het is een 4k TV


Ik heb een Insteekkaart ( CI-module) op 7 februari aangevraagd. Een E-mail bevestiging gekregen. Onverwacht stond er EUR 10,-- voor verzendkosten op de maand-faktuur  erbij. Daarna werd het stil.

 

Op 22 februari maar weer eens gebeld.  Nou, vlgs de KPN-medewerker zou het normaalgesproken in 3 dagen bij mij thuis moeten zijn.

A-fijn, 25 februari nog maar weer eens gebeld.

Toen kwam uit dat de bestelling was geannuleerd. Reden onduidelijk / onbekend.

Weer opnieuw besteld en ook de E-mail bevestiging gekregen.

14 maart nog niks gezien. Weer maar bellen.

De medewerkster die ik nu aan de lijn kreeg ondernam duidelijk pogingen om na te gaan waarom het al ruim 5 weken fout liep.

 

Ze heeft me vandaag teruggebeld.

Ze was erachter gekomen dat een bestelling direct nadat deze ingevoerd was automatisch geannuleerd werd.

Er schijnt niks op het scherm van de KPN-medewerker te verschijnen dat er iets mis loopt bij de bestelling ; ze kwam erachter door direct erna de status te checken. Ook de bestelling die ze net ingevoerd had was dus weer weg.

Op alle eerdere bevestigingen staat dat er een receiver ingeleverd ging worden en dat er een insteekkaart voor in de plaats gestuurd zou worden.

Of het nu wel goed gaat is de vraag. Wel is nu een andere benadering gekozen.

Nu is er eerst een receiver van het abonnement afgehaald. Daar heb ik een bevestiging van gekregen.

Morgen wordt dan de insteekkaart aan het abonnement toegevoegd.

 

Of het nu wel gaat werken wacht ik even af.

 

Maar laten we wel wezen: De ACM heeft vele maanden terug bepaald dat een vrije apparatuur keuze is vanaf 01 februari 2022.  M.i. tijd genoeg voor KPN om alles goed te kunnen regelen en te zorgen dat er ook voldoende insteekkaarten voorhanden zijn.

Waarom moet het zo verschrikkelijk moeilijk zijn om TV te kunnen kijken op de manier zoals we dat graag willen ?


Het schijnt inderdaad een probleem te zijn met de insteekkaart, ik heb ook itv maar mn internet snelheid is laag dus voor extra tv heb ik digitenne nodig en met de nieuwe tv’s vind ik een insteekkaart handiger dan een extra kastje, maar de verkrijgbaarheid is kennelijk erg moeilijk. 


Maar laten we wel wezen: De ACM heeft vele maanden terug bepaald dat een vrije apparatuur keuze is vanaf 01 februari 2022.  M.i. tijd genoeg voor KPN om alles goed te kunnen regelen en te zorgen dat er ook voldoende insteekkaarten voorhanden zijn.

Waarom moet het zo verschrikkelijk moeilijk zijn om TV te kunnen kijken op de manier zoals we dat graag willen ?

Laat die regeling er nu net niet voor je TV apparatuur zijn, dus ook niet voor Digitenne, het gaat om de vrije modem keuze.

En dan nog, als het er wel zou zijn hoeft KPN niet de benodigde apparatuur te leveren, als jij iets anders wil dan er word aangeboden moet je de geschikte apparatuur zelf aanschaffen en is KPN verplicht dit toe te laten, de regel is leuk maar dan moet de geschikte apparatuur wel aangeboden worden op de vrije markt.


. . . Het grootste deel van alle nu verkrijgbare TV's zijn geschikt voor ontvangst van DVB-T2 en HEVC.

Dat gebruikt KPN - Digitenne nu.

M.a.w. geschikte apparatuur is gewoon verkrijgbaar.

De publieke programma's zijn in FTA en zijn met de nieuwe TV's ook zonder problemen  te ontvangen.


Daarmee is nog niet verplicht door KPN om er spulletjes voor te leveren om de rest ook te laten werken, de niet vrij te ontvangen zenders.


Vrije keuze eindapparatuur geldt voor modems en ontvangstapparatuur voor TV met de DVB norm. Dus DVB-C, DVB-T2 HEVC en DVB-S2.

Overigens is er ook een zekere vrije keuze voor ontvanger bij gebruik van iTV. Mits de iTV app maar wordt ondersteund.

Op dit moment zijn er problemen met het ordersysteem van Digitenne bij bestaande klanten, ook als je nu alleen iTV hebt. Daardoor kunnen die momenteel geen ci+ module toegestuurd krijgen. Maar wel een losse ontvanger zxv7200.