Skip to main content

Ik gebruik digitenne op locatie Hooglanderveen (bij Amersfoort). Uiteraard heb ik verschillende plekken in huis geprobeerd en daarbij de signaalsterkte van de antenne gecheckt. Meest vervelend is het dat het soms dagen redelijk tot goed werkt en dan plotseling de volgende dag heel instabiel of sommige zenders helemaal niet.

Hier kun je zien waar de zendmasten staan, en aan welke kant van je huis je het dus moet zoeken.

 

Deze app gebruikt om sterkste signaal op te zoeken.


Oeps…:nerd:  Mobiele telefonie masten voor Digitenne @DennisA78 ?


Wellicht heb je hier iets aan 

 

https://digitenne.kpn.com/postcodecheck/


De suggesties geven geen stabiele oplossing. Diverse keren gereset, terug naar fabrieksinstellingen en zenders opnieuw gezocht dmv uitgebreid zoeken. Zelfs met 100% signaal geen NPO zenders, alleen een aantal commerciële zenders.

Mogelijk heb ik een nieuwer type antenne V5 nodig met buitenmontage set. Kan ik dit omruilen voor mijn huidige antenne?

 


Volgens mij is Apeldoorn dan de dichtstbijzijnde zenderlocatie.

Mogelijk heb ik een nieuwer type antenne V5 nodig

Welke heb je nu dan? Op 30 km van Arnhem nog prima ontvangst met oude type haaienvin (uit 2006) buiten gemonteerd.


Hallo @RMovb ,

De dichtstbijzijnde zendmast is Leusden. Pal langs de A28. Die zendmast heb je vast wel eens gezien. 
 

Wil je het volgende eens proberen? 

1/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

2/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger. (en de TV ook aanzetten….)

3/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Maar een omruil van jouw antenne naar de Funke V5 zal zeker goed uitpakken. Een moderator kan jou daarmee helpen. 


Apeldoorn is ca. 40 km hemelsbreed. Ik hou meestal Veenendaal aan, dat is ca. 20 km.

Signaalsterkte is goed, maar npo zenders zijn instabiel en soms helemaal weg (zwart beeld).

Ik heb nu antenne funke v4, die zou storingsgevoelige zijn dan de v5.


Een KPN moderator zal je zo een V5 toesturen, mogelijk ook met buitenmontageset (beugeltje + 10 meter buitenkabel). Je hebt je profiel hier al voorzien. (?)


@Noordzee,

Leusden is inderdaad dichterbij, ca 5 km, maar is die zender niet minder krachtig dan bv. Veenendaal? Of maakt dat geen verschil?

Ik heb overigens de stappen die jij aangeeft meermaals geprobeerd en ook de antenne in verschillende richtingen. Instabiliteit blijft helaas.

 


Leusden moet gewoon lukken op 5 km afstand. De zender heeft inderdaad wel wat minder vermogen. Maar op 5 km afstand is dat geen issue. Zoek anders desnoods eens handmatig op RF-kanaal 39. 
 

Zet de antenne zo hoog mogelijk. 


Ik heb mijn gegevens bij mijn profiel ingevuld,


Een KPN moderator zal je zo een V5 toesturen, mogelijk ook met buitenmontageset (beugeltje + 10 meter buitenkabel). Je hebt je profiel hier al voorzien. (?)

Moet ik hier nog aanvullend actie op ondernemen of gewoon afwachten?

Op dit moment vind ik het niveau van de dienst veel te laag en de kosten te hoog.


Er komt hier vanzelf een moderator langs. De gemiddelde wachttijd is twee dagen, dus nog even geduld. 


Een KPN moderator zal je zo een V5 toesturen, mogelijk ook met buitenmontageset (beugeltje + 10 meter buitenkabel). Je hebt je profiel hier al voorzien. (?)

Moet ik hier nog aanvullend actie op ondernemen of gewoon afwachten?

Op dit moment vind ik het niveau van de dienst veel te laag en de kosten te hoog.

Hallo @RMovb, hier is dan een moderator. Er komt een nieuwe antenne met montageset naar je toe. 


 

Wil je het volgende eens proberen? 

1/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

2/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger. (en de TV ook aanzetten….)

3/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Maar een omruil van jouw antenne naar de Funke V5 zal zeker goed uitpakken. Een moderator kan jou daarmee helpen. 

@RMovb 

Hoe is het met de Digitenne-ontvangst met jouw nieuwe antenne na het uitvoeren van bovenstaande instructie?Â