Skip to main content

Kpn is niet bereikbaar voor welk contact dan ook, ik zou terug gebeld worden door een monteur, na 2 weken nog steeds niets gehoord 

Dag @Dyonisos waarvoor heeft u een monteur nodig? 


Hallo @Dyonisos ,

KPN stuurt geen monteur voor Digitenne. Voor een activatiesignaal kun je bellen met 0800-0402. 
 

Of kunnen we jou ergens anders mee helpen? 


Gaat ook niet om het sturen van een monteur. Er zou een ticket aangemaakt zijn door het callcenter en ik zou terug gebeld worden over de ontvangst van Digitenne. Ze wilden voor de 5e keer een nieuw kastje opsturen, dat heeft geen zin. Ze moeten zorgen dat het signaal hier verbeterd wordt.


Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 


In welke plaats ben je nu? 

Wat gebruik je voor antenne?

Staat de antenne binnen of buiten?


En welk type Digitenne kastje heb je nu? Een zxv7200 of een Rebox?


Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 


In welke plaats ben je nu? 

Wat gebruik je voor antenne?

Staat de antenne binnen of buiten?

Nog een tip: ik gebruik al zolang ik Digitenne heb (vanaf dat het in Dordrecht beschikbaar was, ik dacht ergens 2005), een buitenantenne met losse versterker, en heb nagenoeg nooit ontvangstproblemen. Ik weet niet of KPN nog buitenantennes verkoopt, anders zijn die vast nog wel ergens anders te krijgen.


Kijk hier eens.


Hoi @Dyonisos en welkom op het forum! Is het met de bovenstaande tips gelukt om Digitenne aan de praat te krijgen, of is er inmiddels contact opgenomen met je? 


Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 


In welke plaats ben je nu? 

Wat gebruik je voor antenne?

Staat de antenne binnen of buiten?

@Dyonisos 

Hoe is de stand van zaken nu?  


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het inmiddels gelukt is. Zo niet, laat het hier gerust weten!Â